Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mojstrska izkušnja

Seat leon X-perience 2.0 TDI 4drive DSG

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pri našem ocenjevanju še noben avtomobil ni prejel čiste petice, pa čeprav se ji je nekaj vozil že precej približalo. Eden takšnih je bil octavia scout in naj vas ne preseneča, da je identično dobil tudi tokratni leon.
Mojstrska izkušnja
Foto: Gašper Miš
3. 11. 2015 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

leon X-perience je dvoživka, mnogoživka, pravzaprav, vse obvlada
lepota je sicer subjektivna reč, a dodatki in višje nasajena podoba mu ustrezajo
kljub terenski naravnanosti se takšen leon pelje povsem enakovredno običajnemu
prostora zlepa ne zmanjka, prtljažnik je precej radodaren
štirikolesni pogon v kombinaciji z robotiziranim menjalnikom omogoča brezskrbnost
dvolitrski TDI je v tokratnem primeru presneto zmogljiv, leon pa bliskovit
LED-luči so odlične, te le izberite
poraba goriva je glede na ponujeno dovolj majhna
cena v takšni različici ni majhna, čeprav je leon vreden vsakega evra
sorodna octavia je vseeno za odtenek prostornejša, morda tudi lepša?
menjalnik DSG pri speljevanju cuka, čeprav je pozneje med vožnjo odličen
4,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (29 glasov)

Še prevečkrat poudarjamo, da so križanci, ki jih imate v zadnjih letih tako radi, nesmiselni. Zaradi višine so slabše vozni, običajno porabijo malce več goriva od kombilimuzin, nimajo nič več prostora in še kakšen tisočak ali tri so dražji od nižjih vozil. Glede na to, da itak večina izbere različico z le sprednjim pogonom, je torej takšen avtomobil precej nesmiseln. Morda res vanj vstopate lažje kot v kakšen nižji, a nakupov s takšnim razlogom je dokaj malo.

V bistvu je tudi takšen seat leon križanec. Je malce višji, ima štirikolesni pogon in s plastiko okoli gole pločevine izgleda bolj zanimivo. Ampak ni nesmiseln, še zdaleč ne, pravzaprav je eden najbolj vsestransko prepričljivih avtomobilov, ki si jih sploh lahko zamislite. Podobno kot Škodina octavia scout. Zakaj nam je všeč? Ker zaradi terenskih dodatkov ne izgubi na prvotni uporabnosti, niti ne trpi udobje.

Gremo po vrsti. Leon X-perience ostaja enako prostoren kot klasični karavanski leon ST. Torej zelo prostoren. Pelje se praktično enako, kljub višje nasajeni konturi, predvsem je še vedno dovolj udoben in lepo blaži neravnine, v zavojih je celo zelo prepričljiv in povsem dobro se bo počutil tudi, če ga nikoli ne boste zapeljali na brezpotje. Če ga boste, potem vas bo zmogljivost štirikolesnega pogona vsekakor navdušila, suvereno pleza, je pa jasno, da zaradi dolgega medosja in niti ne tako zelo velike oddaljenosti od tal tole ni pravi terenski stroj. Ampak to tudi že veste in ga tam ne boste mučili, bo pa zaradi pogona bolj zanesljiv pozimi na spolzkih cestah. Sploh potrebujete takšno različico? Najbrž ne, ampak saj tudi drugih križancev v resnici ne.

Če izhajam iz teze, da križance radi kupujete tudi zato, ker so bolj opazni in se z njimi lahko kažete, no, potem je takšen leon pisan povsem na vašo kožo. Dodatki ga vsekakor naredijo opaznejšega, po mojem mnenju celo zanimivega in lepšega, predvsem pa v kombinaciji z bogato opremo dobro izgleda tudi znotraj. Hvalim udobne sedeže s precejšnjo bočno oporo, zaslon sicer ni tako velik, kot je lahko v golfu, nekje morajo biti očitno meje le postavljene, a je pregleden in mu pravzaprav nič ne manjka. Mogoče leonu v vseh izvedenkah znotraj vseeno manjka nekaj več žara, kakšen barvni dodatek več, morda drugače oblikovan kakšen del armaturne plošče … tukaj mi je octavia dejansko precej prijetnejša.

Ima pa leon dve stvari, ki ju je tudi vsekakor vredno izpostaviti. Prve so vrhunske LED-luči, ki jih vsekakor priporočam in so vredne doplačila, druga stvar pa je tokratni pogonski stroj. 132 kilovatov oziroma 180 'konjev' premore v točno takšni različici, zaradi tega pa je leon presenetljivo zmogljiv. Potisk v sedež je vedno suveren, zaradi štirikolesnega pogona se avtomobil tudi z mesta dobesedno izstreli, je pa motor povprečno tih, kot pač vsi TDI-ji, porabi pa ne veliko. Med vožnjo je takšen leon v bistvu odličen, vozniški programi, med katerimi lahko izbirate, poskrbijo celo za dinamičnost. Tipke cupra tukaj sicer ni, bi bilo neumno, a tudi program sport poskrbi, da vse skupaj postane živahno.

Torej! Dobro izgleda, ima ogromno prostora, motor je zelo zmogljiv in prepričljiv, lega na cesti je dobra in z veliko povratnimi informacijami, notranjost pa urejena in brezhibno delujoča. Danes bi bil skoraj vsak avtomobil rad križanec in znal vse. Zame je v bistvu tole pravi križanec, ker je udoben skoraj kot limuzina, samo na pol je terensko vozilo, ker več ne boste potrebovali, obenem prostoren karavan in celo nekaj genov športnih vozil ima s tako zmogljivim motorjem in prepričljivo lego. V bistvu mi samo 35.000 EUR, kolikor hočejo zanj, preprečuje, da bi mu namenil petico. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat leon X-perience 2.0 TDI 4drive DSG
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 380 od 1.750 do 3.000
menjalnik robotizirani, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4535 x 1816 x 1454
medosna razdalja v mm 2636
prtljažnik v litrih 587
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1529 (531)
največja hitrost v km/h 224
pospešek 0-100 km/h v s 7,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6/4,5/4,9
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR 14.499
cena testnega vozila v EUR 30.104
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.044

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2021
Junij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 tedni  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 7 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 7 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 7 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 7 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 7 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 8 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 8 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 8 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 8 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 10 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 10 meseci  |