Ne preseneča, da bo velika večina kupcev razreda C posegla po različici 220 d, prav takšno smo že imeli na testu, preberite si ga tukaj. Sem ter tja se bo našel kdo, ki bo iz varčevalnih namenov vzel šibkejši 200 d, najbrž se bo nekaj pogumnejših odločilo še za močnejši 250 d. Ti trije bodo skoraj zagotovo predstavljali več kot 90 odstotkov celotne prodaje razreda C. Trdim pa, da bi marsikdo lahko izbral takšen C 350 e in bil še bistveno bolj navdušen, denarnica pa ne bi dodatno trpela.
Cenovna razlika med C 220 d in C 350 e znaša dobrih trinajst tisočakov, kar seveda ni malo, vendar močnejši C serijsko vključuje že številne komponente in opremo, ki je šibkejši ne. Dejanska razlika tako niti ni velika. Če boste C 220 d naložili še z nekaj dodatki, zna cenovno hitro preseči hibrid, kot v primeru testnih vozil, saj je bil prvi celo za dva tisočaka dražji. Med opaznejšimi elementi na račun paketa AMG line, ki stane dobre tri tisočake in ga zaradi zmanjšanja udobja večini itak ne priporočamo, ter zaradi doplačilnega samodejnega menjalnika, ta pa je v 350 e že serijski. V bistvu je razlika v ceni hibrida relativno majhna že zaradi obračunanega manjšega davka na motorna vozila, ker je avtomobil bistveno čistejši. Tudi subvencija za priključni hibrid mu pripada.
Pod pokrovom takšne izvedenke se zato nagneteno skrivata dvolitrski turbobencinski in električni motor, skupna moč je več kot 200 kilovatov, skoraj 280 'konjev'. To pomeni, da je suveren vedno in povsod. Bi si radi dali duška in svoj hrbet navajali na objemanje z naslonom sedeža? Ste se znašli na nemških avtocestah brez omejitev in se vam malo mudi? Manj kot šest sekund potrebuje do 100 km/h, 600 Nm navora konkretno sune v vseh pogojih, testni je imel nastavljivo podvozje (celo po višini) in edina stvar, ki sem jo pogrešal, je bila vzvratna kamera, nazaj avto vseeno ni najbolj pregleden. Sicer pa vas bo takšen vedno razveseljeval z zmogljivostmi, pri umirjeni vožnji pa s tišino oziroma prijetnim zvokom bencinskega motorja. Vem pa, da vas skrbi poraba goriva, zato spodaj, kaj vas čaka v praksi.
Dizelski C 220 d je na našem testu v povprečju zahteval 7,7 litra za vsakih sto prevoženih kilometrov, tale pa okoli liter več. Razlog za večjo porabo tokratnega C je predvsem v nekaj daljših poteh, ko nismo nikjer uspeli polniti baterije preko vtičnice, sicer bi bila manjša in v povprečju zlahka le sedem litrov ali celo bistveno manj, če boste delali kratke poti. Deklarirana poraba po normnem ciklu znaša le 2,1 litra. Elektromotor ima 60 kilovatov moči, kapaciteta baterij znaša 6,2 kWh, kar je dovolj za slabih 30 kilometrov dolgo pot, kar pomeni, da boste na krajših relacijah dejansko vozili le na elektriko. Potem jih lahko polnite preko vtičnice ali pa se polnijo med vožnjo; na voljo je tudi funkcija, da jih motor ves čas polni.
Po 150 kilometrov dolgi poti sem imel porabo 5,5 litra, pri čemer sem do konca izžel baterije, je pa to manj od porabe, ki jo boste dosegali pri 220 d. Ko je elektrike zmanjkalo in baterij nisem mogel polniti, je bila poraba po 500 prevoženih kilometrih okoli osem litrov, pa čeprav je bilo vmes kar nekaj vzponov, kjer so baterije hitro izgubile vso zalogo, ki so jo pred tem ponovno nabrale. Torej je šlo veliko večino časa zgolj na bencin.
Takšen hibrid ima še eno fantastično funkcijo, ki jo boste cenili v vročih poletnih dneh. Po pritisku na stikalo za odklepanje na ključu se samodejno zažene klimatska naprava, ki razgreto notranjost v dveh minutah ohladi in pripravi za vaš vstop. Zadevo lahko seveda izključite, je pa poleti odlična in česa takšnega v običajnih avtomobilih ne morete imeti, ker bi akumulator ob obremenitvi hitro spustil dušo. Pomislite na tečne otroke, ko jih posedete v lepo ohlajeno notranjost. In obratno, ogreto kabino pozimi. Edina slabost priključnega hibrida je pravzaprav le manj prostoren prtljažnik, baterije v njegovem dnu poskrbijo, da je okoli deset centimetrov bolj plitek, kar se pri takšni limuzini že zelo pozna.
Seveda ni poceni, dobrih 63.000 EUR stane z nekaj dodatne opreme, osnovni pa okroglih petdeset tisočakov. Ampak ima praktično vse: gre kot šus, porabi kot dizel ali celo manj in ob nakupu ni bistveno dražji, zlasti, če boste svoj 220 d založili z opremo. Zato sem prepričan, da bi lahko vsaj polovica kupcev izbrala takšen C. Jaz bi ga že.