Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svetleči posebnež, ki vam je všeč ali ne

Citroën C4 cactus puretech 110 S&S shine

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Od nekdaj obstajajo avtomobili, ki so se kupcem takoj prikupili ali pa sploh ne. Eden takšnih posebnežev je citroën C4 cactus, ki je s svojo obliko razdelil ljudi, če bi si ga malo bolje ogledali, še bolje, dotaknili, bi ga pa verjetno tudi skeptiki hitro vzljubili.
Svetleči posebnež, ki vam je všeč ali ne
Foto: Gašper Miš
2. 12. 2015 ob 11:45
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s simpatično podobo in zanimivo barvo je C4 cactus zelo vpadljiv
prostorna in futuristična notranjost navduši z zanimivimi rešitvami in odlagalnimi mesti
večji predal in veliko prostora pred sovoznikom zaradi zračne blazine v stropu
prostorna zadnja klop bo najudobneje peljala dva odrasla
bencinski trivaljnik navduši s prožnostjo in močjo
petstopenjski ročni menjalnik ima dobro preračunana prestavna razmerja
solidna povprečna poraba okoli 7 litrov
airbumps preprečujejo, da bi C4 cactus na parkirišču opraskali nepazljivi vozniki
varčevanje se pozna v prtljažnem prostoru in v kabini, kjer ni stropnih ročajev
podvozje je glasno na slabih cestah
velika platišča testnega avtomobila so kriva za neudobno vožnjo
pri oblikovanju zadka bi se oblikovalci lahko bolj potrudili
slabo vpeta ročica menjalnika ne daje vtisa kvalitetne izdelave
zaradi počasnega vmesnika multimedijskega zaslona bi bilo lahko več klasičnih gumbov
volanski obroč je nastavljiv samo po višini, volan pa premalo odziven
visoka cena za rang avtomobila, kljub razmeroma zmogljivemu in sodobnemu motorju
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (12 glasov)
video test citroën C4 cactus puretech 110 S&S shine
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pomislite, če poznate še kakšen avto, ki je odporen na lažje udarce. Inovativna rešitev airbumps, ki so z zrakom napolnjeni poliuretanski paneli, preprečuje, da bi vaš avto na parkirišču opraskali nepazljivi vozniki, ki običajno ne opazijo, da s preveč odprtimi vrati svojega vozila drugim povzročajo škodo. Tudi če ste sami nerodni, so na vogalih avtomobila te zaščite in se praske ne bodo preveč poznale. Cactus bo zato dlje lep, poleg tega pa naj plastika ne bi zbledela z leti. Oblika avtomobila je zato svojevrstna in s strani svetovne javnosti tudi večkrat nagrajena, čeprav bi se lahko bolj potrudili še pri oblikovanju zadka, ker ne zaključi lepo ostale atraktivne podobe.

Zanimivo je tudi v notranjosti, ki deluje futuristično in pospravljeno. Večino gumbov so namreč premaknili na zaslon multimedijskega sistema, kjer upravljate tudi s prezračevanjem. Za nekatere je lahko to med vožnjo moteče, ker odvrača pozornost s ceste, vse skupaj pa ne deluje dovolj odzivno in hitro, da bi lahko slepo pritiskali. Določene funkcije bi dejansko še lahko pustili v analognem svetu, ampak potem C4 cactus verjetno ne bi bil tako svojevrsten. Spredaj sta v testnem za razliko od tega tokrat dva samostojna sedeža, ampak še vedno precej široka in kar udobna. Res je, da imata za dolge vožnje premalo ledvene opore, kljub zanimivi obliki pa vseeno nudita dovolj bočne. Citroënovi inženirji so se potrudili in razmeroma majhen avtomobil s pametnimi rešitvami naredili zelo prostoren. Predal pred sovoznikom je ogromen in praktičen, prav tako pa je veliko prostora za noge, saj so varnostno blazino namestili v strop. Tudi ostalih odlagalnih mest je veliko, na zadnji klopi se bosta udobno peljala dva in tudi dve isofix-sidrišči sta na voljo za otroška sedeža. Pozna pa se, da cactus ne predstavlja vrha ponudbe, saj se v notranjosti pozna varčevanje. Zaman boste iskali stropne ročaje, tudi stekla se zadaj odprejo samo navzven. Prtljažnik, ki je sicer prostoren, a razočara z zelo visokim nakladalnim robom, pa je na nekaterih mestih kar gol.

Seveda je podobno tudi pri iskanju pravega položaja za volanom, saj se obroč nastavlja samo po višini in ne po globini, tako da boste višji težko našli najboljši položaj. Vožnja je z velikimi platišči in nizkopresečnimi gumami, kot jih je imel testni, bistveno manj udobna, kot bi pričakovali od citroëna, po drugi strani pa zato bolj odločna na ovinkasti cesti. Avtomobil se kar stresa, če je cesta slaba, in tudi podvozje je glasno, ker je malo zvočne izolacije. Cactus se vseeno ne trudi biti pretirano dinamičen avtomobil, kar boste občutili tudi na manj odzivnem volanu.

Slovenci zelo radi posegamo po dizelskih motorjih, zato veseli, da je zadnje čase vse več sodobnih bencinskih. Za pogon testnega je na primer skrbel novi 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z oznako puretech, ki proizvede 81 kilovatov moči ali 110 'konjev', in se kljub turbini kar rad zavrti. Za velikost avtomobila je motor zelo dober, prožen in dovolj močan, če vas ne moti zvok trivaljnika, ki je med priganjanjem bolj robat. Verjetno bi se mu bolje podal tudi menjalnik s šestimi prestavami, če gre že za vrh bencinske ponudbe, so pa Francozi prestavna razmerja dobro preračunali, da brez težav vleče tudi v dolge avtocestne klance. Se pa nočem sprijazniti s tem, da je ročica menjalnika slabo vpeta in se stalno premika sem ter tja, tudi ko je v prestavi, ker pušča vtis slabe izdelave. Povprečna poraba se je na testu gibala okoli sedmih litrov in pol na 100 km, kar je pričakovano solidno.

S simpatično podobo je cactus avto, pri katerem hitro najdete kup stvari, ki so vam lahko všeč. Testni je s svojo barvo še posebej navdušil ženske, vseh barv je sicer 11, izbira pa je dovolj pestra tudi pri paketih opreme, da izberete cenejši model. Bogato založen testni je stal že malo manj kot 19 tisoč evrov, kar je za rang avtomobila veliko, kljub razmeroma zmogljivemu in sodobnemu motorju.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 cactus puretech 110 S&S shine
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 venitili na valj
prostornina v ccm 1199
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 1.500
menjalnik ročno, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4157 x 1729 x 1540
medosna razdalja v mm 2595
prtljažnik v litrih 348
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1020 (535)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/3,9/4,6
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 14.120
cena testnega vozila v EUR 18.470
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.920

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
LukaRant pravi:
Raje se vozim z Katarco kot pa z tem francoskim čudom tehnike
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 tedni  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 tedni  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  |