Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hrana za ego

Mercedes-benz GLE 350 d 4Matic coupe AMG line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kar smešno je, ko se ozremo v preteklost in vidimo, iz kakšnih škatlastih oblik avtomobilov smo prišli do tega, kar se danes šteje za vrhunec in kar je ljudem najbolj všeč. Hecno bo tudi opazovati, s kakšnimi črkami se bodo v zgodovino vpisali super-moderni kvazi-kupe SUVji, ki so eni najbolj nesmiselnih avtomobilov na trgu.
Hrana za ego
Foto: Gašper Miš
17. 11. 2015 ob 12:15
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

pompozen izgled pritegne pozornost, kjerkoli se GLE coupe pojavi
pri oblikovanju je imel prste zraven Slovenec
novi 9-stopenjski samodejni menjalnik je odličen, ne pusti se zmesti
prestavna razmerja so v višjih prestavah izrazito dolga, vožnja pa zato tiha
ročica menjalnika je postavljena desno ob volan
v notranjosti so prijetni materiali, vzdušje v kabini je dovolj ekskluzivno
šestvaljni turbodizelski motor je dovolj močan za velikost avtomobila
podvozje je nastavljivo, na urejenih cestah je vožnja dokaj uglajena ...
... zato pa je v testni konfiguraciji precej neudobna na domačih cestah
zaradi oblike je preglednost iz vozila precej slaba, sploh nazaj
rob prtljažnika je postavljen zelo visoko, s čimer je otežen dostop do prtljage
poraba goriva je precejšnja, velik davek pri tem zahteva konkretna masa
volanski obroč je premajhen za tip vozila
armaturna plošča na videz deluje zastarelo, lahko bi bila oblikovana bolj domiselno
avtomobilske nostalgike moti dodatek 'coupe' v nazivu modela
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (21 glasov)
video test mercedes-benz GLE 350 d 4Matic coupe AMG line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Finančno mogoče že, ne bodo pa v stilu revolucionarnih Mercedes-Benzovih S-limuzin, za katero bom vedno trdil, da je stokrat boljša izbira od GLE-ja coupe, razen če je vaš prvi kriterij, da morate biti z avtom predvsem opaženi. Potem ne bi mogli izbrati boljšega. Prav ustavljali so me mimoidoči, ko sem ravno hotel speljati s parkirišča, da so si ga podrobno ogledali in me vprašali kakšno malenkost, ki je vedno ista. Koliko pa to stane? Koliko pa to pije? No, da ne boste predolgo tuhtali, tale na posnetkih stane preko 112 tisoč evrov in pije slabih 11 litrov na 100 kilometrov.

Cena torej ni važna, ker morate izstopati za vsako ceno in to pač stane. Res, da je v testnem primeru za skoraj 40 tisočakov dodatne opreme, ampak ravno to je namen. Boste pa morali za izgled tukaj kar potrpeti. Avto je res velik, bi skoraj lahko rekel ogromen, ampak znotraj je vseeno prostor dokaj utesnjen. Veliko ga je seveda v širino, je pa streha precej nizka in stebrički masivni, da se zelo slabo vidi ven. Kljub občutku utesnjenosti v kabini dovolj razkošno potujejo štirje odrasli potniki. Tudi prtljažnik je po litrih velik, ampak ima nerodno visok nakladalni rob in položna zadnja šipa precej omeji uporabnost, zato imajo Nemci v ponudbi tudi GLE.

Mehansko pri mercedesih nikoli ni dvoma, motor in menjalnik sta odlična. Trilitrski turbodizelski agregat V6 je miren in dovolj tih, ima 190 kilovatov, torej 258 'konjev', in kar 620 Nm navora, zato dobro vleče. Tudi za konkretno maso GLEja coupe je povsem dovolj močan. Novi samodejni menjalnik pa ima kar 9 prestav in lahko pohvalim skoraj brezčutno prestavljanje. Res, skoraj ne čutite, da deluje. Vprašanje, če dejansko potrebuje toliko prestav, ampak tudi številke se prodajajo in po prvem testu se zdi bolj prepričljiv od starega 7G tronic s sedmimi prestavami. Ne le, da ga praktično nobena situacija ne zmede, ko je potrebno poiskati pravo prestavo, tudi sama razmerja so odlično izračunana in fin občutek je, ko se na avtocesti vozite 130 km/h, merilnik vrtljajev pa kaže le slabih 1.700 vrtljajev. Še vedno hvalim tudi odlično rešitev s prestavno ročico ob volanu, ker je potem še več prostora nižje med sedežema.

Seveda preseneča, da se takšna 2250-kilogramska gmota premika tako lahkotno. Očitno je moči povsem dovolj in podvozje dovolj dobro uglašeno, da se ga lahko zapelje tudi v kakšen ovinek, ampak, lepo vas prosim Mercedes-Benz, da iz svojih prodajnih katalogov odstranite besedo športen. Razen če verjamete, da je avto športen že, če ima 21-palčna platišča in majhen volan. Danes, ko so avtomobili tehnološko res že zelo napredni, mogoče preveč pričakujemo, ampak tako neudobnega avta že dolgo ne. Na slabih cestah se ves čas stresa, zdi se, kot da ga bo vrglo s tira, da podvozje komaj obvladuje vso to maso. Manj udobni so samo še pravi športni avtomobili. Ko bi bil potem vsaj udoben, tudi če bi se preveč guncal, pa tudi to ni. Vodljivost in občutek na volanu vseeno nista slaba, je pa sam obroč za odtenek premajhen, ker želi pač delovati športno. Zdaj veste, zakaj pri Volanu ne maramo takšnih avtomobilov, čeprav na pogled delujejo res impresivno in čeprav ima testni GLE coupe ogromno dodatnih sistemov za bolj varno vožnjo, da zna celo voziti deloma sam.

Notranjost bo morda razočarala nekatere lastnike aktualne generacije razreda E, ker bi bila lahko bolj podobna novim v modelih C in S. So pa materiali dovolj kvalitetni, tudi izdelava je na nivoju, ki ga pričakujemo ob takšni ceni. Osnovno poslanstvo je tako doseženo. Čisto novi GLE coupe pusti vtis povsod. Tudi če ljudje mislijo, da je terenec, in tudi če nekateri mislijo, da je kupe, ali celo športen, in tudi če se vsi motijo, boste vi vedeli, da uživate v zavistnih pogledih, za kar ima zasluge tudi Slovenec, ki ga je oblikoval. Vse ostalo je pa nesmiselno, tako kot X6.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mercedes-benz GLE 350 d 4MATIC coupe AMG line 
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 190 (258) pri 3.400
največji navor v Nm pri vrt./min 620 pri 1.600
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4900 x 2003 x 1700
medosna razdalja v mm 2915
prtljažnik v litrih 650
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2250 (650)
največja hitrost v km/h 226
pospešek 0-100 km/h v s 7,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/6,7/7,2
poraba na testu v l/100 km 10,2
cena osnovnega vozila v EUR 76.600
cena testnega vozila v EUR 76.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 112.672

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |