Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Z višine je vse majhno

Range rover sport 3.0 SDV6 HSE dynamic

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prestiž se ne meri nujno z denarjem. Res je, da testni range sport stane 107 tisoč evrov, ampak pri njem se lahko od sveta odmaknete za dodatnih 7 centimetrov, da je vse skupaj še bolj majhno.
Z višine je vse majhno
Foto: Matej Mihinjač
28. 6. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

brezčasna podoba, ki vas lahko pripelje na Nanos in pred Opero
range sport je velik in izjemno impozanten avto, ki skriva ogromno prostora
zmogljivosti na cesti so nepričakovano dobre glede na maso in mere
vožnja je izjemno udobna po zaslugi zračnega vzmetenja
ena boljših zvočnih zatesnitev pomeni uživanje tudi na avtocesti
položaj za volanom je točno takšen, kot si ga želijo vozniki takšnih vozil
od motorja ne rabite pričakovati prav nič več, dovolj je zmogljiv
poraba goriva glede na vse skupaj sploh ni velika
na osemstopenjski samodejni menjalnik boste pozabili, tako dobro je uglašen
na terenu mu že v tej osnovni verziji ni para med konkurenco
podvozje se lahko prilagaja po višini, na voljo so številni terenski programi
bredete lahko po kar 85 centimetrov globoki vodi
praktično vsa notranjost je oblečena v usnje
ogromen prtljažnik bodo s pridom uporabile tudi družine
infotainment je zastarel, zaslon premajhen in premalo odziven
konkurenti ponujajo še malenkost več prostora na klopi
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (12 glasov)
test range rover sport 3.0 SDV6 HSE dynamic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Prestiž se tukaj meri tudi z velikostjo. Malo je avtomobilov, ki bi v širino merili več kot 2 metra in v višino skoraj meter 80. Že na posnetkih izgleda ogromno, v živo pa je še toliko bolj impozanten, ko stopite zraven. Sploh se pa to čuti, ko se vozite, ker je občutek nadmoči res ves čas prisoten in to je tudi poglavitni razlog za nakup takšnega avta. Ni čudno, da je bil prejšnji model tako priljubljen. Eden najuspešnejših land roverjev sploh; oboževale so ga mamice za prevoz otrok v vrtec in šolo, oboževali so ga nogometaši in z njim so se pred nočnimi klubi postavljali lokalni mafijci. Land Rover je od takrat predstavil še nekaj modelov, na primer evoque in po novem velar, tako da bodo določeni prej omenjeni vozniki po novem izbrali katerega od naštetih, sport pa ohranja v paleti prav posebno mesto. Je eden tistih, ki lahko izpolnijo praktično vse želje, ki jih ima sodoben voznik.

Sedi se visoko in preglednost naprej je odlična, tankovski občutek še poveča raven in ostro odsekan pokrov motorja, ki ga imate ves čas na očeh. Čeprav snovalci pravijo, da so tukaj ustvarili športnejši občutek z okoljem, ki bolj objema voznika kot pri klasičnem range roverju, je sedenje spredaj še vedno razkošno, nobene utesnjenosti ne boste čutili ampak uživali kot general. Ob takšnih dimenzijah se zdi, da tehta vsaj 2 toni in pol, pa so mu uspeli maso s starim rangeom sport sklestiti za nekaj 100 kilogramov, ker je zdaj iz aluminija. Stari je bil zasnovan na jekleni platformi discoveryja, ki je bila že v osnovi zelo težka, in tudi novi še vedno tehta skoraj 2,2 tone brez dodatne opreme, ampak se glede na maso pelje zelo solidno. Mogoče sem kar preveč kritičen, v bistvu odlično. Pri tem avtu morate vedeti, da se znajde tudi na terenu, in ko se lahkotno in v sproščujoči tišini peljete 160 po avtocesti, vidite, da je res dober. Obenem ponuja odličen občutek na volanu, ki je morda le za malenkost premalo obtežen za moj okus, sicer pa vrhunsko odziven za tip vozila.

Preden nadaljujem na cesti, edino opazko si zasluži pri 'igračkah' v kabini. Osrednji zaslon je majhen, čeprav ima zanimive gumbe zraven, ločljivost je slaba, vse skupaj deluje slabo odzivno, celo pred voznikom ima digitalne merilnike in se spet zdi vse skupaj čisto neizkoriščeno in pusto. Lahko bi bilo 'milijon' informacij hkrati, merilniki bolj zanimivi, no, ja, so se pa zato toliko bolj potrudili pri izdelavi in materialih. Pač, vse brezhibno, oblečeno v usnje (tudi armaturka), da se je veselje dotikati praktično vsega v vozilu razen nekaterih po občutku preveč plastičnih gumbov. Konkurenca je tu naredila bistveno večji korak naprej, zato Land Rover že pospešeno pripravlja nov sistem, ki bo stopil vštric z ostalimi tudi kar se tiče povezljivosti z novimi napravami. Verjetno si ne predstavljate Ronalda, ki se s svojim najnovejšim mobilnikom ne bi mogel povezati z napravami v avtu in med vožnjo vsako uro preverjati, kdaj je naročen pri frizerju. Range sport bo kmalu omogočal tudi to, že zdaj pa ima ogromno prostora. Celo dodatna sedeža si lahko omislite čisto zadaj, če ga bo kdo uporabljal strogo za družinske namene, večini pa bo verjetno bolj všeč kar 784-litrski prtljažni prostor. Hja, v bistvu je res idealen za družine, ki si ga lahko privoščijo.

Veliko pri dobrem vtisu pomaga tudi zelo zmogljiv trilitrski turbodizelski motor. Sicer tehnološko ni najnovejši na trgu, je pa bil pred nedavnim rahlo prenovljen, da ima 225 kilovatov moči, to je dobrih 300 'konjev', zato nima prav nobenih težav s premikanjem. Niti ustavljanjem, za kar skrbi Brembo in zavore niso kazale znakov popuščanja niti med večkratno vožnjo po strmi cesti z Nanosa. Range sport SDV6 odlično starta z mesta, na terenu mu zelo pomaga, da ima po zaslugi dveh turbin kar 700 Nm navora pri 1.500 vrtljajih, avto pa požene do kar 225 kilometrov na uro. Ima prijeten, dokaj globok in mehanski zvok, ko se vozite počasi, potem ga pa skoraj ne slišite več. Prav nobene potrebe ne vidim po še močnejšem dizelskem V8, čeprav tudi prestiž tukaj veliko šteje. Povprečna poraba na testu je bila ob zelo raznoliki a večinoma dokaj zmerni vožnji slabih 9 litrov, kar je bilo glede na maso in zmogljivosti v bistvu zelo prijetno presenečenje, ker dvomim, da tisti, ki si lahko privošči več kot 100 tisočakov za avtomobil, ne bi zmogel še kakšnih 10 litrov na 100 kilometrov za gorivo.

Malo je takšnih avtomobilov, ki bi se tako lahkotno peljali na vseh možnih podlagah. Največ zaslug gre tu oddaljenosti od tal, ki je v osnovi približno 21 centimetrov. V najvišji poziciji je lahko celo 28 pri zelo počasni vožnji, za lažji vstop pa se lahko še spusti za 5 cm na mestu. Ampak pazite to - v najvišji poziciji lahko brede po celo 85 centimetrov globoki vodi in vam globino vode prikazuje na merilniku v kabini! Torej govorimo o resnem terencu? Z zmogljivimi programi absolutno. Praktično nikjer se ne ustavi, čeprav s tem motorjem še nima niti reduktorja niti zapore zadnjega diferenciala. Štirikolesni pogon je v tem primeru manj komplicirani in predvsem lažji Torsen, zato nima možnosti 'zaklenjenega' polovičnega prenosa naprej-nazaj, niti ne more vsega navora prenesti le na eno os, ampak največ 62 odstotkov naprej ali največ 78 nazaj, vseeno pa je to dovolj, da se več kot učinkovito odlepi, ko se ustavite na kakšni sumljivi podlagi. In tudi v tem primeru boste, tako kot pri močnejših strojih, lahko vlekli 3.500-kilogramsko prikolico. Jasno, da so inženirji dobro vedeli, kje se bo večino časa vozil takšen avtomobil, vseeno pa so, v skladu s svojo tradicijo, pri 'tahudih' izvedenkah ponudili še precej zmogljivejši pogon za tiste, ki bi radi v naravi srečali Beara Gryllsa.

V glavnem, že tole je stroj za povsod. Prestavna ročica iz jaguarja F-type in tisti sport v imenu seveda še zdaleč ne pomenita tega dobesedno, ampak, da je pač bolj primeren še za ceste, ne le teren. In Land Rover tega še zdaleč ne skriva. Verjetno ni bolj vsestranskega SUV-ja. Glede na velikost se neverjetno lahkotno vozi tako po mestih kot zavitih cestah, glede na zelo zmogljive terenske programe se ne ustraši skoraj nobenega brezpotja in s svojo podobo se nima težav pojaviti praktično kjerkoli. Pa če boste napravljeni športno ali elegantno. Res, da gre cena že v nebo, ampak če želite avto, ki je vrhunski na cesti IN terenu, je to to.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki land rover range rover sport 3.0 SDV6 HSE dynamic 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 225 (306) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 700 od 1.500 do 1.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4850 x 2073 x 1780
medosna razdalja v mm 2923
prtljažnik v litrih 784
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2158 (865)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 7,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/6,4/7,0
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR 67.718
cena testnega vozila v EUR 98.143
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 107.118

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |