Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tudi v sneg in blato v stilu

Fiat 500X 2.0 multijet II 16v AWD AUT cross plus

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko gledate poplavo, raje bi rekel kar cunami malih križancev, se vprašate, kam se vse to proda, toliko je te pločevine. Ampak očitno se in če smo včasih na prste ene roke lahko našteli znamke, ki jih imajo, lahko danes na prste ene roke tiste, ki jih še nimajo.
Tudi v sneg in blato v stilu
Foto: Gašper Miš
6. 2. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

X je eden od najbolj oblikovno zanimivih malih križancev
zasnovan na renegadu obljublja veliko tudi na terenu
oddaljenost od tal meri kar 179 mm
kabina je zelo privlačna na pogled in je odlično izdelana
veliko je uporabnih odlagalnih mest
vodljivost je za tip vozila nadpovprečno dobra
motor je v zgornji polovici vrtljajev zmogljiv
za volanom ima voznik občutek, da vozi mali tank
na voljo je tudi 9-stopenjski samodejni menjalnik
vožnja je premalo udobna za vsakodnevno uporabo
na zadnji klopi in v prtljažniku je malo prostora
motor je preglasen in premalo varčen
menjalnik kljub številnim stopnjam premalo uglajeno prestavlja
končna cena je previsoka
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (26 glasov)
test fiat 500X 2.0 multijet II 16V AWD AUT cross plus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Fiat je že imel neke poskuse s Suzukijem, ampak se zdi tole prvi pravi križanec za mase. Vidi se, da je model 500 vlečni konj, ker tudi X na vsakem koščku pločevine kaže, da ga posnema, čeprav gre za tehnično čisto drug avtomobil. Zdi se bistveno lepša preobrazba malega 500, kar Italijanom ni uspelo pri 500L, na izgled katerega se niti po nekaj letih na cestah še nočemo navaditi. Pri X so kromirane obrobe luči spredaj in zadaj simpatične, nasploh okrogla oblika izstopa iz razrednega povprečja in 'terenska' okrasna plastika pritegne še kakšen pogled več. Ne boste verjeli, ampak izdelujejo ga skupaj z jeepom renegade, kar pomeni, da mora biti tudi na terenu zmogljiv strojček.

In je, ampak, ker vem, da se boste vi vozili samo po cesti, sem se najprej tudi sam. Tiste zaščitne plastike je preveč škoda, da bi jo izgubili nekje v blatu. Ker mora podvozje učinkovito požreti slabo podlago, je nastavljeno precej manj udobno, kot bi si želeli tisti, ki se ves čas vozite samo po cesti. Kar konkretno poskakuje na slabih podlagah in če želite mehko blaženje svojih zadnjic, takoj pozabite nanj oziroma izberite najmanjša možna platišča. Čvrsto podvozje z dragim večvodilnim vzmetenjem zadaj pa po drugi strani pomaga k precej prepričljivi vožnji, tudi vodljivost in občutek na volanu nista slaba, čeprav je slednji še vedno malo preveč umeten. In hkrati niti med pretresanjem v kabini nič ne škripa, kar priča o kvalitetni izdelavi, morda celo najboljši med vsemi aktualnimi fiati.

Vsaj z obliko in določenimi občutki v kabini se vidi, da se je Fiat zgledoval tudi po miniju countryman. Znotraj je veliko okroglega, ampak je vseeno kar dovolj odlagalnih prostorčkov in predalov, da se boste dobro počutili. Mogoče malo bolj tankovsko kot pri konkurenci, ker so boki višji, stebrički bolj masivni in stekla manjša. Ne sedi se tako visoko kot v renegadu, ker je X vseeno bolj cestno zamišljen, vseeno pa dovolj visoko, da bo sedanje na prijeten sprednji sedež enostavno in pogled naprej še vedno takšen, da se vidi čez kakšno streho povprečnega avtomobila na naših cestah. Le prostora je zadaj bolj malo, kar je pri malih križancih običajno, čeprav 500X s 4,27 metra ni več najkrajši. Prtljažnik ima povprečnih 350 litrov, vendar se klop zloži dokaj ravno, zato je uporaben, če kdaj peljete večje oziroma daljše predmete.

Manj sta prepričala motor in menjalnik. Prvi je zelo glasen, sploh pozimi zjutraj ropota kot traktor. Porabi sicer dobrih 7 litrov, ampak glede na to, da po občutku ni ekstra zmogljiv, bi lahko tudi kakšen deci manj. Dvolitrski dizelski motor ima 103 kilovate, torej 140 'konjev', zato sem pričakoval, da bo bolj odločen, nikakor pa ni šibek. Do 100 pospeši v manj kot 10 sekundah in z njim ste lahko, sploh z učinkovitim štirikolesnim pogonom na bolj spolzkih podlagah, zelo prepričljivo hitrejši od ostalega prometa. Samodejni menjalnik ima kar 9 prestav in spet sem navdušen, da ga tovrsten avtomobil ima, po drugi strani pa preveč cuka pri speljevanju in tudi med prestavljanji ni najbolj nežen. Ko prestavite iz D v R, tudi rabi predolgo, je pa super, da lahko prestavljate med vožnjo še z vzvodoma ob volanu. Najdražja kombinacija motorja in pogona se tako ne izkaže najbolje, če lahko, raje izberite bistveno lažji in prijetnejši ter 2 tisoč evrov cenejši bencinski turbomotor. Z njim bo vožnja še bolj dinamična in ušesom bolj prijetna.

500X je preizkušeno tudi na terenu bistveno bolj zmogljiv, kot kaže s svojim izgledom in 179-milimetrsko oddaljenostjo od tal.

500X je preizkušeno tudi na terenu bistveno bolj zmogljiv, kot kaže s svojim izgledom in 179-milimetrsko oddaljenostjo od tal. V bistvu je na tem področju eden najboljših (če odmislimo renegade), zato je tudi zelo drag. Testni je stal kar krepko čez 30 tisočakov, ampak avto je res nekaj posebnega. Ne samo zaradi zaobljene oblike, tokrat ga predvsem mehanika postavlja v vrh razreda, če od svojega jeklenega konjička občasno potrebujete še kakšen izlet v divjino pa vam surov izgled jeepa renegade ne ustreza.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500X 2.0 multijet II 16v AWD AUT cross plus
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 pri 1.750
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4273 x 1976 x 1620
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1570 (530)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/4,9/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.990
cena testnega vozila v EUR 32.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.720

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |