Mora biti najbrž fin občutek, da greš na kavo in na mizo odložiš ključe, pri katerih na obesku piše Porsche. Pa ne mislim zaradi bahanja, to me sploh ne zanima. Pač, če voziš porsche, potem ti je vsaj v enem poglavju življenja nekako uspelo, se mi zdi. Pa čeprav voziš enega najcenejših, ki jih tovarna sploh ponuja. Macan je tisti 'ta poceni' porsche. Samo 63 'jurjev' stane, testni z nekaj potrebne opreme pa 76.148 evrov. Znesek je vseeno dovolj visok, da jih na cestah ni ogromno, po drugi strani pa ima pri nas podobno ceno precej vozil z manj zvenečim imenom pa se vanje sploh nihče ne obregne, ker ne ve, da so toliko stala. Sicer pa: saj veste, da večine kupcev Porsche pri nas ne najde z brutalnimi izvedenkami 911, ampak ravno s temi visokimi stroji. Pred macanom je bil to cayenne.
Tale je lepši, ker ni tako ogromen, prav frajerski je, če sem čisto pošten, pa običajno nimam rad 'kvazi-športnih' križancev.
Tale je lepši, ker ni tako ogromen, prav frajerski je, če sem čisto pošten, pa običajno nimam rad 'kvazi-športnih' križancev. Tole je audi Q5 za tiste, ki želite biti bolj posebni, stoji namreč na njegovi platformi, ampak so spremenili tri četrtine elementov, zato primerjave niti ne želijo slišati in tudi povem vam, nič ne spominja na audi. Že zunaj izgleda bistveno bolje, znotraj je absolutno bolj zanimiv, med vožnjo pa so razlike tudi zelo opazne.
Znotraj se sedi skoraj kot v 911, pač, precej višje, ampak še vedno športno zasidrano, okolje je vrhunsko, osrednji greben armaturne plošče pa visok, da je vse skupaj še malce bolj posebno. Stikal je ogromno in to mi običajno ni všeč, a so tukaj dovolj logično razporejena, da nimam pripomb. Gumbi so precej trdi na pritisk, ob pritisku naredijo 'klik', zaradi česar vse skupaj deluje kompaktno in kakovostno. In za sedeža sem najprej mislil, da ponujata premalo bočnega oprijema, pa sem hitro ugotovil, da ga je dovolj in da sta obenem še dovolj udobna.
Matej se je pred dvema letoma po stezi preganjal s 'tahudo' različico turbo, tale je šibkejša, sem bil pa vseeno vesel, da spredaj ni ropotal dizelski motor. Dvolitrski turbobencinar je bil pod pokrovom in ponujal 185 kW, to je 252 konjev, in čeprav za Porsche to ni neka huda številka, vam povem, da več ne potrebujete. Skoraj bliskovito zmore pospeševati, ko je treba, sicer pa zelo zvezno vleče in brez cukanja, vse se zdi totalno nenaporno. Izjemno prijeten je ta motor in ga postavljam pred turbodizelskega, čeprav ima manj navora. Edino malo več zvoka bi lahko ponudil, ko sem od njega zahteval več.
Tisto, kar me posebej navduši, je vožnja. Resno govorim, čeprav so takšni avtomobili, ki hočejo biti terenski pa športni pa družinsko prostorni, torej vse skupaj, vedno kompromis naštetega. Macan ni pretrdo vzmeten in skoraj nič ne pretresa, ko se peljete umirjeno, to je prvi plus. Drugi je, da znotraj ne deluje okorno in nepregledno, dvomim, da sem že kdaj sedel v bolj prijetnem križancu. Cayenne je v mestu kot slon v trgovini s porcelanom, prevelik in preokoren, debeli stebrički pa tudi poskrbijo, da kakšna stvar ali oseba hitro uide iz vidnega polja. Tukaj teh težav ni, pravzaprav izza volana macan deluje manjše, kot pravijo številke.
Volan je ravno prav debel in lahkoten, a zelo komunikativen, vse skupaj lahko samo hvalim. Po drugi strani pa se avto ne nagiba, ko od njega zahtevam več, zelo lepo sledi ukazom, štirikolesni pogon se nenehno prilagaja, kar lahko voznik tudi spremlja med merilniki, 7-stopenjski dvosklopčni PDK pa je tudi zelo hiter. Celo pri speljevanju ne cuka preveč, med vožnjo pa skoraj brezčutno menja prestave. In če bi želel preizkusiti terenske vrline, je dodano po višini nastavljivo vzmetenje, s pomočjo katerega se macan precej dvigne od tal. Kako zelo zmogljiv je takšen pogon, sva z Matejem ugotovila že prej na tej prvi vožnji na zahtevnem poligonu, pa čeprav mu sploh ne bi bilo treba. Dvomim, da ga bo sploh kakšen lastnik mučil po terenu. Pozimi pa je na poti na smučišče vseeno prijetno vedeti, da mu podlaga s slabim oprijemom ne bo povzročala težav.
Sem ter tja že lahko vidite kakšnega pri nas in verjamem, da so lastniki navdušeni. Imajo stroj, ki je sposoben na terenu, mamice bodo svoje otroke v vrtec zlahka peljale, ker ni preokoren, in prtljažnik ima 500 litrov, kar je dejansko dovolj tudi za družinsko rabo. No, 'fotr' pa bo na srečanje s kolegi lahko odhitel v precej dinamičnem stilu in ob tem užival. Testnemu manjka le še bolj zanimiva barva, ampak, kot rečeno, Slovenci imate najraje ravno črne, da ne izstopate. Je pa v modri barvi zelo atraktiven.
Kar težko mi gre z jezika, ampak macan je res križanec, ob katerem se vprašam 'zakaj že ne maram teh visokih avtomobilov?' Zato upam, da se mi odslej ne bo ob besedi Porsche v misli prikradel macan in ne več 911 GT3 RS. Eh, mislim, da te bojazni še ni.