Golf GTE je eden najbolj zaželenih avtomobilov zadnjega časa. To ste dokazali vi s prijavami na naš poletni dogodek e-Volan, ko ste ga skupaj z nami preizkusili, in to so dokazali fantje v naši ekipi, ker so ga enostavno vsi želeli preizkusiti. Je bil kdo razočaran? Niti eden!
Za večino voznikov bi bil lahko tole popoln avto, če ne bi bil tako drag. Že v osnovi boste morali zanj odšteti skoraj 38 tisoč evrov, z malo bogatejšo opremo, kot v testnem, pa prek 42. Ampak dobite dva motorja! Če odprete pokrov motorjev, takoj vidite, kako je vse natlačeno. Levo je turbobencinski 1,4-litrski štirivaljnik TSI, ki iz sebe stisne 110 kilovatov, 150 'konjev', desno pa še dodaten električni agregat, ki ima 75 kilovatov, torej 102 'konja'. Sistemska moč ni kar seštevek obeh, torej nima 250 'konjev', ker motorja delujeta v različnih režimih, vseeno pa je 'konjičkov' čez 200! Kilovate so lepše zaokrožili, 150 jih je.
Verjetno vas samo številke ne zanimajo, ali pa vseeno? Na polnilni postaji, ki lahko polni z močjo 22 kW, se takšen golf lahko polni s samo 3,6 kW in bo trajalo nekje 2 uri in pol, da napolni prazno baterijo. Z njo potem prevozite v teoriji 50 kilometrov, v praksi pa sem celo sam naredil več kot 40, ko ni bilo veliko prometa v mestu in ni bilo prevroče, ker klimatska naprava požre ogromno energije. Doseg je v bistvu zelo dober, za vsak dan čisto dovolj. Ko je prometa veliko in zunaj vroče ali mrzlo, pa boste prevozili nekje od 25 do 30 km samo na elektriko. Doma se baterija, ki ima kapaciteto 8,7 kWh, polni slabe štiri ure, razen če si za 790 EUR kupite še malo hitrejši domači polnilnik, da se napolni v dveh urah in pol. Počasno polnjenje v tem primeru niti ni velika pomanjkljivost; hitrejši polnilnik je težji in dražji, če morate nujno kam, bo GTE pač pil bencin, večina lastnikov pa ga bo polnila samo ponoči doma, ko čas sploh ni pomemben.
Če obožujete moderne tehnologije, vas bo vožnja takšnega priključnega hibrida totalno prevzela. Golf GTE speljuje samo na elektriko, lepo pospešuje, vse je tiho, v bistvu ugotovite, da je podvozje kar naenkrat glasno na slabih cestah, ker ni drugih zvokov razen od vetra in koles. Ko je baterija prazna, ali se peljete več kot 130 km/h, se pa vklopi še bencinski motor. Tudi dokaj tiho. Skupaj lahko za kratek čas golfa poženeta celo do 222 km/h. Ampak, ko greste na dolgo turo, se baterija zelo hitro izprazni, tako da jo potem motor med nezahtevno vožnjo polni, da spet lahko pomaga pri vožnji v klanec, med prehitevanji ali speljevanji. Torej, če se pogosto vozite daleč, pozabite na takšen avto, nima smisla, čeprav poraba niti ni prevelika, na testu je bila na koncu pod sedmimi litri bencina na 100 kilometrov, če ne upoštevamo stroškov elektrike.
Tisti, ki se samo recimo dvakrat na leto odpravite kam dlje, boste pa z njim ogromno prihranili pri gorivu. Ampak ste že na začetku odšteli toliko za avtomobil, da se vam verjetno bolj splača vzeti GTD, pa ne boste nič na slabšem, pod črto celo na boljšem. Ja, za ljubitelje je. Kljub oznaki GT v imenu niti za dirkače ni. Avto tehta tono 600, tako da si lahko predstavljate, da ni najbolj lahkoten za vožnjo v ovinkih, čeprav se vseeno zelo dobro pelje. Zaradi sprednjega pogona mu manjka tudi zapora diferenciala, saj se notranje kolo zelo rad zavrti v prazno, ker je ves čas na voljo pač tako veliko navora. Ja, najboljše iz vseh svetov še ne pomeni, da je lahko najboljše na vseh posameznih področjih. Je pa tole po našem skromnem mnenju verjetno najboljši kompromis med vsemi hibridi v tem trenutku. S tem avtom se začenja neka nova doba in takšnih bo še zelo veliko, kar pomeni, da bodo vsi tudi cenejši. Šele potem verjetno lahko pričakujemo razcvet polnih električnih vozil, ki se jih vozniki trenutno še malo bojijo, ker je vedno nekje zadaj v glavi tisto vprašanje: kaj pa, če moram kdaj kam dlje. Volkswagen pravi – golf GTE.
1 / 20
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen golf 1.4 TSI GTE
vrsta motorja
turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj