Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Enostavno ni nujno boljše

Opel corsa 1.4 ecotec easytronic color edition

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Proizvajalci avtomobilov se res trudijo, da nam voznikom čim bolj razbremenijo vožnjo. V zadnjih letih so razvili že toliko asistenčnih sistemov, da lahko nekateri avtomobili vozijo praktično sami. Ampak še vedno največ za lagodno vožnjo naredi samodejni menjalnik!
Enostavno ni nujno boljše
Foto: Gašper Miš
31. 8. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

posebna izdaja color edition naredi avtomobil zelo privlačen
corsa tudi po konkretni prenovi ostaja prostoren avtomobil
novi infromacijski zaslon blagodejno postreže z več informacijami in stane samo 50 EUR
zaradi prevedenih menijev bo informacija med voznikom in avtomobilom še lažja
doplačljivi biksenonski žarometi odlično osvetljujejo cestišče in svetijo tudi v ovinek
nov krmilni mehanizem naredi vožnjo bolj zabavno
kljub bogati opremi cena avtomobila ni previsoka
robotizirani petstopenjski menjalnik je na voljo za okroglih 1.000 evrov
vožnja bo zaradi menjalnika easytronic bolj sproščena ...
... pa vendar menjalnik ne navduši ne s hitrostjo ne z odzivnostjo
robotizirani menjalnik je na voljo samo z dvema motorjema
motor sicer ni razočaral, vendar so nas Oplovi prisilno polnjeni bolj prepričali
nekatere elemente v notranjosti so prenesli iz pretekle generacije
strešne lučke še vedno ni mogoče popolnoma izključiti, ko so vrata odprta
prtljažnik zaradi enake zasnove še vedno pogoltne samo 285 litrov
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (18 glasov)
test opel corsa 1.4 ecotec easytronic color edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjamem, da ima vsak kakšno starejšo sosedo, ki se po ulici in v mestu vozi 50 km/h v 2. prestavi. Verjetno rada posluša motor, da je res prepričana, če ji ni ugasnil, ali pa se ji enostavno zdi škoda sklopke in pač manj prestavlja. Za takšne je samodejni menjalnik ne samo logična ampak bi lahko rekel kar nujna izbira. Toliko manj skrbi in dela je z njim, da vožnja kar naenkrat postane manj stresna. Vse več je zato povpraševanja po takšnem menjalniku tudi pri majhnih avtomobilih in čeprav se je marsikomu še nedolgo nazaj zdelo neumno desetino vrednosti novega avtomobila nameniti samodejnemu prestavljanju, se zdaj zadeve počasi spreminjajo.

V takšnem primeru pride v poštev tudi Oplova corsa, ki je v izdaji color edition še posebej privlačna v črno-beli barvni kombinaciji. Pravzaprav smo o v Evropi zelo priljubljenem modelu že veliko napisali, kar si lahko preberete tukaj, ko smo bili na mednarodni premieri, in tukaj, ko smo imeli na testu trivratno različico. Petvratna pa je seveda bolj praktična in bi se tudi sam vedno odločil zanjo, ker so trivratni avtomobili enostavno preveč nerodni z velikimi vrati. Razen, če gre za superšporten avto, jasno.

Bistveno lepša je armaturna plošča, ki je sestavljena iz mehke plastike, tako da ne poka in škripa. Ne manjka niti zaslon na dotik in multimedijski sistem intellilink, s katerim je mogoče povezati pametne naprave.

Poleg tega, da je konkretna prenova zamenjala vse zunanje dele, so marsikaj prenovili tudi znotraj. Bistveno lepša je armaturna plošča, ki je sestavljena iz mehke plastike, tako da ne poka in škripa. Seveda ne manjka niti zaslon na dotik in multimedijski sistem intellilink, s katerim je mogoče povezati pametne naprave, čeprav malo starejši tega verjetno ne bodo počeli. Predvsem bodo navdušeni nad različnimi vzorci blaga, ki krasijo notranjost, tudi sedeža spredaj, ki imata zdaj več bočne opore. Največji spremembi pa sta gotovo volanski obroč, ki je boljše oblikovan in lepše sede v roke, predvsem pa je bolj odziven krmilni mehanizem, ki da več povratnih informacij. Seveda je nov tudi sistemski zaslon med merilniki z informacijami v beli barvi na črni podlagi ter v slovenščini.

Vseeno pa je mestni potepin tokrat bolj zanimiv zaradi robotiziranega petstopenjskega menjalnika easytronic. To pomeni, da sta stopalki samo dve, ker sklopko namesto vas pritiska robot, in marsikdo bi temu rekel kar avtomatik, čeprav tehnično gledano ni. Vožnja z njim je seveda bolj udobna, ker ni potrebno ves čas prestavljati. Kljub temu pa zmoti počasno prestavljanje, kdaj tudi pri previsokih vrtljajih in med prehitevanjem precej pozno, da kakšen sopotnik pomisli, da ne znaš voziti. V ročnem načinu, ko z desnico pomikate ročico naprej ali nazaj, je sicer malo boljše, ampak ne bistveno. Tako je, če gledamo z zahtevnimi in občasno dinamičnimi očmi, ko sem sedel za volan le z mislijo na umirjeno in enostavno vožnjo, pa je nalogo opravljal čisto solidno. Daleč od tega, da bi bil vrhunski, ampak vidim tisto sosedo, kako bi ji lahko prišel prav – prestavljal je med 2.500 in 2.900 vrtljaji in kar je najlepše, v mestu ni treba neštetokrat pritiskati sklopke in utrujati kolkov.

Sicer je na voljo samo z dvema motorjema: 1,3-litrskim turbodizelskim in 1,4-litrskim bencinskim, ki ga je imel testni primerek. Na relacijskih vožnjah je motor porabil manj kot 7 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov, tako da kljub 90 'konjem' ni bil pretirano požrešen. Kljub vsemu bi sam raje izbral katerega od novejših prisilno polnjenih, čeprav bi se potem moral sprijazniti 'samo' z ročnim menjalnikom, ampak v primeru corse robotizirani easytronic tako ali tako ni preveč navdušil, zato absolutno svetujem preizkus na testni vožnji, da boste sami videli, če je tudi za vas prepočasen.

Kdor pričakuje hitrost in dinamično vožnjo zaradi privlačnega izgleda, naj v tem primeru poseže po ročnem menjalniku, easytronic pa bo za mojo sosedo, ki si po petdesetih letih za volanom res zasluži, da nekdo oziroma nekaj namesto nje pritiska sklopko. Doplačilo je 1.000 evrov, bogato založen testni primerek pa je stal 16.700 evrov, čeprav vstopni model s tem motorjem in menjalnikom dobite že za manj kot dvanajst tisočakov, kar je precej ugodno. Enostavno je zato v določenih primerih lahko boljše, ko primerjam zgolj menjalnik z nekaterimi, ki jih v istem velikostnem razredu ponuja konkurenca, pa bi se moral Opel v letu 2016 bistveno bolje izkazati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1.4 ecotec easytronic color edition
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1398
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 130 pri 4.000
menjalnik robotiziran ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4021 x 1775 x 1479
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1120 (505)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 10.440
cena testnega vozila v EUR 12.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.725

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |