Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrata za devet tisoč evrov

BMW 428i gran coupe xDrive M sport

Avtor prispevka: Jure Cehner
Greste v štacuno po salamo, prilepite nos na steklo in naletite na dilemo: bohinjska, blejska, ogrska, aha, pa 20 vrst šunke in 30 vrst mortadele ... No, nekako tako se počutite, ko danes pridete v BMW-jev salon.
Vrata za devet tisoč evrov
Foto: Anže Jereb
13. 7. 2015 ob 11:20
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

predvsem bolj seksi alternativa 'navadni' trojki z večjimi in lepšimi oblinami
odličen položaj za volanom, enak tistemu v kupejski štirici
superioren motor, ki mu zlepa ne zmanjka moči ...
... in tudi po potrebi globokega hropota
samodejni osemstopenjski menjalnik je vreden globljega posega v denarnico
zaradi nižjega težišča še večja suverenost v zavojih kot pri BMW-jevi trojki
redki so avtomobili, v katerih se lahko štirje vozijo tako dinamično
ogromna prtljažna vrata močno olajšajo nalaganje prtljage
pri dobrih 10 litrih porabe težko rečemo, da je varčen
vse razčlenjevanje modelov in segmentov postaja nepotrebno zapleteno
kot skoraj vedno pri BMW-jih, se bo verjetno zalomilo pri ceni
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (23 glasov)
video test BMW 428i gran coupe xDrive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zato prosim za nekaj pozornosti, ker jo boste potrebovali. Na posnetkih je BMW 428i gran coupe, kar pomeni, da po BMW-jevi klasifikaciji nekako ni limuzina, ampak zaradi bolj položno spuščajoče strehe kupe. Ja, morate odmisliti dejansko definicijo kupeja. Je brat štirice, pravega kupeja, le da so mu prilepili še dodaten par vrat. V bistvu tri. Od trojke, ki je limuzina, je malce širši in nižji, nikakor pa ga ne gre mešati s trojko gran turismo, ki je spet nekaj drugega in tudi gršega. Tudi z X4 nima na videz nič kaj skupnega, kakor tudi ne s karavanom touring. Ja, vse to so v tehnološkem bistvu BMW-jeve trojke.

Štirica gran coupe je očiten BMW-jev odgovor na audija A5 sportback in tega niti ne skrivajo, ampak, a je to zadosten razlog, da mora obstajati? V bistvu gre za bolj seksi alternativo trojki, čeprav je v precej bolj tesnem sorodu s štirico. Obilnejši in bolj baročni boki vam bodo preusmerili pozornost s prtljažnih vrat, tako da morate res dobro pogledati, da ugotovite, da gre v bistvu za 'hatchback'. Vrata nimajo okvirjev za stekla, kar je tudi zapuščina štirice. Zadaj je več prostora kot v kupeju, a zaradi položne strehe vseeno manj kot v trojki, spredaj pa se sedi nižje in občutek za volanom je precej bolj športen, kar tudi pomeni, da je plazenje v in iz avta težje. Meni je super, saj si refleksno itak vedno sedež zabijem do konca v tla, pri kom pa bodo znali trpeti kolena in hrbtenica. Vrata prtljažnika so resnično ogromna, za sabo pa odpirajo 480-litrski prostor, kar je za 35 litrov več kot pri trivratni različici in natanko toliko kot v limuzinski trojki. Dovolj, torej, čeprav je sam prostor pač nižji in ob položnejši šipi manj uporaben.

Avto je od trojke za slab centimeter in pol širši (enako širok je kot kupejevska štirica), predvsem pa kar štiri centimetre nižji, zato je težišče nižje in se pelje praktično enako kot kupe, torej zabavno. Nagibanja karoserije v zavojih je minimalno in v kombinaciji z odzivnim krmilnim mehanizmom komaj čakaš, da boš naletel na kakšen zaprt zavoj. Dimenzijsko je enak kupeju, skoraj, no, za dober centimeter je višji, enako pa je tudi čvrst, kar pomeni, da razlike v zavojih praktično ne opazite. Zelo je suveren od ovinka do ovinka, res pa je, da je imel testni avto še 3.700 evrov vreden športni paket M, ki mu da športno podvozje za optimalno polaganje zavojev in športne sedeže za kar najboljšo zasidranost zadnjice. Skratka, kljub več pločevine in dodatni masi za volanom deluje enako dobro povezano in uravnoteženo kot manjvratni brat.

Zaradi tega je v bistvu najbolj zanimiv, oblika je itak stvar okusa. Dodatna vrata gran coupeja otežijo za 65 kilogramov (spet v primerjavi s kupejem), 70 pa jih doda še štirikolesni pogon xDrive, ampak tega na cesti ne boste opazili niti pri pospeševanju. Dvolitrski turbopolnjeni bencinski motor s svojimi 245 'konji' in 350 Nm navora svoje delo tudi tu opravi več kot odlično in da so spredaj samo štirje valji, vas ne bo motilo, če niste zaljubljeni v vrstne bavarske šestvaljnike. Do stotice se zapodi v več kot solidnih šestih sekundah, končna hitrost pa je omejena na 250 kilometrov na uro. Zvok sam ne razočara, ker zna motor lepo, na trenutke celo malo bolj globoko, zabrneti in poskrbeti, da v vas vzbudi veselje do vožnje, ko boste vsakič znova ugotavljali, kako dobro so Bavarci spet uglasili podvozje. Vedno je zanimivo peljati avtomobil, v katerem se brez težav vozijo štirje in obenem uživajo v dinamičnih vragolijah, ki si jih voznik lahko privošči. Če zna, seveda. 8-stopenjski samodejni menjalnik ga ne bo prav nič oviral, ker deluje odlično, torej hitro, odločno, hkrati pa udobno. Le poraba nas ni navdušila; seveda je 'konje' potrebno napojiti in ob dinamični vožnji postanejo hitro žejni, vseeno pa 10,5 litra za le dvolitrski motor in dokaj prizanesljivo vožnjo na testu ni malo.

Kdo bi ga torej hotel? Nimam pojma, še sam sem malce zmeden. Ponavadi so petvratne različice cenovno praktično enake kot štirivratne, BMW-jevci pa hočejo v tem primeru gran coupeja od limuzinske trojke ločiti z devetimi dodatnimi tisočaki. Takšen in s to opremo vas bo olajšal za 68 tisoč evrov. Res pa je, da je v višji ceni vključena lepa bera dodatne opreme. Sumim, da je štirica gran coupe še eden od sicer nepotrebnih predstavnikov, ki služijo bolj prepoznavnosti znamke kot iskanju kupcev, ki bi želeli točno to vrsto salame. Še najbolj ga lahko priporočamo vsem, ki nikakor ne želite žrtvovati tistega nekaj več užitka in lepšega izgleda, ki ju nudi kupe, nikakor pa tudi ne morete brez dodatnih vrat in boljše uporabnosti. Vseeno smo jih na cestah nekaj že zasledili, tako da Bavarci z njim zagotovo niso brcnili v temo. Daleč od tega, kombilimuzina, kakor grdo se to sliši za tovrsten avto, je težko bolj privlačna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 428i gran coupe xDrive M sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 180 (245) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.250 do 4.800
menjalnik samodejni,osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4638 x 1825 x 1404
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 480
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1580 (560)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,8/5,6/6,8
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 41.200
cena testnega vozila v EUR 51.450
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 68.660

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 6. 2017
Junij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - kia rio
0304  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
05  domača premiera - renault koleos in captur
06  domača premiera - opel insignia grand sport
07  domača premiera - mazda CX-5
08  domača premiera - nissan micra
09  domača premiera - suzuki swift
1011  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1213  domača premiera - seat ibiza
141516  domača premiera - BMW electric now tour 2017
domača premiera - kia picanto
1718
19202122  domača premiera - opel crossland X
232425
2627  domača premiera -jaguar land rover experience
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 424
volkswagen golf 333
škoda octavia 286
renault captur 253
volkswagen polo 199

Podatki veljajo za maj 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 31.477 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Karl
Obvestila
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 tedni  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 tedni  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 tedni  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 tedni  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 tedni  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 1 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 2 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 3 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 4 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 5 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 6 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 8 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 8 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 9 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 9 meseci  |  Iztok Krajnc