Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gori na gori gori

Suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko hodite po prodajnih salonih in iščete svoj naslednji mestni avtomobilček, verjetno niti v sanjah ne pomislite na Suzukijev ignis. Napaka? Pa še kakšna!
Gori na gori gori
Foto: Gašper Miš
30. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zelo simpatična podoba spredaj, medtem ko zadek deli mnenja
majhne mere omogočajo odlično okretnost na terenu in v mestu
oglata oblika pomeni odlično preglednost iz vozila naprej in vstran
kabina je vseeno prostorna in uporabna za štiri potnike
izdelava je kljub ceneni plastiki dobra
klop je pomična, naklon naslonov se lahko ločeno prilagaja
osrednji zaslon je odziven, sistem ponuja vse sodobne pripomočke
edini motor v ponudbi je vseeno dovolj zmogljiv za mesto in lažji teren
štirikolesni pogon je redkost v tako majhnem avtomobilu
zelo majhna masa pomeni ugodno porabo in precej lahkotno vožnjo
cena je glede na ponujeno zelo ugodna
volanski obroč ni nastavljiv po globini
zvočna izolacija podvozja in karoserije je slaba
menjalnik se zatika v vzvratno prestavo
štirikolesni pogon bi bil lahko še bolj zmogljiv za teren
širina C-stebrička preveč zastira pogled nazaj
med hitrejšo menjavo smeri se karoserija preveč nagiba
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (20 glasov)
test suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V uredništvu smo ga složno razglasili za enega najboljših avtomobilov, ki smo jih imeli priložnost testirati v tem letu, pa ne gre za nikakršno 'pošast', ki stane milijon evrov, ampak za samo 14.100 evrov vreden strojček.

Zakaj nas je ignis tako navdušil? Ker za dobro ceno v tako majhnem paketku ponuja ogromno. Vem, veliko komentarjev sem med testom slišal o zadku. Nekaterim je obupen, drugim všeč, ker je tako nenavaden. Predvsem je kratek, previs čez zadnji kolesi ni kaj dosti večji kot pri smartu in, saj veste, to pomeni naravnost odlično okretnost in učinkovito plezanje po terenu ali robnikih v mestu.

1,2-litrski bencinski štirivaljni mlinček je trenutno edini v ponudbi, zato boste morali biti enostavno zadovoljni z njim.

1,2-litrski bencinski štirivaljni mlinček je trenutno edini v ponudbi, zato boste morali biti enostavno zadovoljni z njim. Za mesto je super. Ignis tehta manj kot tono, zato je poraba s čisto normalno vožnjo pod šestimi litri. Se pa hitro utrudi na avtocesti. Po ravnem gre OK, malo bolj ga zmotijo dolgi klanci, zato ga ne svetujem tistim, ki se večinoma vozite dlje. Tudi hrup takrat zraste nad nivo, ki si ga želite med sproščeno vožnjo. Doma je v mestu ali na okoliških hribih.

Čeprav podvozje ni tako napredno, učinkovito pobira neravnine. Ne najbolj tiho, ker je zvočne izolacije malo, in nagibanja karoserije je več, kot si ga boste želeli med vožnjo po asfaltirani gorski cesti. Medosna razdalja je kratka pa se vseeno kar udobno zapelje čez luknje, volan je tudi prijetno lahkoten za mestno vožnjo in šviganje po ozkih ulicah. In preglednost, ja, dobra je, ker je avto oglat. Samo široki C-stebriček vas bo zmotil, če boste na kakšnem križišču čez ramo gledali, kje so kolesarji. Ne praskajte in trkajte po plastiki, ker je v tem cenovnem rangu jasno, da ne more biti mehka in prijetna na otip, je pa zato kvalitetno sestavljena, da nas med preizkušanjem niso motili črički, predvsem pa je notranjost tako enostavno in privlačno oblikovana, da boste težko našli kakšno resno zamero. Celo odlagalna mesta so uporabna razen tistega utora pred sovoznikom, ki je sam sebi namen, medtem ko je osrednji zaslon zelo lepo odziven in ponuja vse sodobne pripomočke.

Ignis ima celo kameri za nadzor nad prometom pred vozilom, da opozarja in sam zavira v mestih, čeprav je zadeva v praksi kar preveč občutljiva in se hitro oglasi, če ste vajeni zavirati nekoliko (pre)pozno. Volanski obroč je nastavljiv samo po višini, kar me navadno moti, ker je malo predaleč. Tukaj je podobno, ampak to je pač davek na ugodno ceno. Še ena malenkost, menjalnik. Lepo teče, ko greste naprej, tudi 5 prestav je načeloma dovolj, se pa vedno oglasi z neodobravanjem, ko prestavite v vzvratno. Ga bo očitno treba še malo podmazati.

Gôri na gôri gorí ignis. Ko boste lezli na vrh vaše priljubljene gore, vam bo jasno, zakaj so Japonci za ime izbrali latinsko besedo za ogenj - ignis. Igrivo kot plamenček se pomika med drevesi in skalami, pri čemer mu zelo pomaga, da je od tal oddaljen za skoraj terenskih 18 centimetrov, s kratkima previsoma pa lahko zleze v marsikatero luknjo, če vam ga ni škoda. Še najbolj bodo trpela platišča majhnih koles, če se boste vozili po cesti, kjer je veliko kamnov. Štirikolesni pogon je res bolj osnovne sorte in vozniku ne ponuja nobenih nastavitev; ko zdrsneta prvi, traja nekaj časa, da se preko viskozne sklopke zasukata še zadnji, ampak naše gorske ceste prežveči kot za šalo. Zmore veliko več, kot si upa večina voznikov, so pa bile pnevmatike pri testnem bolj za cesto, kar je tudi jasno glede na namembnost avtka. Še Suzuki sam pravi, da je to mestni križanec in ne terenski avto, kot misli večina, ko prebere štirikolesni pogon.

Velika prednost ignisa je tudi dolžina, 3,7 metra je dolg, pardon, kratek, zato se lahko obrne tudi na ozkih gozdnih poteh, da ne govorim o mestnih ulicah. Ampak vseeno čisto vsakega preseneti prostornost kabine. Ker je po merah mestni malček, boste zelo presenečeni, da lahko čisto brez težav sedita odrasla en za drugim. V širino je seveda malo prostora, zato sam veliko raje izberem zadaj klop, kjer lahko sedita samo dva, se pa oba dela pomikata naprej-nazaj in celo naklon naslona se nastavlja. Česa tako uporabnega še marsikateri enoprostornik nima! Prtljažnik je pričakovano majhen, ampak se ga lepo poveča zaradi pomične klopi, in ker vem, da se večino dni vozite sami ali dva v avtu, bo čisto dovolj. Pri testnem ga je še za nekaj litrov manj, ker ima štirikolesni pogon, in posoda za gorivo meri samo 30 litrov, kar v praksi pomeni doseg manj kot 500 kilometrov. Pač, to je mali avtek.

Vseeno pa bo brez težav dosegel marsikateri cilj, pred katerim bo omagala večina sodobnih 'terencev', ki imajo z omenjenimi skupno samo zaščitno plastiko. Za 14.100 evrov vreden ignis, pri čemer 650 evrov stane samo zanimiva barva, boste kupili enega najbolj vsestranskih avtomobilov. Pardon, avtomobilčkov, prostorskega čudeža pač ne pričakujte, če vozite dva mala otroka in kakšen voziček, ker boste morali potem ženo (ali moža) pustiti doma. Pod črto pa je ignis lep dokaz, da Suzuki za malo ponuja zares veliko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki ignis 1.2 VVT 4WD elegance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 120 pri 4.400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3700 x 1690 x 1595
medosna razdalja v mm 2435
prtljažnik v litrih 204/227
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 905 (425)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,5/5,0
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 9.350
cena testnega vozila v EUR 13.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.100

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |