Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električna duša

Kia soul EV electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ponudba električnih avtomobilov se širi, kar je lahko samo dober znak. Zelo dober v bistvu, sploh, ko se tega lotevajo praktično vse znamke. Zadnji primerek z električno dušo je bil na našem testu kia soul, za katerega se zdi, da je idealna osnova za električni avto.
Električna duša
Foto: Gašper Miš
24. 8. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

soul je s svojo pojavo odlična osnova za električno vozilo
škatlasta oblika omogoča dobro preglednost
vožnja je enostavna kot pri vse tovrstnih vozilih, nobenega privajanja ne zahteva
zanimivi varčevalni ukrepi malenkost povečajo doseg soula
priključek CHAdeMO omogoča polnjenje s kar 100 kW
s timerjem si lahko nastavite ogrevanje ali hlajenje vnaprej
odzivnost motorja in vmesni pospeški so pričakovano dobri
prostor za potnike je glede na mere dovolj bogato odmerjen
dobri materiali in končna obdelava še izboljšajo dober splošni vtis
zanimive domislice, ki soulu dajejo nekaj več
razmeroma slab občutek na volanu je tudi posledica varčevalnih ukrepov
prtljažnik je zaradi velike baterije izgubil kar nekaj uporabnih litrov
priklop za polnjenje v maski pomeni tudi, da boste imeli pogosto umazane roke
zaradi oglate oblike bosta tudi zadek in s tem šipa hitro umazana
blaženje je glasno in kljub nizkemu težišču soula ne poskrbi za odločnost v ovinkih
kljub veliki bateriji je doseg zgolj povprečen
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (13 glasov)
video test kia soul EV electric
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vožnja s tovrstnim avtom je vedno ena fina sprostitev. Zaradi tišine v kabini, ker ni nobenega ropotanja in tresljajev motorja, predvsem pa je zelo nenaporna. Menjalnika tehnično gledano ni, ampak le reduktor, vi pa tako kot pri vseh avtomobilih s samodejnim menjalnikom pritiskate eno stopalko za naprej, drugo za zavoro, s tem da tukaj ni nobenih vmesnih prestavljanj ampak le stalno in enakomerno pospeševanje. Nič novega do tukaj, ima pa soul nekatere zanimive posebnosti: prva je moteča malenkost, ker ima zelo varčen servoojačevalnik, ki se izklaplja, ko ni potreben, in se potem čuti ponoven vklop, kar se na obroču čuti kot skoraj nezaznavno zatikanje. Ampak vse to varčevanje je pri takšnih avtih potrebno, dober dokaz je prezračevanje: lahko nastavite, da deluje samo za voznika, in takrat, ko je mrzlo, posebej vklopite gretje, ker to pokuri veliko energije in s tem poslabša doseg.

Na relaciji sem dosegel z lepo vožnjo okoli 130 kilometrov, vmes je bilo na vožnji tudi pol avtoceste, kjer sem vozil polžje s hitrostjo 100 km/h.

Vem, da vas najbolj zanima prav ta. Na relaciji sem dosegel z lepo vožnjo okoli 130 kilometrov, vmes je bilo na vožnji tudi pol avtoceste, kjer sem vozil polžje s hitrostjo 100 km/h. Torej se da nekam priti, če se vam ne mudi. Pri tej kii je sploh fino, ker ima tudi vtičnico CHAdeMO, kar pomeni, da lahko na avtocestnem križu polnite na hitrih polnilnicah s 45 kW, čeprav tehnologija omogoča kar 100 kW, ampak trenutno pri nas še ni takšne polnilnice. Ko sem zadevo preizkusil na Petrolu, sem v pol ure napolnil slabih 80 odstotkov baterije, torej za približno 100 kilometrov vožnje.

Da je priklop spredaj, ni slabo, je pa bedno pozimi, ko boste imeli vedno umazane roke, ker se maska takoj umaže. Tudi sicer ima na pogled simpatični soul zelo ravne površine, ki so super za preglednost, se pa s tem tudi zadaj hitro umaže. Ima še nekaj zanimivih domislic, recimo timer, da si nastavite, kdaj želite, da se avto dejansko polni (takrat, ko je poceni elektrika, jasno) pa kdaj se samo vklopi hlajenje ali gretje. Ni lepšega kot avto, ki vas ohlajen ali ogret pričaka za pot domov. Všeč mi je posebna tkanina na sedežih, sedi pa se precej visoko, ampak je položaj za volanom dober. Preseneti kvaliteta izdelave, ki je kljub veliko plastike na visokem nivoju, saj se mora takšen soul spopasti tudi s konkurenco, kot je dražji in prestižnejši BMW-jev i3. Razporeditev gumbov je logična, na dotik občutljiv osrednji zaslon je dovolj velik in pregleden, z logičnim vmesnikom, volanski obroč pa gosti kar 16 gumbov. Merilniki so seveda podrejeni predvsem temu, da boste vedno vedeli, koliko baterije in s tem kilometrov dosega še imate na voljo, soul pa ima še eno igračko, in sicer da zvočnika na vratih v temi utripata v različnih barvah glede na base -  še nekaj za dušo.

81,4 kW znaša moč motorja, kar bi lahko prevedli v bolj domačih 109 'konjev'. Navor pri električnih avtomobilih vedno navdušuje. Ne zaradi svojega maksimuma, ki tukaj znaša 285 Nm, temveč zaradi razporeditve, saj je na voljo v celotnem območju delovanja elektromotorja, torej tudi pri 0 vrtljajih. To pomeni bliskovit pospešek z mesta, 10,8 sekunde do 100 km/h in elektronsko omejenih 145 km/h največje hitrosti. Večina električnih avtomobilov sicer navduši z omenjenimi pospeški, manj pa s samimi voznimi lastnostmi. Soul tu v ničemer ne izstopa. Podvozje precej glasno blaži, čeprav je pri v osnovi tišjih električnih avtomobilih vse skupaj še toliko bolj slišno, kljub nizkemu težišču zaradi v dno nameščenih baterij pa je vodljivost zgolj povprečna. Z zelo umetnim občutkom na volanu zato ni za tiste, ki napadate ovinke, ampak uživače v sproščeni vožnji bolj ali manj naravnost.

Soul ima trenutno tudi eno večjih baterij med električno konkurenco, kapaciteta je 27 kWh, torej jo boste doma čisto prazno polnili nekje 14 ur, vgrajeni polnilnik pa lahko polni s 6,6 kW, zato bo na hitrih polnilnicah, ki so po mestu, v praksi rabil okoli 5 ur. Sama baterija je litij-ionska polimerna, pri čemer nekateri pravijo, da ni dobra za mraz, kako se res obnese, pa bo pokazal čas. Korejci so jo uporabili, ker ponuja največjo gostoto energije na volumen (241 litrov) in je s tem tudi nekaj lažja, čeprav še vedno doda kar 274,5 kilograma k masi soula EV (prazen okoli 1,6 tone). Je pa v tem trenutku jasno, da takšna kia stane malenkost čez 35 tisoč evrov (s subvencijo lani 30, letos pa še nekaj manj) in bo še kar nekaj elektrike steklo po žicah, da bo takšen avto v večini slovenskih garaž.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia soul EV electric
vrsta motorja električni
baterija 27.0 kWh litij-ionska polimerna
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (109) od 2.730 do 8.000
največji navor v Nm pri vrt./min 285 od 0 do 2.730
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4140 x 1800 x 1593
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 250
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1588 (372)
največja hitrost v km/h 145
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po NEDC) v kWh 14,7
poraba na testu v kWh 18,4
cena osnovnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila v EUR 34.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |