Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Iz sence pod soj žarometov

Kia optima 1.7 CRDi DCT EX business

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čeprav so velike limuzine pri nas vse manj priljubljene, jih veliko znamk še vedno ponuja. In dejstvo je, da skoraj nobena ne razočara, če ne potrebujete bolj uporabnega zadka, kot ga imajo bolj zaželeni karavani.
Iz sence pod soj žarometov
Foto: Gašper Miš
1. 2. 2017 ob 11:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

optima je že v startu pod sojem žarometov namesto neprepričljivega magentisa
v kabini je ogromno prostora tudi za odrasle potnike
izdelava je dobra, materiali boljši kot nekoč
okoli voznika je veliko odlagalnih mest za drobnarije
vožnja je predvsem udobna in umirjena
motor je kljub majhni prostornini dovolj zmogljiv
brez menjalnika DCT sploh ne razmišljajte o tovrstnem avtomobilu
poraba je bila na testu 6,5 litra na 100 km, kar je dober rezultat
motor je neprepričljiv v spodnjih vrtljajih, ampak ga rešuje menjalnik
cena nikakor ni več zelo ugodna, konkurenca je lahko celo cenejša
vožnja je predvsem udobna, vozniških navdušencev ne bo prepričala
volanski mehanizem potrebuje še nekaj nastavitev in boljši servo za boljši občutek
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (3 glasov)
test kia optima 1,7 CRDi DCT EX business
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Optima je tako z eno potezo opravila s starim magentisom, ki je bil s svojo zastarelo obliko nekakšen ostanek polpretekle zgodovine.

Kia optima najprej navduši z obliko. Avtomobil je zelo elegantno oblikovan, Peter Schreyer, ki že vrsto let bdi nad podobo korejskih avtomobilov, se vsakič znova izkaže. Letos je celo dobil nagrado Red Dot za dizajn. Optima je tako z eno potezo opravila s starim magentisom, ki je bil s svojo zastarelo obliko nekakšen ostanek polpretekle zgodovine. Le ime optima je hecno; kot da bi z njim Korejci želeli povedati preveč.

Ampak ni vse v lepoti, veliko šteje uporabnost. Če gledam kabino, je vse v najlepšem redu. Dobesedno, prostora je zelo veliko, ker je avto pač velik, v dolžino meri kar 4,85 metra, medosna pa 2,8 metra. Morda kot zanimivost: čeprav sta Hyundai in Kia lastniško pod isto streho in modela i40 ter optima iščeta kupce v istem segmentu, nista na isti platformi. Kiina ima malenkost večjo medosno razdaljo, s čimer je nastalo še več prostora za noge potnikov zadaj. In tega je res ogromno, sopotnik spredaj si lahko privošči zelo udobno sedenje pa bo tisti za njim še vedno sproščeno premikal svoji nogi. Oba odrasla, jasno. Sedeži so obenem dovolj široki in udobni, pri voznikovem sem si želel več ledvene opore, delovni prostor pa je dobro urejen, ker je veliko odlagalnih mest, da boste v njih zmetali vse iz svojih žepov. Celo brezžično polnjenje telefona ima. Materiali so boljši kot nekoč, nekaj je še ostankov trde cenene plastike, vendar se zdi izdelava dobra, je pa sama oblika armaturne plošče dokaj zadržana, nič ne povzema navdušujoče zunanjosti.

Prtljažnik pa, hja, 510 litrov ima in je po številkah velik, jasno. Tudi zelo širok, čeprav se vodila pogrezajo vanj. Je pa nizek, kar je pač omejitev limuzinskega zadka. Če vas to ne moti, bo OK.

Vožnja je načeloma fina. V bistvu precejšnje nasprotje, če bi jo ocenjevali le po našpičeni maski. Blaženje je ravno še dovolj trdo, da se optima ne nagiba preveč, predvsem pa mehko, da je potovanje udobno. Sicer bi moralo biti še malo tišje med pobiranjem cestnih anomalij, da bi doseglo tako visoke ocene kot pri nekaterih, večinoma dražjih konkurentih, je pa premagovanje kilometrov večinoma zelo prijetno.

Razočara občutek na volanu, ker je preveč umeten in ker očitno volanski servo varčuje med vožnjo. Včasih se zdi, da se za nekaj trenutkov kar izklopi in moraš malenkost bolj prijeti obroč, da uboga. Je pa prijeten za uporabo z vsemi gumbi na njem, tako da boste roke dali stran samo še za klimo, vse ostalo je praktično na njem.

Priznam, da sem precej manj pričakoval tudi od motorja, ker se zdi, da je z 1,7 litra delovne prostornine majhen. Pa je v srednjem območju zelo prožen in ponuja 104 kilovate, torej 141 'konjev'. Lahko bi bil tišji, ampak dovolj odločno pospešuje, da se ne muči preveč s premikanjem optime, ki takšna tehta kar 1,6 tone. Več odločnosti bi si seveda želel pri spodnjih vrtljajih, kar je hiba praktično vseh manjših štirivaljnih dizelskih motorjev, ampak v testnem primeru to ’težavo’ elegantno reši robotizirani menjalnik DCT z dvojno sklopko, ker pač sam takoj prestavi dol, če voznik potrebuje več moči. 7 prestav ima, sicer tudi ta malo cuka ob speljevanju, vendar dovolj hitro in nežno prestavlja, da boste z njim zadovoljni. Res, da zna konkurenca še hitreje in bolj odzivno, ampak takšen menjalnik se optimi poda veliko bolj kot ročni. Poraba? 6,5 litra, torej zelo OK.

Optima je prijeten avto za daljše vožnje. Zdi se tudi zanimiva izbira za privlačno službeno vozilo. Dobro je izdelan in takšen s paketom business kar bogato opremljen, zato je cena 33.890 EUR pričakovana. Mislim, da je že nekaj časa jasno, da Kia ni več nizkocenovnik, ker je tudi ponudba na višjem nivoju, in vse to zdaj odraža optima s svojo elegantno privlačno obliko, ki v bistvu predstavlja znamko, saj gre le za največjo limuzino v njihovi ponudbi pri nas.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia optima 1.7 CRDi DCT EX business 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1685
moč v kW (KM) pri vrt./min 104 (141) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.750 do 2.500
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4855 x 1860 x 1465
medosna razdalja v mm 2805
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1605 (475)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/4,1/4,4
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 26.690
cena testnega vozila v EUR 33.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.890

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |