Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Napad iz ozadja

Suzuki baleno 1.2 VVT deluxe

Avtor prispevka: Gašper Miš
Suzuki je bila še do pred kratkim pozabljena znamka. Potem so predstavili SX4 S-cross in vitaro, ravno prav pa prihaja še novi baleno. Staro ime, ki ga novi model obuja od mrtvih, konkurenci pa zašibi kolena.
Napad iz ozadja
Foto: Gašper Miš
27. 9. 2016 ob 4:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

66-kilovatni motor je pri visokih vrtljajih presenetljivo poskočen, pomaga majhna masa
ob povprečni porabi 5 litrov na sto kilometrov ni razloga za turbodizelski motor
postavljen je na novo platformo, ki pripomore pri prostornosti prtljažnika in kabine
proizvajalci pogosto pozabljajo na pomembnost odlagalnih površin, a ne pri balenu
paket opreme deluxe ponuja ogromno opreme za razumljivo ceno
odklepanje, zaklepanje in zagon motorja s pomočjo pametnega ključa
multimedijski sistem s 7-palčnim zaslonom je pregleden in preprost za uporabo
možnosti povezave pametnega telefona preko sistema Apple CarPlay in MirrorLink
oblika balena deli mnenja, zato priporočamo bogato opremljenega v zanimivi barvi
prtljažnik je res največji v razredu, a visok nakladalni rob pusti grenak priokus
cena se pozna pri kakovosti materialov, trda plastika je prisotna povsod
tako sprednja sedeža kot zadnja klop ponujajo premalo bočne upore, sedi se previsoko
preko volanskega obroča voznik prejme premalo podatkov, kaj se dogaja pod kolesi
zvočna zatesnitev ni najboljša, se pozna, da so varčevali pri masi
petstopenjski ročni menjalnik ni najbolj natančen in v vzvratno se rad zatika
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (20 glasov)

Baleno se po letih odsotnosti na trg sprva vrača kot kombilimuzina. O kombijevski različici za zdaj še ni govora, čeprav bi bila ta še kako zanimiva. Kakorkoli, kot takšen je nekaterim oblikovno všeč, spet drugi se zmrdujejo. Nam se zdi čisto simpatičen, še posebej v črni barvi s številnimi kromiranimi dodatki. Postavljen je na novo platformo, ki bo kasneje služila še novemu swiftu, od aktualnega pa je s slabimi štirimi metri skoraj 15 centimetrov daljši, kar 9 med osema.


To pomeni, da je prostoren. Če začnem pri prtljažniku, ta po novem sprejme 355 litrov. S tem je največji v razredu, škoda le, da potem grenak priokus pusti zelo visok nakladalni rob. Tudi potniška kabina je prostorna, torej le niso vsega namenili zadku. Za razred je znotraj v bistvu neverjetno veliko prostora; tako nad glavami potnikov kot v predelu kolen štirje odrasli v balenu sedijo brez najmanjših težav. Hvalimo tudi, da niso pozabili na številne odlagalne površine, ogromno prostora skriva že predal pod sredinskim naslonom, ki je pomaknjen preveč nazaj in ni vzdolžno pomičen.

Prostorninsko gledano blesti, ni pa to edina stvar, ki jo ima novinec pokazati. Kdor išče veliko opreme za razumljivo ceno, je na pravem mestu. Ne vem, če še kateri avtomobil za svojo ceno ponuja toliko opreme. Točno takšen kot testni z bencinskim motorjem in bogatim paketom deluxe namreč stane le malo preko 14 tisočakov pa ima velik barvni zaslon z navigacijsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo, še en zaslon med merilniki, ki prikazuje številne podatke, klimatsko napravo, ogrevane sedeže, radarski tempomat, sistem, ki preprečuje nalete, ne manjkajo niti bi-ksenonski žarometi spredaj in LED-luči zadaj ... Včasih smo kot kakšen prodajni katalog, ampak ja, baleno ima praktično vse.


A prostor za izboljšave obstaja. Trde plastike je namreč v izobilju, ne samo na vratnih panelih, tudi na armaturni plošči. Ta je na pogled preprosta, mogoče kar malo dolgočasna, še posebej, če jo primerjam s konkurenti. Prav nič ne pomaga k privabljanju mlajših kupcev. Sam položaj za volanom je sicer soliden, ni pa najboljši. Sedi se previsoko, sedeži ponujajo premalo bočne opore in čeprav volanski obroč lepo sede v roke, ker je nastavljiv v vse smeri, ne ponuja želenih informacij. Premalo je obtežen in mehkejše podvozje, zaradi katerega se v zavojih bolj nagiba kot bratski swift, to samo še poudari. Ker baleno cilja na bolj umirjene, družinske kupce, to najbrž ne bo tako moteče, a vseeno. Mogoče prav zato toliko bolj zmoti slabša zvočna zatesnitev, še posebej pri visokih hitrostih se kar pozna, da so z maso varčevali na vseh vogalih.

Testni model je poganjal 1,2-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik. Prav nič mu ne manjka in ne porabi veliko, a smo po tihem vseeno pričakovali balena z novim 1,0-litrskim turbo-trivaljnikom. Nov je tudi atmosferski v testiranem balenu, ki razvije 66 kilovatov, to je 90 'konj', in 120 Nm navora. Ker je baleno lahek, tehta le 940 kilogramov, je pri visokih vrtljajih presenetljivo poskočen, pri nizkih pa ne. Kot večina atmosferskih motorjev tudi ta pokaže pravo življenje šele nad 3000, 4000 vrtljaji, kar pomeni, da ga je treba ves čas malo priganjati. A kljub temu porabi le pet litrov bencina na sto kilometrov, kar je naravnost super, zato res ne vidim potrebe po turbodizelskem, ki je še na voljo v ponudbi. Me pa moti, da menjalnik ni dovolj natančen, da se v vzvratno rad zatika in da je peta (zadnja) prestava nekoliko prekratka. Na avtocesti pri hitrosti 130 km/h merilnik pokaže 3.500 vrtljajev na minuto, kar ne vpliva najbolje na tišino v kabini. Pri tem motorju sicer lahko izberete še neskončnostopenjski samodejni menjalnik CVT, ki vsaj iz izkušenj pri konkurenčnih modelih najbrž ne bo boljša izbira, a takole brez preizkusa to težko potrdimo ali zanikamo.


Mora biti konkurenca nad prihodom balena zaskrbljena? Če odmislimo čustva in na nakup gledamo povsem racionalno, potem vsekakor. Nas je malček zelo in pozitivno presenetil, zato vam lahko le priporočam, da ga vsaj preizkusite, ker tako bogato opremljen in varčen vas za 14 tisočakov res ne bo razočaral.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki baleno 1.2 VVT deluxe
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1242
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 120 pri 4.400
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3995 x 1745 x 1470
medosna razdalja v mm 2520
prtljažnik v litrih 355
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 940 (465)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,0
cena osnovnega vozila v EUR 10.998
cena testnega vozila v EUR 14.098
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.398

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |