Saj ni tako mala, 4,67 metra se raztegne v dolžino, kar jo uvršča ob audija A4, BMW-ja serije 3 in mercedes-benza C. Ni naključje, da omenjam ravno te tri konkurente, ker njim vozi v zelje novi XE. Mora imeti zelo ostre kremplje, da napade sveto nemško trojico. Saj veste, Evropejci smo zahtevni kupci, celo najbolj na svetu, in avto mora biti skoraj perfekten, da smo z njim zadovoljni.
XE ima nekaj asov. V bistvu je prvi Jaguarjev avto, ki je narejen na čisto novi arhitekturi, pri kateri so uporabili veliko aluminija in ima lahko zadnji ali štirikolesni pogon. Veste, kaj to pomeni? Da se mora dobro peljati. In se! Angleži so vedno znali narediti avte, ki jih je veselje voziti in novi jaguar to ohranja. Zelo lahkoten se zdi na volanu, pokažeš, kam bi rad šel, in gre. Zadnji pogon je v tem primeru samo prednost, elektronika pa tako lepo umiri zadek, da vas nima kaj skrbeti, če ni ravno snežnega meteža. Ves čas sem imel občutek, da sem vozil manjši avto, ker je tako lepo vodljiv in to imam zelo rad pri takšnih limuzinah. Pa tudi drug občutek je tukaj poseben. Na primer pokrov motorja je dolg in visok, da ga ves čas lepo vidite. Tudi sedi se precej nizko, streha je nizka, ja, celo športnost je tukaj ves čas prisotna, pa to še ne pomeni, da ni dovolj prostora. V bistvu podobno kot pri ostalih takšnih limuzinah, le prtljažnik je majhen, ker so se trudili ohraniti idealno razmerje mase na oseh in določene komponente prestavili v zadek avtomobila.
Manj je navdušil motor. Sicer je zmogljiv, za dvolitrski dizelski štirivaljnik s 132 kilovati, to je 180 'konji', celo zelo lepo zmogljiv in zmerno varčen, dobrih šest litrov na 100 km je znašala poraba na testu. Ampak manjka mu uglajenost, glasen je in na trenutke do kabine pride preveč vibracij, sami pa veste, da so vozniki v tem razredu avtomobilov malo bolj zahtevni. Mački bi se bistveno bolj podal bencinski šestvaljnik, ki je seveda v ponudbi, ampak dražji in precej bolj žejen. Je kar smešno, ko pomislite, da kupci teh avtomobilov odštejejo 50, 60 tisoč evrov zato, da potem varčujejo z gorivom, namesto, da bi si pač privoščili celoten paket, tudi lep zvok motorja in prave zmogljivosti. Gumb menjalnika, ki smo ga prvič spoznali pri takrat novem in revolucionarnem XJ, se še vedno prikaže ob pritisku na gumb za zagon motorja. Jaguar je takrat rekel, da se na ta način rokujete z avtomobilom. Ni kaj, lepa gesta, ročica, pardon, gumb pa tudi čisto lepo opravlja svojo funkcijo, če se vam ne mudi preveč, ko sedete za volan, ker je vseeno potrebno malo počakati, da prileze ven.
Gumb je tudi lepo usklajen z ostalo podobo armaturne plošče, ki je prijetna na pogled, pregledna, plastika pa je na več delih enostavno preveč cenena in kvaliteta izdelave ni na nemškem nivoju, ker je bilo ob razgreti kabini občasno slišati kakšno škripanje. Če ste vozili katerega od novejših land ali range roverjev, se boste počutili kar domače, s tem pa je XE podedoval tudi kakšno staro tehnologijo, na primer zaslon med merilniki, ki ima za današnje standarde premajhno ločljivost. Novi audi A4 ima že ogromen zaslon z zelo kvalitetno grafiko namesto merilnikov.
Značka na pokrovu motorja pomeni tudi, da tale mačka ni poceni. Osnovna 39, tale testna pa 55 tisoč evrov. Nekaj izboljšav pri malenkostih pa bo tole pravi konkurent nemški trojici na vseh področjih. Jih pa na enem lepo lovi, eh, kaj bluzim, prehiti. Verjetno se pelje najboljše od vseh.