Ko smo prebirali katalog testnega avtomobila in je pisalo: 'Z lansiranjem tega avtomobila na trg BMW prinaša funkcionalnost prostora in udobje, skupaj z značilno BMW dinamiko, slogom in eleganco … Novi motorji so pomembni gradniki užitka v vožnji, ki se osredotoča na športno zmogljivost in izjemno učinkovitost. BMW je za ta avtomobil izbral sofisticiran sistem pogona na sprednja kolesa, ki vozniku nudi stopnjo vozniške angažiranosti, ki se pričakuje od modelov blagovne znamke BMW', smo pomislili, da beremo katalog za M5 touring ali pa X5M. Ne pa za to družinsko naravnano vozilce.
Da gre za BMW s sprednjim pogonom, je najbrž pravim pristašem znamke v grlu povzročilo cmok. In tudi oznaka modela je po svoje zanimiva, celo nelogična, saj so se v zadnjih letih tako trudili, da so 1, 3, 5 in 7 klasični predstavniki, 2, 4 in 6 pa bolj športni. In tudi na to, da oznaka na zadku ne označuje prostornine motorja, smo se že navadili, ne? Tale je še posebej zanimiva in je gotovo niste pričakovali. Oznaka je 218i, motor pa ima 1,5 litra delovne prostornine, 100 kilovatov, to je 136 'konjev', jasno, turbopolnilnik in samo 3 valje!
Očitno je tudi BMW podlegel trivaljnikom. K sreči vse skupaj ne pomeni nič slabega, ker so dejansko naredili dober motor. Zvok mu res ni v ponos, sploh, ko se zažene in to slišite od zunaj, je kar hecno. Med samo vožnjo ga zaradi dobre zvočne zatesnitve kabine ne boste kaj dosti slišali, tudi tresljaje so dobro zadušili. V bistvu je zelo prijetno prožen, čisto dovolj zmogljiv, daleč od kakšne športnosti, ampak skupaj z odličnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom primeren za avto. Le s porabo me ni posebej prepričal. Sicer sem imel povprečje tudi pod 7 litri, v večini primerov pa nad 8, tako da zame tole ni nek opazen napredek v primerjavi s starimi večjimi motorji.
Vožnja je glede na sprednji pogon, kako bi rekel, anti-BMW-jevsko dinamična, ni pa enoprostorsko dolgočasna. Nekaj vmes. Avto se lepo čuti in položaj za volanom je zelo dober. Seveda se sedi malo višje, ker kupci takšnega avta to želite, da imate malo boljši pogled naprej in da kolena manj trpijo, ko vstopate in izstopate. Na volanu se lepo čuti cesta pod kolesi, je pa to daleč od dinamike, ki jo ponuja recimo serija 2 brez oznake active tourer in s pogonom zadaj. Jasno, če je pa ta narejena na osnovi minija, samo v vse smeri povečana in vozniško manj agresivna, da je udobnejša. Dejansko je avtomobil pohvalno udoben in podvozje tudi tresljaje cestnih anomalij lepo zaduši, takšen tourer pa se po drugi strani ne nagiba preveč. Skratka, je pravi kompromis udobja in vozniške uživancije. Mene osebno je motil le predebel A-stebriček, ker se zaradi njega slabo vidi vstran. In potovalni računalnik je povsem na spodnjem delu merilnikov, zato tisti, ki sedite bolj nizko oziroma imate volan malce višje, nanj ne boste videli.
Ker mora active tourer dobro opravljati funkcije družinskega avtomobila, je zelo pomembno, kako se sedi zadaj. V redu je, prostora je dovolj za noge in glavo, le v širino ga hitreje zmanjka, zato naj bosta tukaj največ dva. Zelo fino in priročno je, da se naslon zadnje klopi lahko podira v treh delih, če boste denimo prevažali smuči ali kaj drugega dolgega. Tudi prtljažnik je lepo dostopen in, čeprav ni največji, uporaben s svojimi ravnimi stranicami.
Pri voznikovem delovnem okolju nimam pripomb, vse skupaj je kvalitetno izdelano, materiali so mi všeč, sicer je po BMW-jevsko dolgočasen, ampak ima veliko lučk za prijeten ambient, gumbi klimatske naprave so tudi že posodobljeni, sedeža sta super. Mogoče malo majhna, ampak imata po dolžini nastavljiva sedalna dela.
In prav ste ugotovili, vse to ni poceni. Če bi z vsem tem stal 26.700 evrov, kolikor pride osnovni 2 active tourer, bi rekel, da je cena znamki in izdelku primerna, čeprav visoka. Ampak točno takšen pride 36.580 EUR pa nima praktično nič posebnega. To pa je preveč. Zato na koncu lahko rečem, da je avto predrag, glede na to, kaj ponuja. Za tiste, ki vas denar ne skrbi, pa je tole sedaj najboljši avtomobil v tem razredu. Čisto enostavno.