Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

King Kong

BMW X6 M

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko glomazni X6 v roke dobi BMW-jeva divizija M, nastane nekaj popolnoma nesmiselnega in nepotrebnega. Ampak vseeno hudo prepričljivega in brutalno hitrega. Nastane zverinski BMW X6 M.
King Kong
Foto: Anže Jereb
8. 12. 2015 ob 10:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

iščete pozornost? Bolj opazni boste le, če boste goli tekli po mestu
kakovost izdelave in izbor materialov sta vrhunska
polno pospeševanje je adrenalinski dogodek, močne vratne mišice so obvezne
rjovenje iz izpuha bi znalo preplašiti celo gorilo, morda celo Mateja
kljub M-dodelavam je X6 še vedno dovolj udoben in nenaporen
ja, ogromen je, zato je prostora znotraj veliko
po eni strani je X6 M zelo vsestranski ...
... po drugi pa prav nič, zakaj, preberite spodaj
ni športen, ker je pretežak in preglomazen, zato na cesti ne ponuja pravih užitkov
ni terenski, ker je pretežak in gume so absolutno preširoke
ni udoben, ker čepi previsoko in je, ja, pretežak
ni uporaben, ker je tako drag, da ga je škoda za vsako slabšo podlago
minus tudi, ker je povsem nepotreben, pa čeprav v večini stvari neverjeten
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (26 glasov)
video test BMW X6 M
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lahko se ustavim že pri njegovem izgledu in posebni barvi. Cestni kolos boste namreč v takšni kombinaciji opazili hitreje, kot bi golo dekle sredi nakupovalnega središča. Vsi so buljili vanj in zvijali vratove, bolj impozanten je avtomobil že težko, čeravno ne gre za kakšen superšportnik ali nekaj petdeset let starega. In če se mi je prejšnja generacija zdela oblikovno neposrečena, moram priznati, da mi ta kupejevsko spuščajoča streha pri novem X6 še nekako simpatično izgleda. In nasploh celoten avtomobil deluje bolj skladno.

Seveda te pri X6 vsi sprašujejo, če je prostoren? Je in ni. Prostora je seveda veliko, ker je avtomobil gromozanski. Ni pa ga toliko, kot bi ga znal ponuditi tako dolg karavan, in prtljažnik je zaradi visokega nakladalnega roba ter nizkega stropa le delno uporaben. Je pa prostoren, to je dejstvo. In sedeži tudi zadaj znajo ponuditi dovolj prostora, da se bodo štirje potniki v vozilu peljali zelo udobno. No, delno udobno, tole je M, ne pozabite.

Zato vem, da vas zanima predvsem, kakšen je z vozniškega stališča. Vožnja s takšnim avtomobilom je svojevrstno doživetje. Da se 2.340 kilogramov težka gmota z mesta do stotice izstreli v le 4,2 sekunde, je težko verjeti in še težje razložiti. Kar poskusite nekomu razložiti, da kolega iz sosednje hiše razdaljo stotih metrov preteče v enajstih sekundah, tehta pa 120 kilogramov … Verjetno se vam bo smejal in podobno si marsikdo misli, ko na papirju prebere zgolj suhoparne podatke o masi in zmogljivostih X6 M, dokler njegovega telesa pospešek ne potisne v sedež.

Pomaga seveda s turbino podprt osemvaljnik, ki ponudi 423 kilovatov moči, to je 575 'konjev'. Ni malo, nikakor. Pravzaprav je toliko, da ob izklopljeni elektroniki zadek brez težav zdrsne še na najbolj grobem asfaltu in če bi bilo prostora dovolj, poguma v srcu pa več, bi X6 M najbrž lahko tudi drsel skozi zavoje, kljub temu da gre za štirikolesno gnan stroj. Morda na kakšnem letališču, pa še tam bi me skrbelo, da bom zrušil terminal. Zmogljivosti presunejo, morda še toliko bolj, ker voznik sedi vsaj pol metra previsoko za takšno agresivnost. Z mesta, denimo, X6 M pospeši tako brutalno, da se marsikomu, ki tega ne pričakuje, kar zavrti. In tudi največja hitrost je za vsak slučaj elektronsko omejena na 250 km/h, ker bi šlo brez težav še hitreje.

Torej: je atraktiven in prostorsko še kar uporaben. Obenem je znotraj klasično BMW-jevsko zadržan, a brezhibno izdelan in ergonomsko perfekten. Celo udoben je dovolj za takšen stroj, če so ceste kolikor toliko urejene, sicer je pač pričakovano trd, ker mora biti. Prvič zaradi mase in visoke nasajenosti ter drugič zaradi športnega pedigreja. Težko mu zamerim kaj točno določenega, pod črto je v skoraj vseh pogledih neverjeten. Ni pa potreben.

Kljub dodelanemu podvozju namreč svoje mase ne more skriti in ko je treba hitreje odpeljati kakšen zavoj ali pa hitro zavreti, takrat voznik v trenutku dobi potne roke. Glomaznost se seveda čuti in hitro ovinkarjenje je podobno teku skozi ovire tistega vašega 120-kilskega soseda. Enostavno ne gre, ker gravitacija zahteva svoje. Podobno je pri zaviranju. Seveda, koluti grabijo brutalno in omenjeno maso vsekakor suvereno ustavijo, pa vendar pogosto pozneje od pričakovanega. V polovico lažjem avtomobilu bi imele zavore otročje lahko delo.

Na svetu obstaja veliko povsem nepotrebnih stvari. Recimo sto metrov dolge privatne jahte, pa milijardni osebni računi in tudi 2.340 kilogramov težka 'športna' vozila. Takšen X6 zato ni športnik, ker je absolutno prevelik in pretežak. Ni terensko vozilo, ker ima preširoke pnevmatike, in tudi dvomim, da boste 189.000 evrov vreden stroj preganjali po blatu. X6 M tudi ni udoben stroj, kot znajo biti limuzine, niti ni prostoren, kot bi bil drugačne vrste avtomobil te dolžine. Je pa skupek vsega ter ničesar in zato enostavno neverjeten.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X6 M
vrsta motorja turbobencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 4395
moč v kW (KM) pri vrt./min 423 (575) od 6.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 750 od 2.200 do 5.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4909 x 1989 x 1689
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 580
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2340 (685)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 14,7/9,0/11,1
poraba na testu v l/100 km 17,8
cena osnovnega vozila v EUR 76.550
cena testnega vozila v EUR 159.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 188.952

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 2. 2017
Februar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - mazda3
080910  domača premiera - BMW xDrive
1112
13141516  domača premiera - audi A5 coupe
171819
2021  domača premiera - volkswagen golf
2223242526
27280102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 492
volkswagen golf 266
dacia sandero 228
volkswagen tiguan 201
škoda octavia 184

Podatki veljajo za januar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 6.472 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: kasnik
Obvestila
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 1 tedni  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 2 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 4 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 4 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 5 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 6 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 6 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 6 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 6 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 6 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 6 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 7 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 7 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 7 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 8 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 8 meseci  |