Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Inovator

Nissan navara NP300 DC 2.3 dCi 4x4 tekna premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Navara je edini poltovornjak pri nas, ki zadaj nima več listnatih vzmeti, ampak vijačne. Pri takšnih vozilih je to kar revolucija, zlasti, ker ohranja nosilnost. Ampak, je zaradi tega vožnja res bolj udobna?
Inovator
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
5. 12. 2016 ob 9:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nastopaška je, o tem ni dvoma, le 'gobec' poglejte
vijačne vzmeti vsaj na lepi cesti povzročajo manj poskakovanja
motor je s 140 kW moči več kot dovolj zmogljiv, tudi prožen je
v primeru res umirjene vožnje zlahka porabi le 8 litrov
rolo preko kesona se ne zatika in dobro opravlja svojo nalogo
velik zaslon na sredini poveča uporabnost in je pregleden
na področju terenskih vrlin ne razočara, brede skozi 60 centimetrov vode
polna petletna garancija
kljub obljubam vožnja ni bistveno bolj udobna
pokrov motorja ima dve izboklini, ki zmanjšujeta preglednost
z izjemo zaslona je notranjost zadržana in nič posebnega
ročni menjalnik je robustno trd, priporočam samodejnega
v kesonu manjkajo zanke in druga pritrdilna mesta
steklo je samodejno pomično navzgor le pri vozniku
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
2.8 (19 glasov)
test nissan navara NP300 DC 2.3 dCi 4x4 tekna
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če bi štelo zgolj časovno obdobje, v katerem je določen model na trgu, potem bi z osemdesetimi leti razveseljevanja kupcev navari večina tekmecev težko konkurirala. To je že trinajsta generacija Nissanovega poltovornjaka, ki je v svojih zgodnjih letih nastopal še pod blagovno znamko Datsun, doslej prepričal že preko 14 milijonov kupcev in na svoji poti postavil tudi nekaj mejnikov. Leta 1977 je prvi v segmentu ponudil dvojno kabino, tokrat pa edini ponuja vijačne vzmeti in kot prvi nissan pri nas tudi pravo 5-letno garancijo. Očitno pa je vrlin še več, ker si je za letos prislužil še naziv 'Mednarodni pick-up leta 2016'

Bom udaril žebelj takoj na glavico. Navara kljub vijačnim vzmetem zadaj ni bolj udobna od vseh ostalih tekmecev. Je med bolj udobnimi, vseeno pa drugače zasnovano podvozje ne prinaša tolikšnih sprememb, kot boste morda prebrali ali slušali drugod. Ob začetku testa smo se z njo zapeljali po avtocesti in naša prva misel je bila: 'Pa se res pozna, udobje je vrhunsko glede na tip vozila'. Poltovornjak je miren in prijeten, prav nič ne poskakuje, celo preglasen ni. Ampak! Na ravnih in dokaj gladkih avtocestah podvozju ni potrebno kazati vseh vrlin in blaženje ter vzmetenje tam delata le z nekaj odstotki zmogljivosti, zato bo na takšni podlagi dovolj udoben tudi vsak drug poltovornjak.

Tudi navara poskakuje in pretresa, morda se nam zdi le za kakšnih pet odstotkov bolj udobna od ostalih, pa še to je najverjetneje placebo učinek.

Potem smo se zapeljali še po standardno 'zjahani' slovenski cesti in veste, kaj? Tudi navara poskakuje in pretresa, morda se nam zdi le za kakšnih pet odstotkov bolj udobna od ostalih, pa še to je lahko placebo učinek. Težava, no, ne ravno težava, je, da so v zadnjih letih vsi tekmeci napredovali pri podvozju in noben med njimi ne poskakuje več v tolikšni meri, kot so včasih. Če bi moral enega predstavnika dati na prvo mesto, bi bil to najverjetneje novi amarok. Navara pa na drugem.

Ampak, saj je logično. Če želi na svoj hrbet postaviti celo do 1.203 kilograme tovora (testna različica dobro tono), morajo biti vijačne vzmeti zelo čvrste in trde, da to zdržijo. In posledično udobje ne bo nikoli na ravni klasičnega osebnega vozila; napredek pa je, vsaj na lepih cestah. Sem pa razmišljal, da bi proizvajalci poltovornjakov lahko svoje izdelke predstavili z dvema precej različnima nosilnostima. Takšno, z dobro tono nosilnosti za tiste, ki boste to dejansko potrebovali, in pol manjšo za vse, ki tovrstna vozila uporabljate za povsem klasične namene. Za prevažanje družin v kabini in koles ali drugih športnih pritiklin na kesonu, takšnih kupcev je namreč vedno več. In takšna izvedenka bi bila zaradi manj čvrstih vzmeti lahko še bistveno bolj udobna.

Pogrešam pa pritrdilne zanke znotraj kesona. Manjše stvari so tako med vožnjo tako bolj ali manj prepuščene vozniški uglajenosti, kar seveda ni varno.

Vajeni ste že, da poltovornjaki danes izgledajo precej nastopaško, razlog ste zgoraj omenjeni zahtevnejši kupci, zato je tudi navara takšna. Sploh sprednji del je markanten in na cesti se vam bodo ostala vozila odmaknila, še preden jih boste dohiteli. Rolo preko kesona je super in uporaben ter lepo zaščiti tovor pred zunanjimi vplivi ali dolgoprstimi mimoidočimi, pogrešam pa pritrdilne zanke znotraj kesona. Manjše stvari so med vožnjo tako bolj ali manj prepuščene vozniški uglajenosti, kar seveda ni varno.

Za potnike je prostora dovolj, pač, zadaj se sedi povprečno udobno, notranjost je z velikim zaslonom na dotik malce bolj oblikovno zanimiva, vseeno pa nas ni posebej navdušila. Uporabna in precej robustna je, kar je glede na namen čisto v redu, se pa ne spomnim, kdaj sem nazadnje sedel v vozilu, ki ni imelo dežnih senzorjev, in tudi pomik stekel je samodejni le pri vozniku. Kljub dokaj bogatemu paketu opreme. Tudi preglednost je zaradi ob straneh izbočenega pokrova motorja malce okrnjena. Za vzvratno vožnjo pa tako ali tako priporočam vzvratno kamero, navara nikakor ni majhno, niti ultra okretno vozilo, zato bo prišla prav ...

Motor je z 2,3 litra prostornine in s 140 kW moči več kot dovolj zmogljiv in eden boljših elementov vozila. Ima robusten zvok, kakršnega imajo pač vsi poltovornjaki, po eni strani je izjemno privlačen, ker se vam bo zdelo, da vozite tovornjak, po drugi strani pa je novi šestvaljni motor v amaroku ob svoji uglajenosti v primerjavi s tem pravi balzam za ušesa. No, takšen turbodizelski štirivaljnik lepo vleče in porabi le dobrih devet litrov, kar nas je prijetno presenetilo, saj smo pričakovali več. Ena najmanjših porab med poltovornjaki je tole. Pogonski sklop je tudi znan, v osnovi motor poganja zadnji kolesi, preko stikala lahko vključite pogon še sprednjemu paru, za res zahtevne razmere sta na voljo še zapora zadnjega diferenciala in reduktor. V takšnem načinu zlepa ne bo omagal, zlasti ob primerno terenskih pnevmatikah ne, bresti zmore skozi 60 centimetrov globoko vodo in še pomoč za spuščanje po klancu navzdol ima.

Če kje, potem v takšnih vozilih priporočamo še samodejni menjalnik. Tokratni ročni je trd in ne ravno ultra natančen, na terenu pa se boste z njim ob speljevanju v kakšen hud klanec mučili, s samodejnim bo lažje. 7-stopenjski stane 1.600 eur, kar pri takole opremljeni različici za dobrih 41 'jurjev' niti ne pomeni veliko, zato ga le vzemite.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan navara NP300 DC 2.3 dCi 4x4 tekna premium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2298
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.500 do 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5300 x 1850 x 1810
medosna razdalja v mm 3150
mere tovornega prostora (dolžina x širina x višina) v mm 1578 x 1560 x 474
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1963 (1047)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/5,9/6,4
poraba na testu v l/100 km 9,9
cena osnovnega vozila v EUR 26.050
cena testnega vozila v EUR 37.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 41.146

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
almo pravi:
V6 pa še tud pride... tud model prej navara ga je mela.... tk da amarok papa
(pred 1 leti )
Ni slike
almo pravi:
Vijačne vzmeti so revolucija! bravo nissan, kr čakam kv ga bodo amarok in ostaliz čez par let kopirali
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |