Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mačke na pohodu

Jaguar XF 20d prestige

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mačke se množijo. In XF napada nemški business class. Zakaj mi je to všeč? Ker vem, da Jaguar ob svoji tradiciji in izdatnih indijskih finančnih injekcijah ima kaj pokazati in ker imam poleg nemške zadržanosti še bolj rad malo več temperamenta!
Mačke na pohodu
Foto: Anže Jereb
6. 7. 2016 ob 10:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atraktiven izgled, ki ga jaguar mora imeti
počutje je tudi v kabini posebno zaradi nizke strehe in visokih bokov
lahka gradnja pomeni zelo dobre vozne lastnosti
kljub odlični legi na cesti je blaženje še vedno udobno
občutek na volanu je verjetno najboljši med primerljivo konkurenco
vodljivost je po zaslugi zadnjega pogona in vzmetenja skoraj igriva
poraba goriva je ob dobrem samodejnem menjalniku dovolj majhna
prtljažnik je postal pri novi generaciji precej bolj uporaben
široki sedeži so tudi po merah močnejših voznikov
pregleden sredinski zaslon je za razliko od konkurence občutljiv na dotik
razmeroma ugodna osnovna cena
premalo posebna notranjost bi morala slediti atraktivni zunanjosti
motor je premalo uglajen za vrsto vozila, predvsem zvok mu ni v ponos
plastična imitacija ogljikovih vlaken v kabini deluje preveč ceneno
dvig gumba, ki nadomešča ročico menjalnika, je počasen, vedno je potrebno čakati
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (17 glasov)
test jaguar XF 20d prestige
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

XF po imenu ni nov model, že predhodnik nas je z marsičim navdušil, čeprav so se nekateri zmrdovali, da je samo preoblečen stari S-type. Pri novem ni dvoma, avto je čisto nov in uporabili so veliko aluminija, sami pa veste, kaj pomeni, če je avto lahek. Tako je, užitek!

Tudi skoraj pet metrov dolga limuzina se lahko res dobro pelje, če ni pretežka in če se ne varčuje pri vzmetenju. Na cestah z zaprtimi ovinki se sicer čuti, da je avto velik, čeprav v rokah vseeno deluje lahkotno, veliko bolje pa se obnese na hitro odpeljanih dolgih ovinkih, ker medosna razdalja meri samo 4 centimetre manj kot 3 metre. XF zato zelo trmasto vztraja v svoji začrtani smeri in to je dobro, ker bo verjetno večino poti odpeljal na avtocestah. Pa je kar škoda ob potencialu, ki ga ima. Med velikimi limuzinami z začetka motorne ponudbe se verjetno pelje najbolje med vsemi, hkrati pa navdušita še občutek na volanu ter odlična vodljivost. Kljub temu da hvalim vozne lastnosti, pa se nič slabše ne odreže pri udobju, saj vzmetenje vseeno dobro požira luknje in gosposko skrbi za uglajeno vožnjo razvajene aristokracije.

Dobro, tale jaguar je predvsem za poslovneže, čeprav motor ne prepriča preveč. Trilitrski turbodizel z okroglimi 300 'konji' bi bil bistveno boljša izbira, seveda pa je z dvolitrskim štirivaljnikom s 132 kW oziroma 180 KM skoraj 20 tisočakov cenejši, zato bo bistveno bolj pogosta izbira. Ogromna razlika je zaradi dodatnih davkov, ki ga prineseta osnovna cena in prostornina motorja. Glede zmogljivosti ni pripomb, je čisto dovolj močan za spodobno hitro vožnjo, tudi poraba je med 7 in 8 litrov, če boste pridni tudi pod 7, ni pa uglajenosti in prefinjenosti, ki si jo takšen avtomobil zasluži. Če bi vsaj malo manj ropotal in tresljaje prenašal v kabino, pa bi že bilo bolje, čeprav ga na avtocesti ne boste več slišali. Pri menjalniku nimam kaj dosti za pripomniti, osem prestav ima in lepo prestavlja, mogoče je dvakrat, trikrat malo bolj cuknil kot kakšen konkurent, ima pa res lepo ročico, pardon, gumb, ki se dvigne ob vžigu motorja in morate vedno počakati, da se postavi v svojo najvišjo lego, preden ga lahko zasukate v R ali D.

Da gre le za poslovno limuzino, boste čutili tudi na sedežih, ki nimajo veliko bočnega oprijema, da brez težav nanje zleze tudi kakšen, ki poje malo večje zrezke. Volanski obroč bi pa vseeno lahko bil debelejši, sploh v delu, kjer bi sicer počivala palca. Prostora je načeloma dovolj, ne pa zelo veliko, ker je streha razmeroma nizko postavljena in boki visoki pa je v kabini takšen fin jaguarjev občutek rahle utesnjenosti, kar je bilo poznavalcem znamke vedno všeč. Tudi dolg pokrov motorja se med vožnjo super vidi, tako, kot mora biti.

Prtljažnik je bistveno bolj uporaben, kot so bili pri jaguarjih nekoč, tudi prostora ni malo, če upoštevate, da je to limuzina z zadnjim pogonom. In če zunaj izgleda zelo markantno, bi si absolutno želel preslikavo te posebnosti še znotraj. Na videz je vse skupaj preveč klasično, vem, da bo kdo pripomnil celo zastarelo. Sploh me je razočarala okrasna plastika s poceni imitacijo karbona, tako da si raje omislite drugo, ko boste dajali kljukice pri notranji opremi. Ampak nasploh je uporabnost dobra, zadovoljni boste s prostorčki za odlaganje in predvsem s preglednim zaslonom, ki prepozna marsikatero kretnjo in je občutljiv na dotik za razliko od nemške konkurence, ki ponekod še vedno komplicira z množico gumbov in včasih čudnimi vmesniki z nekimi drsnimi ploščicami.

Ja, tudi to je jaguar – mora pustiti neko sled, tudi če kremplji še niso brezhibno nabrušeni.

Dvomim, da boste z audijem, BMW-jem ali mercedesom za 50 'jurjev', ali 69, kolikor stane konkretni XF, naredili tako poseben vtis. Če vas ne motijo malenkosti, ki sem jih naštel, vas bom tudi sam z globokim spoštovanjem pogledal, ko se boste peljali mimo mene. Ja, tudi to je jaguar – mora pustiti neko sled, tudi če kremplji še niso brezhibno nabrušeni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar XF 20d prestige
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 430 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4954 x 1880 x 1457
medosna razdalja v mm 2960
prtljažnik v litrih 540
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1595 (655)
največja hitrost v km/h 229
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,2/3,8/4,3
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 42.900
cena testnega vozila v EUR 49.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 69.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |