{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prišel je čas za hibride

Hyundai ioniq 1.6 GDI DCT impression

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Na vsakem koraku se danes srečujemo z enim in istim vprašanjem – ali so električna vozila že zrela za vsakodnevno uporabo. In odgovarjamo, da so, za nekatere, za vas pa je hibrid!
Prišel je čas za hibride
Foto: Gašper Miš
5. 7. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

najsodobnejša tehnologija v zanimivo oblikovanem avtu
prvi Hyundaijev poskus v tem razredu je že zelo prepričljiv
družinska uporabnost je na povsem sprejemljivem nivoju
osnovna cena je precej ugodna glede na vso opremo in dva motorja
menjalnik DCT se zdi bolj 'normalen' kot CVT, zato bo večini všeč
poraba goriva navdušuje med mestno vožnjo, tudi sicer je zelo sprejemljiva
masa vozila ni pretirana, zato je vožnja po občutku lahkotna
namestitev za volanom in vožnja nasploh je zelo sproščujoča
prtljažnik je prostoren, ker so hibridno baterijo namestili pod sedež
končna obdelava je kljub ponekod cenenim materialom zelo dobra
vozne lastnosti niso na nivoju priusa, ki ima bolj zapleteno in dražje podvozje
blaženje je premalo suvereno na slabših podlagah
zvočna zatesnitev bi bila lahko boljša, da bi bilo na avtocesti še bolj prijetno
bencinski motor se zdi občasno prešibek
v notranjosti bi si oblikovalci lahko dali več duška
na zadnji klopi je prostor omejen za odrasle
preglednost nazaj je slabša zaradi deljene šipe
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (19 glasov)
test hyundai ioniq 1.6 GDI DCT impression
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za 99,9 odstotka voznikov so najbolj primerni hibridi.

Tu ni kaj dosti za filozofirati; električni so za tiste, ki ne naredite vsak dan vsaj 300 kilometrov, ki ga imate kje polniti in ki imate pač dovolj pod palcem. Ugotavljamo tudi, da večina potem res zamahne z roko, da to še ni za njih, v resnici pa jih je samo strah nove tehnologije in tega, da bi ostali kje na cesti. Za teh 99,9 odstotka voznikov so zato najbolj primerni hibridi. Združujejo oba svetova, v bistvu so korak do električnih avtomobilov in najnovejši igralec je tu Hyundai s svojim ioniqom v kar treh različicah. Osnovna in za širše množice najbolj uporabna je hibridna.

Prvi vtisi naključnih opazovalcev so dobri, ljudem je oblika dejansko všeč. Zanimivo, ker sem mislil, da jih bo motil učinkovitosti podrejen položen zadek, pa jih očitno ne. Kapljičasta oblika je pač zelo aerodinamična, samo 0,24 znaša koeficient upora, zato je ioniq presenetljivo varčen tudi na avtocesti. V primerjavi z električnim ioniqom je maska hibrida bolj odprta z režami, ki hladijo bencinski motor, na spodnjem delu pa je zaključena z značilno modro barvo. Oblikovalci so želeli, da izgleda tudi malo športno, zato so mu namestili dnevne led-luči čisto na skrajna robova odbijača in ju še obrnili navzven ter s tem optično razširili podobo. Zadek je zanimiv le zaradi spojlerja, ki uspešno usmerja zrak stran, da se ne bi preveč vrtinčil za avtom, ker je odrezan precej visoko, pa je bilo potrebno namestiti še eno manjše steklo. Verjetno bo kakšnega voznika zato motila tista pregrada na zadnji šipi, ampak vseeno se dovolj dobro vidi nazaj.

Vem, da vas poraba bolj zanima kot oblika, ki vam je pač všeč ali ne. Pri tovrstnih avtomobilih je še toliko bolj pomembno, kje opravite večino svojih poti. Če ste ves čas le na avtocesti, je poraba primerljiva z dizelskimi motorji, torej sprejemljiva ampak nič posebnega. Pri nas je bila med 5 do 6 litrov bencina na 100 kilometrov. Hitro pa pade, če ste pogosto v mestih, kjer je veliko semaforjev. Tam električni motor najbolj pomaga bencinskemu, zato je lahko tudi pod 4 litri. Seveda se vsakič med zaviranjem ali vožnjo po klancu navzdol elektromotor obnaša kot generator, zato polni baterijo, da bo spet pomagala, ko bo to potrebno. V tem primeru litij-ionske baterije ne morete polniti, ker se edino sama med vožnjo, kapaciteta je 1,56 kWh, jeseni pa bo pri nas še priključno-hibridni ioniq, ki ga boste lahko priklopili na domačo vtičnico in prevozili precej več električnih kilometrov kot pri tem.

Da bo vse jasno, pri klasičnem hibridnem ioniqu sta skupaj 1,6-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom, ki ima 77 kW, torej 105 'konjev', zraven pa še elektromotor z 32 kW, torej 43 'konji'. Sistemska moč je 104 kW, torej 141 'konjev', in najbolj pomembno je za vas, da do 100 km/h pospeši v 10,8 sekunde, kar sploh ni slabo. Dvosklopčni menjalnik je bil tisti, ki nas je najbolj zanimal, ker je dobra primerjava s priusom. Pri Hyundaiju so rekli, da je bistveno bolj odziven in prijeten za uporabo in do določene mere se strinjam. Bolj normalen se zdi, ko avto pospešuje, in ni tako glasen, ko do konca pohodite plin, je pa včasih malo zmeden (predvsem med polnim pospeševanjem ali počasnim ustavljanjem) in se vseeno še ne zdi tako dobro uglašen kot pri toyoti. Tam motor včasih res preveč glasno ropota, ampak je teh trenutkov v povprečju malo in je večino časa tišji kot ioniq, medtem ko je pri novi generaciji priusa tudi odzivnost zelo dobra. Vendar bo večini bolj všeč klasično stopnjevanje prestav pri ioniqu, ker so vajeni, da se motor oglaša 'vrum, vruum, vruuuum'.

Hyundai je kar lepo vozen, čeprav je volan premalo komunikativen in podvozje preveč ohlapno, da bi ga z užitkom priganjal v ovinke, zelo sproščeno je potrebno vzeti vožnjo in uživati v mirnem premagovanju kilometrov. Predvsem na zaporedju lukenj na avtocesti boste čutili, da se ne umiri tako hitro, samo blaženje bi bilo lahko tudi tišje, medtem ko gredo pohvale inženirjem za zelo zmerno maso avtomobila, zaradi česar z dokaj nizkim težiščem vseeno deluje dovolj lahkotno vodljiv tako v mestih kot na odprti cesti.

Všeč mi je namestitev za volanom in okolje nasploh, ker je zelo enostavno. Lepo pregledno, brez nepotrebnega kompliciranja glede na to, kakšen moderen avto v resnici je ioniq. Po drugi strani je tudi popolnoma nerazburljiv, ampak Korejci z zelo redkimi izjemami še niso izdelali avta, ki bi znal igrati na dušo estetov. Tukaj boste zato našli veliko odlagalnih mest, dovolj prijetne, čeprav plastične materiale in predvsem dobro izdelavo, tudi prostora je dovolj. Zadaj ga sicer hitro zmanjka za glavo, ker se streha spusti precej nizko, vendar smo se tudi štirje odrasli brez večjih pripomb odpravili na daljšo pot po naši deželici pa smo prišli na cilj dobre volje. Celo prtljažnik je zaradi namestitve baterij pod zadnjo klop uporabno velik - 443 litrov - kar je čisto dovolj za družinsko rabo.

Ioniq je avto, ki je zelo pozitivno presenetil prav vse. Prvi Hyundaijev poskus v tem segmentu in je že čisto konkurenčen priusu, sploh s ceno. Za samo 23 tisoč evrov, kolikor stane osnovni s popustom, oziroma približno 29.500, kolikor je stal testni, je še kako zanimiv in zelo moderen avto. Marsikdo bi ga nadvse vzljubil, če bi mu dal priložnost, tako pa bo verjetno večina voznikov spet raje izbrala nekaj klasičnega, po možnosti dizelsko gnanega. Vseeno je nekaj jasno, čas hibridov je prišel, pa če vam je to všeč ali ne.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ioniq 1.6 GDI DCT impression
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1580
moč v kW (KM) pri vrt./min 104 (141) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 265 pri 4.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4470 x 1820 x 1450
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1552 (318)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/3,9/3,9
poraba na testu v l/100 km 5,0
cena osnovnega vozila v EUR 24.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 30.490 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.420 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 9. 2018
September 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - toyota aygo
070809
1011  domača premiera - citroën berlingo
1213  domača premiera - volvo V60
141516
17  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
18  domača premiera - hyundai i20
19  domača premiera - honda CR-V
20  domača premiera - ford focus
212223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 60 minut
2425  domača premiera - peugeot rifter
2627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 426
renault clio 257
renault megane 170
volkswagen polo 164
volkswagen golf 153

Podatki veljajo za avgust 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 53.559 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpuc
Obvestila
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 tedni  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 tedni  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 tedni  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 1 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 6 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 6 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 6 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 6 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 6 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 10 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 11 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 11 meseci  |