Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prebujenje

Jaguar XE 20d prestige

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Jaguar se je dokončno zbudil. Kot po tekočem traku predstavlja nove modele, v kratkem pride novi XF, kmalu za njim še njihov SUV F-pace, pri nas pa je že 'mala' limuzina XE.
Prebujenje
Foto: Gašper Miš
5. 11. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odlična alternativa nemškim avtomobilom ni samo alternativa, ampak tudi kaj več
Jaguar ima kot znamka še vedno dober imidž in nos XE to odlično ponazarja
dizelski motor je dovolj zmogljiv glede na prostornino
lahka gradnja avtomobila je osnova za odlične in predvsem dinamične vozne lastnosti
vodljivost je med najboljšimi, če ne celo najboljša v razredu
na volanskem obroču ima voznik vedno lahkoten in dober občutek
občutek utesnjenosti je v tem primeru dobrodošel, ker želi biti XE športna limuzina
izgled notranjosti ni najbolj domiseln, je pa lep in urejen
zadek je precej manj domiselno oblikovan kot nos avtomobila
motor je glasen in dokaj robat, tako da bi znal kdo nad njim vihati tudi nos
prtljažnik je majhen za velikost avtomobila
za armaturno ploščo so uporabili preveč cenene materiale
zaslon med merilniki ima premajhno ločljivost
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (16 glasov)
video test aguar XE 20d prestige
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Saj ni tako mala, 4,67 metra se raztegne v dolžino, kar jo uvršča ob audija A4, BMW-ja serije 3 in mercedes-benza C. Ni naključje, da omenjam ravno te tri konkurente, ker njim vozi v zelje novi XE. Mora imeti zelo ostre kremplje, da napade sveto nemško trojico. Saj veste, Evropejci smo zahtevni kupci, celo najbolj na svetu, in avto mora biti skoraj perfekten, da smo z njim zadovoljni.

XE ima nekaj asov. V bistvu je prvi Jaguarjev avto, ki je narejen na čisto novi arhitekturi, pri kateri so uporabili veliko aluminija in ima lahko zadnji ali štirikolesni pogon. Veste, kaj to pomeni? Da se mora dobro peljati. In se! Angleži so vedno znali narediti avte, ki jih je veselje voziti in novi jaguar to ohranja. Zelo lahkoten se zdi na volanu, pokažeš, kam bi rad šel, in gre. Zadnji pogon je v tem primeru samo prednost, elektronika pa tako lepo umiri zadek, da vas nima kaj skrbeti, če ni ravno snežnega meteža. Ves čas sem imel občutek, da sem vozil manjši avto, ker je tako lepo vodljiv in to imam zelo rad pri takšnih limuzinah. Pa tudi drug občutek je tukaj poseben. Na primer pokrov motorja je dolg in visok, da ga ves čas lepo vidite. Tudi sedi se precej nizko, streha je nizka, ja, celo športnost je tukaj ves čas prisotna, pa to še ne pomeni, da ni dovolj prostora. V bistvu podobno kot pri ostalih takšnih limuzinah, le prtljažnik je majhen, ker so se trudili ohraniti idealno razmerje mase na oseh in določene komponente prestavili v zadek avtomobila.

Manj je navdušil motor. Sicer je zmogljiv, za dvolitrski dizelski štirivaljnik s 132 kilovati, to je 180 'konji', celo zelo lepo zmogljiv in zmerno varčen, dobrih šest litrov na 100 km je znašala poraba na testu. Ampak manjka mu uglajenost, glasen je in na trenutke do kabine pride preveč vibracij, sami pa veste, da so vozniki v tem razredu avtomobilov malo bolj zahtevni. Mački bi se bistveno bolj podal bencinski šestvaljnik, ki je seveda v ponudbi, ampak dražji in precej bolj žejen. Je kar smešno, ko pomislite, da kupci teh avtomobilov odštejejo 50, 60 tisoč evrov zato, da potem varčujejo z gorivom, namesto, da bi si pač privoščili celoten paket, tudi lep zvok motorja in prave zmogljivosti. Gumb menjalnika, ki smo ga prvič spoznali pri takrat novem in revolucionarnem XJ, se še vedno prikaže ob pritisku na gumb za zagon motorja. Jaguar je takrat rekel, da se na ta način rokujete z avtomobilom. Ni kaj, lepa gesta, ročica, pardon, gumb pa tudi čisto lepo opravlja svojo funkcijo, če se vam ne mudi preveč, ko sedete za volan, ker je vseeno potrebno malo počakati, da prileze ven.

Gumb je tudi lepo usklajen z ostalo podobo armaturne plošče, ki je prijetna na pogled, pregledna, plastika pa je na več delih enostavno preveč cenena in kvaliteta izdelave ni na nemškem nivoju, ker je bilo ob razgreti kabini občasno slišati kakšno škripanje. Če ste vozili katerega od novejših land ali range roverjev, se boste počutili kar domače, s tem pa je XE podedoval tudi kakšno staro tehnologijo, na primer zaslon med merilniki, ki ima za današnje standarde premajhno ločljivost. Novi audi A4 ima že ogromen zaslon z zelo kvalitetno grafiko namesto merilnikov.

Značka na pokrovu motorja pomeni tudi, da tale mačka ni poceni. Osnovna 39, tale testna pa 55 tisoč evrov. Nekaj izboljšav pri malenkostih pa bo tole pravi konkurent nemški trojici na vseh področjih. Jih pa na enem lepo lovi, eh, kaj bluzim, prehiti. Verjetno se pelje najboljše od vseh.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar XE 20d prestige
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 430 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4672 x 1850 x 1416
medosna razdalja v mm 2835
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1565 (570)
največja hitrost v km/h 228
pospešek 0-100 km/h v s 7,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,7/4,2
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 38.940
cena testnega vozila v EUR 44.140
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 55.510

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sovinc
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 8 meseci  |