Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Preobrat

Opel astra sports tourer 1.7 CDTi cosmo

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Da je Opel v res odlični formi, ponovno dokazuje še astra sports tourer. Gre za moderen, prijeten, tehnično zelo izpopolnjen in po besedah Oplovih inženirjev tudi precej uporaben avtomobil.
Preobrat
Foto: Anže Jereb
28. 3. 2011 ob 20:11
Komentarjev: 0
video test opel astra sports tourer 1.7 CDTI cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnja, četrta generacija astre je po večini všeč tako starim kot mladim. In njena kombijevska različica je zgolj nadaljevanje te uspešne zgodbe. Ja, oblikovno tako usklajenega in trendovskega avtomobila, ki je hkrati zelo eleganten, hkrati pa skorajda kombikupejevsko športen, ni moč najti nikjer. Časi Oplovih praktičnih karavanov so očitno zares minili, sedaj je čas za šminkiranje. No, šminkiranje, če se ozrete na nekaj detajlov zunanjosti, še bolj pa, če pogledate v njeno notranjost.

Povsem kupejevsko utesnjeni kokpit med konkurenco nima para. Prvič zato, ker je res unikatne oblike. Drugič pa zato, ker so v astrah uporabljeni odlični materiali različnih barv, potiskov in profilov. Mehke in trde sorte. In če bi si slučajno umislili še čokoladno oker kombinacijo barve armaturne plošče ter isto, čokoladno rjavega naluknjanega usnja in svetlih šivov na odličnih prednjih sedežih, potem bo počutje popolno. Živo rdeče ambientalne osvetlitve držal na vratih ter obrobe konzole prestavne ročice pa se ne bi sramoval niti najelitnejši nočni klub. Končna izdelava je solidna, a ne povsod; plastike znajo na nekaterih mestih prav grdo štrleti in celo odstopati (kot okvir trikotnega okenca stebrička A).

No, da bi bila takšna astra pred leti lahko trening center za strojepiske, so poskrbeli z množico gumbov na sredinski konzoli. Le-ti na začetku predstavljajo pravo zmešnjavo za upravljanje, ampak ko se jih človek navadi, ja, postanejo nekako logični. Je pa boljši del tega avtomobila predvsem doplačljivi spisek dodatkov in pripomočkov, ki jih sicer lahko najdete le v razred ali dva večjih in dražjih avtomobilih. Ena od takih poslastic je sistem AFL, ki ponuja samoprilagodljive aktivne žaromete, ki znajo slediti smeri v ovinkih pa tudi odličen multimedijski sistem z DVD-enoto, navigacijo in telefonom ter vso podporo sodobnim tehnologijam.

Zakaj sports tourer res ni karavan, pokaže prostornost. V tem avtomobilu je glede na zunanje mere pač ni! Pozabite na otroke, pozabite na kup prtljage! Res, ko jaz, ki nisem velik, normalno sedim za volanom, ostane za sedežem za pol moje dlani prostora, kamor naj bi nekdo svoje noge stlačil. »No way!« bi rekel naš premier. Zdaj pa prepričajte nekoga, da bo tam sedel uro ali dve. Podobno je z velikim zadkom. Kljub 500 litrom uporabnega volumna visoko dno ne obljublja prostornosti, čeprav je v globinah prtljažnika namesto rezervnega kolesa kar nekaj manjših predalov. Še dobro, da se da zadnjo klop z enim potegom zelo enostavno podreti in iz nje dobiti povsem ravno površino in na ta način bolje 'zlorabiti' avtomobil.

Sicer pa je vožnja s takšno astro spodobno opravilo. Spodobno pa zato, ker zna biti zares udobna in prijetna. Zvočna izolacija je odlična, protivibracijski elementi vrhunski; najbolj pa k temu pripomore sistem podvozja flexride, ki s pomočjo aktivnih blažilnikov prilagaja režim blaženja, trdoto sukanja volana ter odzivnosti pedala za plin glede na voznikove zahteve. In ta je s svojo učinkovitostjo vreden vse hvale. Trije režimi; normalni, športni in potovalni so medsebojno občutno različni in delujejo v izbranih pogojih vsakič znova izvrstno. Zato je ta astra vedno odlično vodljiv in predvidljiv avtomobil. No, na žalost pa kapaciteti podvozja ne sledi 1,7-litrski turbodizelski motor, ki sicer ponuja 92 kW moči in 280 Nm navora, ampak le v območju med 2000 in 2700 vrtljaji na minuto. Ja, anemičnost je edina beseda, s katerim se da opisati ta stroj. Gromozanska turboluknja pred in neodločnost po tem območju ne sodita v motorznanstvo zadnje generacije. In tu niti dober šeststopenjski ročni menjalnik ne pomaga. Pa še poraba s povsem vsakdanjo vožnjo znaša krepko preko 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Zato ta pogonski sklop v tem avtomobilu enostavno odsvetujemo. Ima Opel tudi boljše.

Nazadnje pa še konkurenca. Takšna astra je med sebi enakimi skorajda nima. Ampak točno takšna. To pa zato, ker je z vsem, kar ponuja, cenovno postavljena že krepko višje, v razred večjih avtomobilov. Slabih 30 tisočakov le ni zanemarljiva številka, ampak ta astra jih je vredna. In še nasvet; če že dizla, dodajte še tisočaka in kupite raje dvolitrski motor.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Opel astra sports tourer 1,7 CDTI cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1686
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 2000-2700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4698 x 1819 x 11535
medosna razdalja v mm 2685
prtljažnik v litrih 500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1410 (540)
največja hitrost v km/h 192
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4/5,5/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 16.400
cena testnega vozila v EUR 21.970
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |