Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V sršenjem gnezdu

Mazda2 G90 AT attraction

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Mazdi so še sami sebe presenetili ob uspehu novih modelov 3, 6 in CX-5, zato zdaj velike upe polagajo še na novo mazdo2. Ampak tej bo najtežje, ker je v razredu kot v sršenjem gnezdu, prava borba za preživetje.
V sršenjem gnezdu
Foto: Gašper Miš
4. 1. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atmosferski motor je dobra alternativa prisilno polnjenim trivaljnikom
nekoliko samosvoja, a privlačna oblika
merski prirastek prinaša prostornejšo notranjost
delovno okolje spominja na dražje sestrske modele
položaj za volanom je odličen, krmilni mehanizem komunikativen
7-palčni multimedijski zaslon je pregleden in preprost za uporabo
kljub trdi plastiki na nekaterih delih med vožnjo nič ne poka in škripa
pogrešali smo sredinski naslon za roko, ki je drag za doplačilo
samodejni menjalnik je počasen, tako v ročnem kot samodejnem načinu
samodejnemu menjalniku primerna poraba goriva, ki bi bila lahko manjša
zaradi visoko presečnih 15-palčnih pnevmatik je v zavojih premalo odločen
povprečno prostoren prtljažni prostor ima visok nakladalni rob in majhno odprtino
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (10 glasov)
video test mazda2 G90 AT attraction
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

To je zdaj že tretja generacija Mazdinega najmanjšega modela, ki je svojo pot sprva začel kot mali enoprostornik. V drugi je postal mali mestni avtomobil, s tretjo pa so ga v primerjavi s prejšnjo podaljšali za kar 14 centimetrov. Hecna odločitev, če pa je bil prej tako uspešen, da je pred sedmimi leti osvojil celo naziv svetovnega avtomobila leta. No, sami že vedo, tudi ta sledi oblikovanju kodo in samo poglejte, da je na pogled eden najbolj dinamičnih malčkov ta hip, čeprav testni z manjšimi platišči tega ni izžareval tako očitno.

Istočasno smo imeli na testu tudi prenovljeno šestico in je prav hecno, ko se iz tiste mazde usedeš v to, pa je okolje tako domače. Komande na podobnih mestih, podobni merilniki, skoraj enak zaslon in multimedija, pri tej sem pogrešal samo še projekcijski zaslon in naslon za roko, pa bi bilo okolje popolno. Smo pa pred kratkim na testu imeli še model CX-3, ki je notri praktično identičen, pa je naslon bolj kot ne samo oviral upravljanje s stikali multimedije med sedeži. Pred nakupom to le preskusite. Če imate doma že šestico, bo dvojka odličen drugi avtomobil; še številke se ujemajo.

Kdor je pri starem modelu vihal nos nad trdo plastiko armaturne plošče in dolgočasno obliko, ga ne bo več. Dobro, plastika je še vedno trda, klimatska naprava pri tej opremi ročna in plastični karbonski dodatki so videti kar malo ceneno, kar pa ne moti preveč, ker je v tem paketu opreme še fin 7-palčni zaslon s sistemom MZD connect. In verjetno ga boste imeli tudi vi, ker bo takšen paket attraction po napovedih pri nas najbolj priljubljen. Napredek se vidi na prvi pogled, malo pa se ga tudi čuti. Najbolj na zadnji klopi, ker je k sreči za 8 centimetrov zrasla tudi medosna razdalja. Pa še prtljažnik je pridobil 30 litrov. Po novem jih sprejme 280, ampak tukaj pa ne morem kaj, da se ne bi jezil nad njegovo odprtino. Nakladalni rob je visok, odprtina pa ozka, ker oblika vzame svoj davek.


Ima pa Mazda še eno posebnost, in sicer ne zmanjšuje prostornine motorjev, ampak te naredi bolj varčne. Pravijo, da se njihovi v praksi bolje obnesejo kot sodobni s turbopolnilniki. Tako je testni model poganjal 1,5-litrski atmosferski bencinski motor s tehnologijo skyactiv. Po moči se s 66 kilovati, torej 90 'konji', uvršča v sredino, je pa zanimiv, ker je lahko spojen z novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. 1.700 evrov stane, napram staremu je 17 kilogramov lažji in ima dve dodatni prestavi, pa imam vseeno mešane občutke. Čeprav bi ga priporočil večini umirjenih voznikov, ker potem lahko med vožnjo mislite na eno stvar manj, po njem ne pričakujem veliko povpraševanja. Na kakršnokoli dinamiko pa z njim takoj pozabite in izberite ročni menjalnik, ker s takšnim mazda2 do stotice pospešuje kar dve sekundi in pol počasneje.

Ni problem sam pospešek, pri počasni vožnji namreč menjalnik pretika ob pravem času, ko želite koga prehiteti, ste pa prepuščeni dvema opcijama: ali se sprijaznite s takšnimi pospeški, ali pa preklopite v program sport. Menjalnik začne pretikati pri višjih vrtljajih, v zameno pa dobite nekoliko boljšo odzivnost, večjo porabo in tuljenje motorja. Precej skregano z Mazdino filozofijo skyactiv. Sama poraba je s povprečno sedmimi litri v sivem povprečju, si pa skoraj z gotovostjo upam trditi, da bi bila z ročnim bistveno manjša.


Vožnja je prijetna in obenem dovolj dinamična, ampak vzemite raje 16-palčna platišča, ker bo mazda2 v zavojih bolj odzivna. S 15-kami deluje kar nekam spužvasto, zdi se manj dinamična, kot dovoljuje podvozje, čeprav bi pnevmatike s tršo bočnico problem najbrž rešile. Če želite, da vaša dvojka izgleda kot na posnetkih in da ima takšen motor, morate zanjo izkašljati okrog 14 tisoč evrov. Če želite, da menjalnik prestavlja sam in še kakšen dodatek zraven, pa boste za točno takšno odšteli 16.490 evrov. Sami veste, kaj vaša denarnica omogoča, nam je nova mazda2 zelo všeč, čeprav bi izbrali malo drugače opremljeno in skoraj gotovo brez samodejnega menjalnika.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda2 G90 AT attraction
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1496
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 148 pri 4.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4060 x 1695 x 1495
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 280
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1075 (460)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 12,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,1/4,8
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 15.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.490

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |