Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Začelo se je zares

Ford mondeo 2.0 iVCT eCVT titanium hybrid

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vse več hibridov in električnih avtomobilov imamo na testu, torej se je začelo zares. Elektrika je na pohodu in nam je to všeč, ker tudi hibridi postajajo vse boljši.
Začelo se je zares
Foto: Gašper Miš
6. 10. 2017 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vse več hibridov v ponudbi pomeni tudi boljše tovrstne avtomobile
samo na elektriko se lahko vozi celo z avtocestnimi 130 km/h
učinkovita regeneracija energije pri zaviranju
kabina mondea je že v osnovi zelo prostorna in udobna
odlična masaža obdela tako vaš hrbet kot zadnjico
poraba goriva je pričakovano majhna v mestih
prtljažnik je postal nerodno majhen in manj uporaben zaradi baterije
menjalnik bo marsikoga odvrnil, ker ne mara 'tuljenja' pri pospeševanju
občutek na zavornem pedalu pri zaviranju je slab
vožnja je pri hibridu manj dinamična kot pri ostalih mondeih
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (20 glasov)
test ford mondeo 2.0 iVCT eCVT titanium hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Fordov mondeo hybrid na prvi vtis ne deluje tako posebno, da bi pomislil na kakšno revolucijo, ampak ti kar hitro zleze pod kožo.

Fordov mondeo hybrid na prvi vtis ne deluje tako posebno, da bi pomislil na kakšno revolucijo, ampak ti kar hitro zleze pod kožo, ko ga uporabljaš nekaj dni. Zunaj skoraj z ničemer ne nakazuje, da mu pri premikanju pomaga še elektrika, le na bokih sta dodani znački hybrid. Od japonskih hibridov smo že vajeni, da za pogon skrbita bencinski in električni motor. Tukaj je prvi prav tako z Atkinsonovim ciklom in iz dveh litrov stisne 88 kW (120 KM), skupaj z električnim pa pridelata največ 137 kilovatov, torej 187 'konjev' sistemske moči. Sliši se kar veliko, v praksi pa vse skupaj deluje precej bolj umirjeno.

Hibrid že v osnovi ni za hitro vožnjo, to je jasno. Pri mondeu navduši, kako lepo in zvezno deluje vklapljanje bencinskega motorja, ko je to potrebno. In da kljub brezstopenjskemu menjalniku ni preveč hrupno znotraj, čeprav še vedno 'tuli', ko od njega zahtevate veliko. Temu se očitno ne more izogniti noben avto s tovrstnim menjalnikom in veliko voznikov to dejansko moti, čeprav je v povprečju vožnja tiha, saj v praksi redko pospešujete z vso razpoložljivo močjo. Pri mondeu je zanimivo, da se lahko ob določenih pogojih samo na elektriko vozite celo pri avtocestnih 130 km/h, kar je tudi redkost pri tovrstnih 'lahkih' hibridih.

S porabo je tako: če boste ves čas na avtocestah, bo nekje na nivoju dizelskega mondea, dobrih 6 litrov, če boste večinoma na kratkih relacijah in predvsem v mestu, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja, pa hitro pade pod 6, ker ima zelo učinkovit sistem regeneracije. Zanimivo: vgrajena sta dva električna motorja, en za pogon, drugi za regeneracijo zavorne energije, da ta učinkovito polni baterijo. Ima celo 'brake coach', po naše trenerja zaviranja, ki vsakič pokaže, kako učinkovito ste zavirali, da je šlo čim več energije v baterijo, in s tem se dejansko navadite res lepo predvidevati in pravočasno nežno zavirati. Vesel bi bil še boljšega občutka na zavornem pedalu, ker vse skupaj ne deluje tako zvezno kot pri klasičnih zavorah, ampak tudi to je davek na hibridni pogon.

Nasploh je v mondeu zelo sproščeno. Zvočna zatesnitev je kar dobra, testni je za razvajanje skrbel še z masažo telesa, ker sedeža spredaj masirata tako zadnjo plat kot hrbet. Od mondea smo že tako ali tako vajeni, da je v kabini zelo prostoren, tudi zadaj je veliko prostora za noge. Pričakovano pa pri hibridu zmanjka prostora v prtljažniku, ker je tam nameščena še baterija s kapaciteto 1,4 kWh in z nerodno stopnico vzame kar lep del uporabne prostornine, zato zdaj meri samo še 383 litrov, kar je podobno veliko kot pri focusu.

Zahtevni vozniki se bodo zmrdovali, da je vožnja takšnega mondea premalo aktivna, da avto deluje pretežko, da je premalo odziven in da je volan premalo komunikativen, ampak glede na koncept avtomobila nič od tega dejansko ne moti. Z debelim popustom je celo cena hibrida na koncu zanimiva, saj je od dizelskega 2.0 TDCi z menjalnikom powershift in 110 kW (150 KM) 1.000 EUR cenejši. Če delate direktno primerjavo, morate namreč upoštevati, da je v tem primeru serijski tudi samodejni menjalnik. Če vam je všeč prav ta na posnetkih, boste pa morali ob bogati opremi odšteti zanj 38.500 evrov, da bo tako lepo poleg hrbta masiral še vašo zadnjico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford mondeo 2.0 iVCT eCVT titanium hibrid
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 137 (187) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 173 pri 4.000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4867 x 1852 x 1482
medosna razdalja v mm 2850
prtljažnik v litrih 383
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1579 (671)
največja hitrost v km/h 187
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/2,8/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 24.640 (*6.600 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 32.600 (*6.600 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 45.170 (*6.600 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 5 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |