Družinski tetris
Ford grand C-max 1,6 SCTi ecoBoost titanium


Ker ne bo potrebno! Zaradi pozitivnega naravnega prirastka (bravo mlade družine!) je vse več kupcev osredotočenih na nakup enoprostornikov in ameriško/nemški Ford se je hipoma odzval na ta pozitiven trend, saj je skoraj polovica vseh modelov ravno te karoserijske oblike. Ponujajo namreč kar štiri: galaxyja, S-maxa in C-maxa. Slednjega pa po novem v dveh izvedbah: poleg običajnega še v tej, 14 cm daljši, z drsnimi vrati in predpono 'grand' oboroženi izvedenki. Če izvzamemo transita, je to nasploh prvi osebni Fordov avtomobil z 'družinskimi' drsnimi vrati. S tem je daljši izmed C-maxov jasno pokazal svojo namembnost, saj je kot nalašč za nerodne otroke, ki se takoj poženejo iz ustavljenega vozila in prav nič ne pazijo, če je zraven kakšen avtomobil, ki bi ga lahko opraskali. Tako si pri tem C-maxu kleparji in ličarji zaradi tega ne bodo meli rok, je pa res, da je s tem izgubljena eleganca vozila. A uporabnost pred lepoto.
Kljub temu mu pri obliki ne moremo ničesar očitati. Z novo generacijo je bil tudi C-max podvržen hišnemu kinetičnemu dizajnu, z modernejšo obliko so si tako razširili krog kupcev. Dvomi, da je Ford znamka le za 'gastarbajterje', ki potujejo iz Turčije v Nemčijo in obratno, pa so še lepše ovrženi. Še več dinamike so si snovalci dovolili v samem kokpitu. Sredinska konzola je povzeta po malčici fiesti in tu se poraja dvom o ustreznosti izbire. Ker dotični avtomobil, poleg mladih družin in rekreativcev, cilja tudi na zrelejše voznike. A vse to je stvar okusa, bolj moteča je sama izdelava notranjosti.
Plastika je že na solidnem nivoju, končna obdelava pa še vedno šepa na kakšnih mestih. Tega na primer pesti zelo glasen čriček v desnih bočnih vratih, kar je verjetno posledica neprimerne uporabe vrat nekoga pred nami. Sedišča za voznikom in sovoznikom so precej dvignjena glede na sedišči spredaj, kar bo potnikom omogočalo dober razgled iz vozila. Šesti in sedmi sedež sta kot navadno bolj zasilne narave, se pa lično zložita v ravno dno, zato ju ni treba odstranjevati iz vozila. V garaži tako ne delata navlake in sta pri roki vedno, ko ju potrebujete. Prav vsem Fordom in tudi temu zamerim pretanek volanski obroč. Hote ali nehote so nas vozila iz te tovarne razvadila s svojimi odličnimi voznimi lastnostmi, zato to dejstvo izpostavljamo in upamo na izboljšanje.
S 132 kilovati nerodno pade v najvišji premijski razred pri zavarovalnicah, hkrati pa postreže z dobrimi zmogljivostmi, čeprav bi nekateri od številke, ki je napisana v prometnem dovoljenju, pričakovali več. Moč prihaja zvezno, zato je C-max popolnoma nezahteven za vožnjo in dopušča preskakovanje prestav sicer izvrstnega menjalnika. Žeja je pri turbinskih agregatih zelo odvisna od intenzitete pritiskanja stopalke na plin. V povprečju nekaj nad 9 litri, kar niti ni toliko glede na moč, čeprav zlahka naraste krepko nad 11 litrov, če postanete bolj zahtevni.
Z opremo titanium in tem motorjem vas bo stal 24 tisočakov in pol, z dodatki 4 tisočake več, ker uvoznik še vedno ponuja 1.600 EUR popusta, je pa cena že povsem sprejemljiva. Ford je z razširitvijo družine enoprostornikov jasno pokazal svojo naravnanost, hkrati pa z le enim športnim terencem v prodajnem asortimanu še ni podlegel trendu proizvajanja ti. vozil za aktivno preživljanje prostega časa. Prosti čas raje namenite temu, da bo želja oziroma potreba po nakupu takšnega družinskega avtomobila.
tehnični podatki | Ford grand c-max 1,6 SCTI ecoBoost titanium |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1596 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 132 (180) pri 5700 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 240 pri 1900-4000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4520 x 1858 x 1684 |
medosna razdalja v mm | 2745 |
prtljažnik v litrih | 475 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1496 (704) |
največja hitrost v km/h | 215 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 9,2/5,5/6,9 |
poraba na testu v l/100 km | 9,1 |
cena osnovnega vozila v EUR | 18.260 |
cena testnega vozila v EUR | 24.445 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 28.490 |


Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















