Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za avtohtone Gorenjce

Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Peugeot je letos v Frankfurtu pokazal študijo '500-konjske' tristoosmice. Pač, naj potencialni kupci vidijo, česa je znamka sposobna, ker potem raje kupujejo njihove avtomobile. Ampak tiste bolj umirjene.
Za avtohtone Gorenjce
Foto: Gašper Miš
30. 11. 2015 ob 8:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno takšen 308 ne izstopa, kar je v primerjavi z otročjim predhodnikom velik plus
notranjost je 'pospravljena' kot v kakšni visokotehnološki stavbi
oprema allure poskrbi za boljše sedeže in te si le privoščite, bo hrbet hvaležen
po premeru zelo majhen volanski obroč spominja na tistega v gokartih ...
... in nasploh je počutje znotraj povsem germansko kakovostno
podvozje je uglašeno predvsem za zagotavljanje udobja, lega je zadovoljiva
tokratni motor bo všeč umirjenim, je pa lepo prožen, dovolj tih in ne pretirano žejen
sidrišča isofix so lažje dosegljiva kot v karavanu
priporočam doplačilo za led-luči, ker so odlične
zunanjost je vseeno precej pusta in neopazna v temni barvi
zaslon na dotik je prepočasen, prav tako merilniki za marsikoga slabo vidni
podvozje in posledično vodljivost nista na nivoju najboljših v razredu
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (20 glasov)
video test peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 stop/start allure
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Peugeot 308 je v tej zadnji generaciji že naš stari znanec, veliko različic smo preizkusili in sam sem večkrat tudi omenil, da me moti počasen zaslon na dotik, katero od nadležnih, apokaliptičnih piskanj in položaj merilnikov, na katere ne vidim dobro, ker sem pač malce vertikalno prikrajšan. Je pa seveda veliko dobrih stvari in te izpostavljam tokrat. Za začetek lahko že motor, ki je dejansko dovolj močan, varčen in zelo prijeten.

Ali pa dejstvo, da ne gre za peugeot, ki bi bil le malo boljši od svojega predhodnika. Občutno boljši je, čisto nemško se počuti človek v njem, sedi se odlično, okolje je umirjeno in kakovostno in tudi med vožnjo presenetljivo lepo blaži neravnine. Kolega iz postprodukcije je dejal, da ga pomirja, kar je lahko samo dober znak. Očitno je, da so želeli ponuditi občutek, ki ga ponuja golf, in to jim je uspelo. No, tudi to je lahko le dober znak.

S prostornostjo je tako, da se v vsakem segmentu proizvajalci hvalijo z velikostjo prtljažnika in z odmerjenimi centimetri pri nogah in glavah zadnjih potnikov. V praksi tudi v tem segmentu kombilimuzin to sploh nista tako pomembna podatka, ker je za štiri potnike vedno dovolj prostora, peti pa bo v sredini kuhal mulo. Enako velja za prtljažnik, kjer so nekateri tekmeci seveda bolj prepričljivi od tristoosmice, a vam bo samo nekaj dodatnih litrov redko zmanjkalo, boste že prej imeli kovček na strehi. Lahko pa pohvalim lahkotno dostopna sidrišča isofix, kar je bila ena od kritik karavanske izvedenke. Očitno so zadnji sedeži tam malo drugačni.

In vožnja: takšen 308 je predvsem umirjen in tako je nanj pač potrebno gledati. Občutek na volanu je prijeten, sicer malo umeten, ampak dober, se pa avtomobil najbolje počuti pri umirjeni vožnji. Tam se lahko pokažejo prednosti, kot sta dobra zvočna izolacija in udobno podvozje, ki grbinam dobro preprečuje, da bi premikale hrbtna vretenca potnikov.

Kupci včasih pozabljate na udobje in vas s svojimi atraktivnimi oblikami še prepogosto premamijo križanci, ki so zaradi višjega težišča in običajno večjih pnevmatik bistveno manj udobni. Vam bo 308 s svojo obliko enako suvereno padel v oči? Ne. Bo bolj udoben in se bo manj gugal? Da. Oblika je seveda v takšni kombinaciji bolj zadržana, je pa meni osebno takšen uglajen videz bolj prijeten od predhodnikovega, ki je s tisto ogromno masko izgledal, kot da se vam reži v obraz.

Tokratni 308 smo na test vzeli zaradi motorja. BlueHDi je oznaka, kar pomeni, da je ob 1,6 litra prostornine in 88 kW super izbira za vse, ki pač hočete imeti dizelski agregat. Imajo tudi precej zanimive bencinske motorje. Če niste dirkač po naravi, več ne potrebujete. Motor je uglajen, lepo teče in lepo zvezno potegne, porabi pa okoli 6 litrov, lahko tudi pol litra manj, če boste pazili. 

Ni pa poceni, z bogato opremo allure stane 25 tisočakov in bi jo priporočil vsaj zaradi dveh stvari, led-luči in boljših sedežev. Zaradi radarskega tempomata pa sigurno ne, ker občutno prehitro vrže puško v koruzo in se izključi že, ko nekdo samo delno nenapovedano skoči pred nas. Sicer pa naj Peugeot popravi le še odzivnost zaslona na dotik in doda kakšen gumb za prezračevanje pa bo imel odličen avto v najbolj priljubljenem razredu vozil v Evropi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 BlueHDi 120 allure
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1457
medosna razdalja v mm 2620
prtljažnik v litrih 420
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1180 (630)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 9,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,3/4,5/4,4
poraba na testu v l/100 km 5,9
cena osnovnega vozila v EUR 15.110
cena testnega vozila v EUR 21.880
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.780

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 5 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |