Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še meni kos pogače, prosim

Renault kadjar dCi 130 4WD bose edition

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Čeprav v ekipi nismo najbolj navdušeni nad križanci, ste po drugi strani nad njimi vi toliko bolj. Renault je od predstavitve v Sloveniji v dobrih dveh letih prodal že preko 3.200 capturjev! Velik uspeh, ni kaj, zdaj pa je na vrsti še večji in dražji kadjar.
Še meni kos pogače, prosim
Foto: Gašper Miš
11. 11. 2015 ob 14:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Renaultovi oblikovalci so capturjeve linije uspešno prenesli na večjega brata
LED-žarometi svoje delo opravljajo z odliko, vendar je potrebno doplačilo
prtljažni prostor prijetno preseneti s prostornostjo
bogata osnovna oprema tudi z opozorilnikom na nenamerno menjavo voznega pasu
dobra zvočna zatesnitev opravlja delo z odliko tudi pri večjih hitrostih
zaradi natančnega krmilnega mehanizma je vožnja kljub oddaljenosti od tal spodobna
LED-osvetlitev zadka in notranjosti bi morali posnemati vsi proizvajalci
možnost spreminjanja grafik merilnikov naredi kabino vedno znova zanimivo
veliko odlagalnih mest bi lahko bilo pametneje razporejenih
kvaliteta izdelave je bila k sreči slaba samo pri testnem avtomobilu
na slabih podlagah postane blaženje razmeroma glasno in manj udobno za potnike zadaj
dobro izgleda le z velikimi platišči, ki pa niso primerna za lažja brezpotja
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (40 glasov)
video test renault kadjar dCi 130 4WD bose edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Priljubljenost križancev potrjuje statistika, saj je bil lani vsak peti prodan avto po svetu križanec, pri nas pa vsak deseti. Morda je v tem segmentu še najbolj uspelo Japoncem s qashqaijem prve generacije, saj so ga vsi posnemali, vendar so takrat pri Renaultu še vztrajali pri svoji viziji enoprostornikov. Ko se je ta razblinila, so se odločili, da želijo tudi sami svoj kos pogače, nastala je potreba po večjem križancu, pa so kar 'hišnemu' qashqaiju druge generacije nadeli francoska oblačila, ker se stara zgodba s 'korejskim' koleosom ni preveč dobro obnesla. Dobra poteza, ker so Japonci prinesli izkušnje, ki so jih nabrali v prvih šestih letih nadvlade v razredu, Renault pa se je lahko še bolj potrudil pri obliki. In se tudi je, ni dvoma.

Naziv kadjar se sprva zdi, kot bi si ga Renault sposodil od kakšne afriške živali, v resnici pa  gre za zloženko besed 'kad', fonetično podobno kot quad, torej štirikolesni pogon, drugi del pa namiguje na francosko besedo za agilnost, torej 'jar' (berite žar). Seveda želijo s kadjarjem doseči veliko, zato so mu nadeli podobne linije kot manjšemu capturju, primerjava z japonskim bratrancem z metrom v roki pa pokaže, da je 3 centimetre širši in 7 centimetrov daljši. Seveda so linije francosko prepoznavne in bolj tekoče ter mehke. Od spredaj izgleda precej nastopaško z led-svetili, kot jih je imel testni, seveda pa ne manjka niti ogromen Renaultov logotip. Če so spredaj nalogo opravili z odliko, so se pri oblikovanju zadka očitno že dogovarjali za zabavo ob koncu tedna, ker ni preveč domiseln, zato pa lepše zasije ponoči s spet atraktivnimi led-svetili.

Notranjost je nekakšen hibrid med japonskim in francoskim, verjetno zaradi varčevanja, je pa na sredi armaturne plošče kljub temu novi Renaultov multimedijski sistem R-Link 2 s 7-palčnim zaslonom na dotik, enako velik zaslon pa je tudi tam, kjer bi sicer morali biti klasični merilniki. Vsi, ki se zlahka naveličate enakih pisav in barv, boste navdušeni, saj lahko izbirate med štirimi različnimi grafikami. Druge revolucije ni, prostora pa je dovolj, da se boste brez težav udobno peljali tudi dlje. Me je pa zelo zmotila kvaliteta izdelave pri testnem avtomobilu, saj je plastika škripala in pokala in še nekaj drugih težav je imel avtomobil, pa sem potem ugotovil, da je bil na predstavitvi v eni od južnih držav, kjer mu niso niti malo prizanašali, ker so očitni mislili, da je terensko vozilo. No, pač ni, kar veliko kupcev zmotno misli, če je avto višje od tal in če nekje piše, da ima štirikolesni pogon.

Pri udobju bi se kadjar lahko še bolje odrezal z malenkost daljšim sedalnim delom sprednjih sedežev, preglednost iz avta pa je po zaslugi dobre namestitve sedeža kar dobra. Za vse ostalo so tu še senzorji okoli avtomobila in kamera za parkiranje zadaj. Na zadnji klopi je malo bolj utesnjeno za velike, zato pa prtljažnik požre poštenih 472 litrov prtljage in naslonjala klopi prevrnete kar z gumbom. Tudi odlagalnih mest je veliko, v notranjosti za kar 30 litrov, čeprav bi lahko bile malo bolj pametno zasnovane, saj gre v vrata samo litrska plastenka. Nič niso varčevali pri osvetlitvi notranjosti, kjer so led-svetila, kar se zdi za leto 2015 sicer samoumevno, vendar nekateri proizvajalci še vedno trmasto vztrajajo pri klasiki.

Navdušenje nad zunanjo obliko se pri kadjarju nadaljuje z občutki med vožnjo. V prvi vrsti se pelje udobno. Tudi pri večjih hitrostih je v kabini prijetno tiho, ni veliko stresanja karoserije na urejenih cestah, na slabih podlagah pa postane blaženje razmeroma glasno in obenem malo manj udobno za potnike zadaj. Vožnja je kljub 20-centimetrski oddaljenosti od tal spodobna, ne bom napisal dinamična, vseeno pa kadjar ubogljivo pelje v ovinke, torej gre zahvala natančnemu krmilnemu mehanizmu z dovolj dobrim občutkom na volanskem obroču. Dizelski motor je za Slovenca vedno prva izbira, zato je tudi v kadjarju zmogljivejši dizelski agregat s prostornino 1,6 litra. Od sebe da 96 kilovatov, torej 130 'konjev', in 320 Nm navora od 1.750 vrtljajev naprej, samo ta agregat pa je na voljo s štirikolesnim pogonom. Med normalno vožnjo je kadjar spredaj gnan avtomobil, če imate sredinski gumb v načinu 'auto', pa sam porazdeli do 50 odstotkov moči tudi na zadnji kolesi, ko sprednji zdrsneta. Tu je še 'lock', ko lahko do 40 km/h vozite s stalnim prenosom 50 odstotkov moči spredaj in 50 zadaj. Malenkost več nastavitev od konkurence torej, še vedno pa le za lažja brezpotja, sploh s tolikšnimi platišči pozabite na terenske vragolije, ker boste takoj presekali pnevmatiko.

Med številnimi varnostnimi sistemi, ki so na voljo za doplačilo, je opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu že v osnovni opremi. Zna tudi sam zavirati in prepoznavati prometne znake, dejstvo pa je, da vse to tudi nekaj stane. Testni točno 31.580 EUR, kar je slabih 12 tisočakov več od vstopnega modela. Cena je vedno pomembna, morda je pri nas tudi zato od japonskega bratranca cenejši za 720 EUR, kar bi bilo morda ob večini lepši obliki lahko celo dovolj. V vsakem primeru pa pri Renaultu ne želijo, da se s kadjarjem ponovi polomija s koleosom. Glede na to, kar so izdelali, ni skrbi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault kadjar dCi 130 4WD energy Bose editon
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4449 x 1836 x 1607
medosna razdalja v mm 2646
prtljažnik v litrih 472
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1611 (523)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/4,6/4,9
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 28.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.580

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 7 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |