i3 smo na testu že imeli, in sicer dvakrat. Najprej zgolj električnega, test si lahko preberete tukaj, potem pa še takšnega z oznako REX in z bencinskim generatorjem za podaljšanje dosega. Tokratni je zopet le električni, a ima sedaj v drobovju večjo baterijo. Pravzaprav ne večjo, temveč le bolj zmogljivo. To je namreč malčku prinesla prenova, drugega pa ne, ker je še vedno dovolj poseben in atraktiven, da oblikovnih sprememb ne potrebuje.
Dimenzija baterije je ostala enaka, zato pričakujte enako mero prostora.
Dimenzija baterije je ostala enaka, zato pričakujte enako mero prostora. So pa povečali njeno kapaciteto tako, da so celice baterije bolj stisnili, če povem povsem laično. Rezultat je teoretični doseg okoli 300 kilometrov, takšnega namreč dobijo z merjenjem v idealnih razmerah, celo BMW pa pravi, da bo praksa ponudila dvesto kilometrov vožnje, preden bo baterija kapitulirala.
In ta številka bo res realna, precej pa je odvisno od tega, kje se boste vozili. Če boste večino časa preživeli v mestih ali njihovi okolici, in temu je i3 pravzaprav tudi namenjen, boste brez dodatnega polnjenja toliko kilometrov prevozili brez težav. Najbrž celo več. BMW i3 ima namreč enega najbolj učinkovitih sistemov regeneracije zavorne energije, pravzaprav zavirati skoraj ni potrebno, saj po spuščeni stopalki za plin oziroma elektriko i3 zelo močno zavira. Zadeva zahteva nekaj privajanja, a je dejansko super, ko jo osvojiš. Zato se v mestih doseg manjša komaj opazno, vsako pospeševanje bateriji sicer pobere nekaj energije, a se bo že ob naslednjem zaviranju učinkovito regenerirala nazaj.
Seveda je na avtocesti zgodba drugačna, tam boste vozili s stalno hitrostjo in zaviranj skorajda ne bo, zato bodo zahteve po energiji bistveno večje. Pri 130 km/h kljub večji kapaciteti toliko kilometrov ne boste prevozili, bolj realna bo številka okoli 150. Vse je odvisno od tega, v katerem programu boste vozili, precej bo pomagalo tudi, če boste hitrost spustili za deset ali celo dvajset kilometrov. Najbolj varčen način ecopro+ celo izključi ogrevanje ter hitrost omeji na 90 km/h, zato se takrat po avtocesti ne boste vozili, bo pa prihranek energije močno opazen. Pač, jasno je, da i3 ni ravno dolgoprogaš, ki bi se na avtocestah dobro počutil, se pa temu počasi približuje. Vseeno je med novimi električnimi avtomobili med tistimi s krajšim dosegom, zato je ocena za desetinko nižja kot pri prejšnjem i3, čeprav je novi v resnici boljši. Naše ocene so namreč prilagojene trenutnemu stanju na trgu.
Baterija je skratka sedaj za polovico zmogljivejša, kar pomeni, da lahko pogoltne za 33 kWh energije. Doma jo boste preko klasične vtičnice polnili vsaj 12 ur, na hitri polnilnici z dvosmernim tokom slabih pet, ker se tam polni z do 7,2 kW, najhitreje pa bo na hitrih 50-kilovatnih polnilnicah z direktnim tokom, tam bo baterija v 40 minutah dosegla 80-odstotno polnost. Seveda za vsak dan tako hitrega polnjenja ne priporočam, ker ne vpliva ravno blagodejno na življenjsko dobo baterije, na daljših poteh pa bo prišlo prav.
Še enkrat lahko ponovim, da je i3 res pravi posebnež. Za začetek zaradi uporabljenih materialov, izdelan je iz zmesi karbonskih vlaken in posebne plastike, znotraj pa je glede na majhnost pravi prostorski čudež. Pred voznikom je namreč armaturna plošča z dovolj veliko površino, da bi na njej lahko celo jedli kosilo, štirje potniki bodo potovali v velikem udobju in celo prostora v prtljažniku ni malo. Poleg tega je notranjost kot iz znanstvene fantastike, res razgibana in moderna, kar celotno izkušnjo le še oplemeniti.
Tudi zmogljivosti vas bodo presunile, pospeški telo dobesedno porinejo v sedež in zlepa ne popustijo, z mesta pa se i3 dobesedno izstreli. Ozke gume sicer pomenijo, da v zavojih ni posebej suveren, občutek na volanu je tudi malce nenavaden, ko se boste želeli zapoditi v ovinek, ampak to ne moti. Kljub zmogljivostim, ki bodo večino ostalih vozil pustile zadaj, tole ni nikakršen dirkalnik. Je pa zelo poseben in atraktiven mestni frajer, ki je vseeno dokaj trd in na slabih podlagah preveč pretresa potnike. In frajer, ki s svojo ceno ubije vse upe, da boste z njim dejansko varčevali.