Prihod dizelske različice focusa ST je pravzaprav pričakovan in logičen, ker takšne nabrite izvedenke ponuja tudi konkurenca. Tekmecev je vsekakor dovolj, da se splača v tej smeri narediti nekaj podobnega, Volkswagen denimo ponuja golf GTD, Škoda octavio RS, pa še kakšen bi se našel. Pri Fordu menijo, da vas bo polovica posegla ravno po dizelski različici, ker vam je avtomobil oblikovno zelo všeč, želite si športnih voznih lastnosti, kljub temu pa vam ne dišijo prepogosti obiski bencinskih črpalk. Iz tega vidika je potem dizelski ST odlična izbira, itak pa na cesti nihče ne bo vedel, da vozite motorno manj prepričljivi ST, ker so Fordovci pametno izpustili vse napise TDCi …
Tudi nasploh v primerjavi s konkurenco focus ST svoje mišice bistveno raje razkazuje. Celo v sivi barvi ni povsem diskreten, v takšnem oranžnem barvnem odtenku pa vsi detajli, spojlerji in podaljški kar sekajo ven. Diskreten takole vsekakor ni in za Janeza Bonda ne bi bil, sam pa bi za takšno barvo brez dvoma doplačal tistih 855 evrov. Tudi znotraj je ST eden bolj agresivnih, zlasti v oddelku dizelskih športnikov. Recaro-sedeža sta precej športna, morda celo za odtenek preveč, ker sklepam, da vam ni do vsakodnevnega priganjanja, sicer bi posegli po bencinskem ST-ju. Nista neudobna, je pa malce neudobno zlesti nanju oziroma z njiju, govorim o sprednji sedežni dvojici, in na konkreten bočni oprijem se je tudi potrebno malce privaditi. Dinamični moški bodo to osvojili hitro, boljše polovice morda ne.
Z vozniškega vidika se obe motorni različici peljeta identično. No, skoraj identično. Da se boste lažje orientirali, po čvrstosti in komunikativnosti je focus ST nekje v zlati sredini. Megane RS je še bolj agresiven in takšen bo najverjetneje tudi civic type-R, ampak sta oba na voljo le z bencinskim motorjem, po drugi strani pa sta octavia RS in golf GTD bolj mehka in manj agresivna. Golf je skoraj enak kot kakšna običajna različica TDI, za vsak dan najbolj udoben, a tudi najmanj razburljiv.
Focus bolje nahrani dušo; že zaradi sedežev in občutno čvrstejšega podvozja, pa zaradi debelega in možatega volana ter tudi zaradi svojega karakterja. Ta je zelo privlačen, ima pa težavo, v dizelski izvedenki še celo bolj izrazito. Sprednja os namreč zaradi obilnega navora v zavojih rada postane neposlušna in navora na volanu je absolutno preveč. Fordov revo knuckle bi krasno pomagal. Zaradi tega je občutek na volanu občasno slabši od pričakovanega, je pa nasploh lega zelo prepričljiva, zlasti zaradi živahnega zadka, ki nemalokrat s svojim kontroliranim bežanjem iz zavoja pomaga nosu. Ko se boste ST-ja navadili, bo zelo zabaven. In zato najbrž tudi kupujete takšno različico, kajne?
Ravno zato imam pri turbodizelskem motorju pomislek. Če sta športnost in posebnost tisto, česar si želite, potem vzemite bencinski model. Ja, popil bo več, ampak bo tudi bolj zmogljiv, predvsem pa karakterno bistveno bolj prepričljiv. Zavrtel se bo in zagrgral, pa čeprav moram priznati, da tudi takšen dizelski motor uspešno skriva svoje traktorsko poreklo. Ampak se vseeno ne moreta primerjati. Če si le želite dobre lege in majhne porabe, potem bo dovolj prepričljiv tudi običajni focus z malo močnejšim TDCi-motorjem pod pokrovom. Takšen ST pa ni ne tič ne miš. Odličen in zabaven, ampak po svoje premalo ponudi za napornost, ki jo prinese s seboj. Turbobencinski motor je torej tisto, kar ST-ju res pristoji.
Sicer s samim motorjem ni nič narobe, karakterno avtomobilu ne ustreza najbolje, je pa zelo prepričljiv. 136 kilovatov moči izbljuva, torej 185 'konjičkov', pospešuje zelo zvezno in nedramatično, pač, brez posebnega čara. Porabi okoli sedem litrov ob povsem zgledni vožnji, še enkrat pa lahko pohvalim zvok, so ga dobro zakrili, da nič dizelsko ne ropota.
Focus ST je torej prepričljiv zaradi izgleda in počutja za volanom. Zaradi dinamičnega zadka in konec koncev tudi zaradi zmogljivega motorja. Manjka pa mu pri umirjenosti nosu, motor je karakterno dokaj dolgočasen, kot so vsi dizelski štirivaljniki, in tudi menjalnik ima za res hitro prestavljanje predolge hode ročice. Rešitev vseh težav, razen menjalnika, je izbira bencinske različice. Pa še nerodno vam ne bo, ko boste na bencinski črpalki točili dizel.