Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kia, ki je premagala golf

Kia cee'd SW 1.6 CRDi VGT EX GT-line navi

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Kii pravijo, da niso le križanci zadnji modni krik, pač pa tudi predstavniki spodnjega srednjega razreda s kančkom športnega pridiha. Konkurenca ponuja linije FR, R in tako naprej, Korejci pa odgovarjajo z linijo GT.
Kia, ki je premagala golf
Foto: Gašper Miš
24. 11. 2017 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

paket GT-line lepo popestri sicer dokaj dolgočasno zunanjost
motor z le 100 kilovati in 280 njutonmetri navora ne deluje prešibko
tudi porabi presenetljivo malo, le dobrih pet do šest litrov na sto kilometrov
bogato založen, z dizelskim motorjem in popustom stane le okrog 21.500 evrov
čeprav prtljažnik s 380 litri ni med največjimi, hvalimo prilagodljivost dvojnega dna
odlična ergonomija z veliko klasičnimi stikali in pa prijetno utesnjen občutek v kabini
vsi člani družine cee'd so po prenovi močno napredovali pri voznih lastnostih
vozne lastnosti še vedno ne dosegajo nivoja najboljših v razredu
veliko trde plastike, ki je vsaj sestavljena dokaj dobro
volanski obroč je prevelik in pretanek, za nameček ponuja še premalo povratnih informacij
leta se cee'du že dobro poznajo, zato pri njem ne pričakujte vseh najnaprednejših sistemov
merilniki so še bolj stare šole, enobarvni zaslon med njimi pa prikazuje malo informacij
kljub bogatemu paketu so žarometi le halogenski, brez opcije nakupa ksenonskih ali LED
sedeži so na prvi pogled videti zelo dobro in udobno, se pa na njih vseeno ne sedi idealno
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.1 (24 glasov)
test kia cee´d SW 1.6 CRDi VGT EX GT-line navi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vseeno pa moram priznati, da cee'd kombi, oziroma sportswagon, kot mu pravijo bolj moderno, v takšnem paketu še vedno zelo dobro izgleda. So potrdili tudi pogledi mimoidočih.

Ta je povsem nova, ponudbo pa je prvič okrepila ob zadnji prenovi. Paket GT-line kar lepo popestri sicer dolgočasno zunanjost, drugače pa so razlike po prenovi cee'da majhne, zato niti ni potrebe, da bi se morali lastniki predhodnika takoj odpraviti do najbližjega trgovca … Nenazadnje lahko že v kratkem pričakujemo povsem novo, bistveno bolj napredno generacijo, zato se z nakupom zdaj najbrž že splača počakati še kakšne pol leta. Vseeno pa moram priznati, da cee'd kombi, oziroma sportswagon, kot mu pravijo bolj moderno, v takšnem paketu še vedno zelo dobro izgleda. So potrdili tudi pogledi mimoidočih. Ja, vidi se, da je narejen v Evropi in z mislijo na zahtevnega evropskega kupca.

Seveda pa ni vse v izgledu; to je vseeno avtomobil, ki je pred kratkim na velikem primerjalnem testu PRIMA dosegel odlično četrto mesto in ob tem premagal celo tako imenovanega kralja razreda, golfa. Dobro, tega so medtem pri Volkswagnu že prenovili, vseeno pa tudi kia ni več najnovejša, čeprav so se prenove zunanjosti pred dobrima dvema letoma lotili povsem minimalistično. Notranjost pa je bila očitno popolna, ker so le malo izboljšali material, dodali boljšo zvočno zatesnitev in nenazadnje nekaj asistenčnih sistemov. Preizkusili smo dva, in sicer za opozorilo ob nenamerni menjavi voznega pasu in vozilo v mrtvem kotu. Oba delujeta brez pripomb, vseeno pa imam občutek, da bo nad agresivnostjo prvega večina voznikov tudi tu obupala že po prvem tednu.

Ker rezultati primerjalnega testa ne lažejo, sta dva sistema očitno premalo. Konkurenca jih ponuja bistveno več, večina bo še najbolj pogrešala sistem samodejnega zaviranja pri majhnih hitrostih. Tudi halogenska žarometa nista več med najboljšimi, nekateri pri tej stopnji opreme že serijsko ponujajo ksenonske, drugi celo LED. Hvalim kamero za vzvratno vožnjo, ker se res lepo vidi za vozilo, ne pa tudi merilnikov, ki so še bolj stare šole in enobarvnega zaslona med njim, ki prikazuje le nekaj osnovnih informacij in se nanj podnevi slabo vidi. Vidite, kljub odličnemu četrtemu mestu je še veliko prostora za izboljšave!

Motor je 1,6-litrski turbodizelski CRDi, ki kljub prej omenjeni novi zvočni zatesnitvi notri ni najtišji, nikakor pa ne najglasnejši. Razvije 100 kilovatov oziroma 136 'konj' ter 280 njutonmetrov navora. Ker se za športno postavo skriva tako krotek motor, boste nekateri takoj zamahnili z roko in rekli da je prešibak. Pa ni. V spodnjih vrtljajih bi bil lahko bolj odziven, ko polno zadiha turbina, pa ni nobenih težav. Pri porabi je nadpovprečno varčen, zato je na primerjalnem testu zaostal le za 18 kilovatov šibkejšo toyoto auris, pri nas pa povprečno porabil dobrih šest litrov. Ni bila ravno štirilitrska, kot obljublja tovarna, je pa to vseeno dober rezultat, h kateremu močno pripomore šesta prestava.

Če motor in menjalnik nista razočarala, so manj navdušile vozne lastnosti. A le zato, ker smo med seboj primerjali kar devet avtomobilov, cee'd pa kljub temu, da je v zadnjih letih največ naredil prav pri voznih lastnostih, še vedno ne dosega nivoja najboljših. Tudi na športnih sedežih, ki so na pogled videti zelo prijetno in udobno, se ne sedi najbolje, volanski obroč pa je prvič prevelik, drugič še premalo nastavljiv po globini in tretjič, občutek na njem ni najboljši. Preveč umeten je in brez pravih povratnih informacij. Kljub kar trem nastavitvam trdote ni občutiti skoraj nobenih razlik. Lahko, da je pri kombilimuzini malenkost bolje, pri sportswagonu pa sports, kot kaže, ni povezan z vozno dinamiko. 

Prav zanimivo je, da so pri nas takšne kombijevske različice cee'da, ki sicer ponuja le povprečnih 380 litrov prtljažnega prostora in v osnovi stane tisočak več kot petvratni, do danes prepričale le dobrih 10 odstotkov kupcev. Kar 80 odstotkov se jih pri cee'du za nameček odloči še za bencinski motor, zato bo takšen pri nas kar prava redkost. S takšnim videzom in tako bogatim popustom, ki točno tega s 25.940 pocenijo na konkurenčnih 21.640 evrov, pa se lahko vse skupaj hitro postavi na glavo.

 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia cee'd SW 1.6 CRDi VGT EX GT-line navi 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1582
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 od 1.500 do 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4505 x 1780 x 1485
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1454 (466)
največja hitrost v km/h 194
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,6/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 17.690 (*4.300 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 25.790 (*4.300 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.940 (*4.300 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |