Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hibrid, ki se pelje kot BMW

BMW 330e iPerformance M sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko sem priklopil BMWjevo trojko na javno polnilnico, so me mimoidoči najprej zelo postrani gledali. So si mislili, da sem nekako potegnil kabel do svojega avta, da bi lahko zastonj parkiral.
Hibrid, ki se pelje kot BMW
Foto: Gašper Miš
18. 11. 2016 ob 13:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

klasična oblika ne razkriva, da gre za priključni hibrid
pogon je speljan k zadnjima kolesoma, zato ostaja dober občutek med vožnjo
razmerje mase med osema je ostalo praktično idealno, težišče nizko
elektromotor s svojim navorom odlično dopolnjuje bencinski štirivaljnik
tudi vožnja na bencin vas ne bo obubožala, ker je motor lahko dovolj varčen
kdor se večinoma vozi v mesto, bo navdušen nad tišino med vožnjo
ob polnjenju doma ali na trenutno brezplačnih polnilnicah je vožnja zelo poceni
najboljše možno nadomestilo za vse bolj osovražene dizle
čuti se konkretno večja masa v primerjavi z običajnim 320i
električni doseg je majhen
baterija odžre 110 litrov prtljažniku, ki je zato precej plitek
če želite v trenutku vso moč, dolgo traja, da se vklopi bencinski motor
vožnja je na slabih cestah s paketom M sport hitro neudobna
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (2 glasov)
test BMW 330e iPerformance M sport
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Potem pa je sledil šok, ko sem se vrnil in polnilni kabel pospravil v prtljažnik ter se brez ropotanja motorja odpeljal. Ja, tole je priključni hibrid 330e iz BMWjeve serije iPerformance.

Dva motorja skrbita za pogon v tem primeru: električni je nameščen med dvolitrski bencinski turbomotor s 135 kilovati in 8-stopenjski samodejni menjalnik. Veste, kaj to pomeni? Da je pogon speljan na zadnji kolesi! Torej je še vedno pravi BMW, ki ga pač morata porivati zadnji kolesi. Električni motor ima sam 65 kilovatov, kar je čisto dovolj, da se suvereno pomikate po mestnih ulicah do avtoceste, skupaj pa stisneta 185 kW, kar je 252 'konjev'. Veste, kaj to pomeni? Da do 100 pospeši v 6,1 sekunde!

Nemci so se zelo trudili ohraniti športnost in užitek v vožnji in lahko se skoraj v večini primerov strinjam. Vodljivost je dobra, občutek na volanu klasično vrhunski in sledenje smeri, ki si jo je zamislil voznik, praktično v vsakem trenutku brezkompromisno. V ovinkih moti edino, da tehta kar 1.735 kilogramov, to je 210 kilogramov več kot 320i s samodejnim menjalnikom, na katerem je zasnovan. To se čuti, če radi premetavate avto iz levega v desnega. Še bolj me moti, da včasih, ko peljete samo na elektriko in pritisnete do konca na pedal za plin, traja debelo sekundo, da se sploh kaj zgodi. Kot bi imeli ekstremno turboluknjo, ker se mora vklopiti še bencinski motor. To sicer lahko voznik predvidi že prej in ga sam aktivira, da bo pripravljen na vse njegove zahteve. V tem primeru bo odziv vedno trenuten, kar je idealno za prehitevanja ali hitra pospeševanja iz zaprtih ovinkov. Nenazadnje je sistemska moč enaka kot pri 330i, kar je najmanj še en razlog za veselje.

Po drugi strani je lahko vožnja izjemno umirjena v mestih, ko se počasi pomikate v koloni ali vozite od semaforja do semaforja, saj je zvočna zatesnitev vrhunska, BMWjeva trojka pa že v osnovi za voznika odlično zasnovana. Nad položajem za volanom se bo težko kdo pritoževal, morda bo malo vihal nos le nad zdaj že zastarelo notranjostjo, ki pa ni zato nič manj uporabna. Zanimivo, da je edina razlika v primerjavi s klasično trojko znotraj samo gumb eDrive, s katerim izbirate med popolnoma električno, hibridno ali bencinsko vožnjo, med merilniki pa je dodan še odstotek napolnjenosti baterije. Drugih sprememb ni, kar bo klasičnim voznikom všeč, navdušenci nad modernimi tehnologijami, ki se jih dobro vidi, pa naj si potem raje omislijo i3.

Prtljažnik se je s 480 razumljivo zmanjšal na še znosnih 370 litrov, ker je tam zdaj skrita še baterija s kapaciteto 7,6 kWh, ampak se ga kljub temu da povečati z zlaganjem klopi v standardnem BMWjevem razmerju 40:20:40. Ker je baterija našla svoje mesto med zadnjima kolesoma, tudi ni prostora za odlično prilagodljivo vzmetenje ampak le klasično, zato je 330e dokaj trdo postavljen na cesto, sploh s paketom M sport. Ta kompromis morate sprejeti, če se želite voziti dinamično tudi s hibridom in pri čemer vam bo še vedno v pomoč skoraj idealno razmerje mase 48:52 med osema.

Baterijo lahko tudi na hitrih polnilnicah polnite z največ 3,7 kW, ampak je dovolj majhna, da se tudi na navadni domači vtičnici napolni v treh urah 15. Zdaj, ko je že malo bolj mraz, s tem prevozim dobrih 20 kilometrov, spomladi pa sem jih skoraj 30. Doseg je majhen predvsem zaradi izvedbe pogona. Ker je elektromotor med menjalnikom in klasičnim motorjem, to pomeni bistveno več trenja, kot če bi bil nameščen ločeno na recimo sprednji osi. Ampak to bi potem odvzelo vse tiste občutke, ki sem jih že opisal zgoraj, po drugi strani pa še dodatno povečalo maso in potem bi bil 330e spet samo še eden od dolgočasnih in vozniške užitke ubijajočih priključnih hibridov na trgu. Bi bil pa bolj uporaben v zimskem času ...

Čeprav ima zelo lep dodaten paket M sport, 330e ni zelo športen BMW, dvomim tudi, da ga bo kdo kupil za varčevanje.

Čeprav ima zelo lep dodaten paket M sport, 330e ni zelo športen BMW, dvomim tudi, da ga bo kdo kupil za varčevanje. Tale stane dobrih 63 tisočakov brez državne subvencije, ki je še vedno 4.500 EUR. Ampak je odličen za mesto, krasna alternativa vse bolj osovraženim dizlom in obenem res dober priključni hibrid, ki se tudi na zavitih cestah odlično pelje, kot se BMW mora.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 330e iPerformance M sport 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 185 (252) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 1.450 do 3.700
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4633 x 1811 x 1429
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 370
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1735 (460)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 2,1
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 32.600
cena testnega vozila v EUR 44.877
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 63.437

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
Heroji furajo v pižamah
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |