Eden takšnih je fiat panda trekking, ki sicer izgleda, kot da se lahko brez večjih težav vozi po zahtevnejših podlagah, pa vendar nima štirikolesnega pogona. Pravzaprav se uvršča med navadno cestno pando in različico 4x4, enako kot slednja pa je za dodatnih 5 centimetrov bolj oddaljena od tal in ima serijska 15-palčna lita platišča. Seveda se robustnemu izgledu prileže tudi okrasna in zaščitna plastika ter črni strešni nosilci. Panda 4x4 sploh ni bila slaba, kaj pa se zgodi, če ji vzamemo štirikolesni pogon?
Nič kaj, dokler se ne mislite voziti po džungli ali dvatisočakih, kjer je 4x4 kot doma. Trekking ima namesto štirikolesnega pogona sistem traction+, ki poveča navor kolesu, ki ima več oprijema, tako da zavira tisto, ki ga nima, in luknje na cesti do trgovine ne bodo več problem. Vsekakor pa se izogibajte pretiranim brezpotjem, ker pogona na vsa kolesa ne more nadomestiti še tako napredna elektronika. Sedi se visoko in tudi preglednost je odlična, zato bo po mestu enako agilna kot navadna različica; tudi zaradi kompaktnih mer in načina city, ki naredi volan že kar nesmiselno lahkoten za vrtenje. Parkiranje je res enostavno. Je pa iz svojega elementa na odprtih cestah, ker volan ne daje veliko povratnih informacij, preveč je nagibanja in pnevmatike M+S kar hitro obupajo nad oprijemom.
Oblika je zadržana in ekscentrična obenem, predvsem pa je vse v kvadratih. Če vam je všeč, da se kdo obrne za vami, bosta za to krivi škatlasta podoba in višina, navdušene so tudi dame. Če upoštevamo zelo kompaktne mere, niti s prostornostjo nima nobenih težav, saj je dovolj prostora tudi za potnike zadaj, tako za noge kot glave, veliko je uporabnih odlagalnih površin. Povezava s kvadrati izstopa tudi v notranjosti, saj so merilniki, kontrole prezračevalnega sistema in ostale podrobnosti kvadratne oblike, pohvaliti pa moram še postavitev prestavne ročice. Je pa plastika ponekod trda in na določenih mestih celo ostra. Druga slabost je volanski obroč, ki se ne nastavlja po globini. Zmotijo še kratka sedala sedežev brez pravega bočnega oprijema in razmeroma majhen prtljažni prostor, ki pogoltne samo 225 litrov.
Pando z opremo trekking lahko poganjata samo dva motorja: 0,9-litrski turbobencinski in 1,3-litrski turbodizelski, ki je skrbel za pogon v testnem avtomobilu. Slednji je tudi najbolj zmogljiv v ponudbi, saj proizvede 70 kilovatov moči, torej 95 'konjev', ima pa samo 5 prestav. Brez skrbi, dovolj jih je, saj je avtomobil lahek, prestavna razmerja pa so kratka in boste morali na avtocesti nastaviti radijski sprejemnik malo bolj na glas. Porabi slabih šest litrov, čeprav tovarna obljublja celo manj kot štiri! Pa še nekaj: isti motor tukaj lepše in tišje deluje kot pri 4x4, ker je menjalnik vseeno izračunan za cesto. Za celoten paket boste odšteli malo manj kot 15.500 evrov, s popustom celo 13.840, kar ni veliko. Po drugi strani pa vas bo štirikolesni pogon pri pandi 4x4 rock stal samo dodatnih 150 evrov, saj s popustom stane 13.990 evrov, vendar porabi malenkost več goriva. Če res niste doma na dvatisočaku, bo trekking dovolj, ampak mi bi vseeno raje 4x4, ker zaenkrat nima konkurence.