Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Priključen na prihodnost

Volkswagen golf GTE

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Golf GTE je eden najbolj zaželenih avtomobilov zadnjega časa. To ste dokazali vi s prijavami na naš poletni dogodek e-Volan, ko ste ga skupaj z nami preizkusili, in to so dokazali fantje v naši ekipi, ker so ga enostavno vsi želeli preizkusiti. Je bil kdo razočaran? Niti eden!
Priključen na prihodnost
Foto: Gašper Miš
11. 12. 2015 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

verjetno je golf GTE v tem trenutku najbolj popoln hibrid na trgu
kljub dodatni masi se še vedno pelje zmerno dinamično
avtomobil je zasnovan na običajnem golfu, zato ostaja skoraj enako praktičen
notranjost je že v osnovi ena bolj kvalitetnih in ergonomskih v segmentu
zunaj in znotraj so posebni detajli, rezervirani samo za GTE
merilniki so dobili nove funkcije in lepo obveščajo o vsem dogajanju
pospeški z mesta so fenomenalni po zaslugi elektrike
samo na elektriko se lahko vozite celo do avtocestnih hitrosti
električni doseg ni velik, je pa še kako vsakodnevno uporaben
vtičnica za polnjenje je elegantno in uporabno skrita za logotip na maski
bencinski motor TSI se krasno obnese v kombinaciji z elektriko
baterije odžrejo nekaj uporabnega prostora v prtljažniku
manjka zapora diferenciala, da bi bolje prenašal navor na podlago v ovinku
pozna se konkretna masa avtomobila, ki zato ni športen kot GTI in GTD
čeprav ga v večini primerov ne rabi, bi včasih prav prišel hitrejši polnilnik
cena je tista, ki ga bo še nekaj časa uvrščala med ekskluzivne avtomobile
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (23 glasov)

Za večino voznikov bi bil lahko tole popoln avto, če ne bi bil tako drag. Že v osnovi boste morali zanj odšteti skoraj 38 tisoč evrov, z malo bogatejšo opremo, kot v testnem, pa prek 42. Ampak dobite dva motorja! Če odprete pokrov motorjev, takoj vidite, kako je vse natlačeno. Levo je turbobencinski 1,4-litrski štirivaljnik TSI, ki iz sebe stisne 110 kilovatov, 150 'konjev', desno pa še dodaten električni agregat, ki ima 75 kilovatov, torej 102 'konja'. Sistemska moč ni kar seštevek obeh, torej nima 250 'konjev', ker motorja delujeta v različnih režimih, vseeno pa je 'konjičkov' čez 200! Kilovate so lepše zaokrožili, 150 jih je.

Verjetno vas samo številke ne zanimajo, ali pa vseeno? Na polnilni postaji, ki lahko polni z močjo 22 kW, se takšen golf lahko polni s samo 3,6 kW in bo trajalo nekje 2 uri in pol, da napolni prazno baterijo. Z njo potem prevozite v teoriji 50 kilometrov, v praksi pa sem celo sam naredil več kot 40, ko ni bilo veliko prometa v mestu in ni bilo prevroče, ker klimatska naprava požre ogromno energije. Doseg je v bistvu zelo dober, za vsak dan čisto dovolj. Ko je prometa veliko in zunaj vroče ali mrzlo, pa boste prevozili nekje od 25 do 30 km samo na elektriko. Doma se baterija, ki ima kapaciteto 8,7 kWh, polni slabe štiri ure, razen če si za 790 EUR kupite še malo hitrejši domači polnilnik, da se napolni v dveh urah in pol. Počasno polnjenje v tem primeru niti ni velika pomanjkljivost; hitrejši polnilnik je težji in dražji, če morate nujno kam, bo GTE pač pil bencin, večina lastnikov pa ga bo polnila samo ponoči doma, ko čas sploh ni pomemben.

Če obožujete moderne tehnologije, vas bo vožnja takšnega priključnega hibrida totalno prevzela. Golf GTE speljuje samo na elektriko, lepo pospešuje, vse je tiho, v bistvu ugotovite, da je podvozje kar naenkrat glasno na slabih cestah, ker ni drugih zvokov razen od vetra in koles. Ko je baterija prazna, ali se peljete več kot 130 km/h, se pa vklopi še bencinski motor. Tudi dokaj tiho. Skupaj lahko za kratek čas golfa poženeta celo do 222 km/h. Ampak, ko greste na dolgo turo, se baterija zelo hitro izprazni, tako da jo potem motor med nezahtevno vožnjo polni, da spet lahko pomaga pri vožnji v klanec, med prehitevanji ali speljevanji. Torej, če se pogosto vozite daleč, pozabite na takšen avto, nima smisla, čeprav poraba niti ni prevelika, na testu je bila na koncu pod sedmimi litri bencina na 100 kilometrov, če ne upoštevamo stroškov elektrike.

Tisti, ki se samo recimo dvakrat na leto odpravite kam dlje, boste pa z njim ogromno prihranili pri gorivu. Ampak ste že na začetku odšteli toliko za avtomobil, da se vam verjetno bolj splača vzeti GTD, pa ne boste nič na slabšem, pod črto celo na boljšem. Ja, za ljubitelje je. Kljub oznaki GT v imenu niti za dirkače ni. Avto tehta tono 600, tako da si lahko predstavljate, da ni najbolj lahkoten za vožnjo v ovinkih, čeprav se vseeno zelo dobro pelje. Zaradi sprednjega pogona mu manjka tudi zapora diferenciala, saj se notranje kolo zelo rad zavrti v prazno, ker je ves čas na voljo pač tako veliko navora. Ja, najboljše iz vseh svetov še ne pomeni, da je lahko najboljše na vseh posameznih področjih. Je pa tole po našem skromnem mnenju verjetno najboljši kompromis med vsemi hibridi v tem trenutku. S tem avtom se začenja neka nova doba in takšnih bo še zelo veliko, kar pomeni, da bodo vsi tudi cenejši. Šele potem verjetno lahko pričakujemo razcvet polnih električnih vozil, ki se jih vozniki trenutno še malo bojijo, ker je vedno nekje zadaj v glavi tisto vprašanje: kaj pa, če moram kdaj kam dlje. Volkswagen pravi – golf GTE.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen golf 1.4 TSI GTE
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1395
moč v kW (KM) pri vrt./min 150 (204) od 5.000 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.600 do 3.500
menjalnik robotiziran, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4270 x 1799 x 1473
medosna razdalja v mm 2631
prtljažnik v litrih 272
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1599 (496)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 1,5
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 16.490
cena testnega vozila v EUR 37.674
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 42.568

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |