Tako, kot so zrele ženske zaradi izkušenj bolj zapeljive, je zame tudi nova Oplova corsa zdaj bolj privlačna. Malo botoksa tu in tam in poglejte jo, zgubana mladenka je postala zrela zapeljivka, ki jo po obliki že dobro poznamo.
Opel je corso na tržišče postavil leta 1982 in že takrat je navdušila več kot dva milijona kupcev s svojimi enostavnimi in robustnimi linijami. Od takrat corsa z vsako novo generacijo prinaša v svoj segment številne inovacije in posebnosti, s katerimi šarmira nove in stare kupce, lansko jesen pa so pri Oplu predstavili že 5. Samo zaradi novega obraza je v dolžino zrasla za 2 centimetra, spodaj pa po merah zaradi iste platforme ostaja praktično enaka kot prejšnja.
Kljub veliki podobnosti zunaj niti dva panela nista enaka tistim pri pretekli generaciji. Če malo bolje poznate ople, boste videli, da so drugačne stranske linije, nova sta odbijača, nižja je maska, na zadku so nove dvodelne luči in spredaj je velika udrtina na pokrovu motorja. Corsa se odslej lahko baha tudi z biksenonskimi žarometi, ki ob pomoči klasične halogenske žarnice svetijo tudi v ovinek in jih vsekakor priporočam, če ne boste zadnjega evra odšteli že za lepa platišča, ker vseeno stanejo 750 EUR. Še vedno sta na voljo dve karoserijski različici, ampak bi po temeljitem preizkusu tudi sam raje izbral tisto s petimi vrati. Saj veste, na parkiriščih večja vrata niso dobrodošla, sploh me pa moti, da se vedno, ko pada dež, hoče nekdo voziti zadaj in moram potem še jaz iz avta, da sem ja moker. Res pa petvratna corsa nima še dodatne okrasne plastike, ki se zajeda v C-stebriček in malo razbija monotonost pločevine.
Pri Oplu se radi pohvalijo, da poslušajo svoje kupce in nič drugače ni bilo pri oblikovanju nove corse, ker so zamenjali vse, kar jim pri pretekli generaciji ni bilo všeč. Materiali v notranjosti so zdaj bolj kvalitetni, predvsem armaturna plošča je v testnem primeru sestavljena iz mehke plastike, tako da ne poka in škripa. Že vstopni model se lahko pohvali tudi z boljšima sedežema z več bočne opore, na voljo pa je toliko različnih vzorcev blaga, da boste z lahkoto našli svojega. Sploh color edition v tem primeru navduši. Poznavalci boste opazili še nekaj elementov, nad katerimi kupci očitno niso tarnali in to so gumbi za odpiranje oken, prestavna ročica, ročica ročne zavore in celo stropna luč je ostala enaka, kar pomeni, da se je nikakor ne da popolnoma izključiti, če so vrata avtomobila odprta. Je pa zato drugačen volan, ki je lepše oblikovan in bolje sede v roke, pa tudi gumbi na njem so zdaj enaki ostalim novejšim modelom.
Ena izmed boljših novosti so gotovo novi merilniki, predvsem zaslon potovalnega računalnika, pri katerem sem vedno tarnal nad preveč kričečo rdeče-oranžno kombinacijo. Zdaj je zaslon lahko črn in postreže z informacijami v beli barvi, tako da blagodejno vpliva na oči. Super je tudi, da so uspeli vse podatke prevesti v slovenščino, tako da je komunikacija med avtomobilom in voznikom še boljša. Za 50 EUR bi sam boljši zaslon gotovo obkljukal ob nakupu. Sama notranjost na hitro zelo spominja na šik-malčka adam, kar je morda dodaten plus. Na sredini armaturne plošče je tako velik zaslon na dotik z odzivnim multimedijskim sistemom intellilink, za katerega je treba odšteti 300 EUR, vendar dobite zraven še USB-vhod, povezavo bluetooth za prostoročno pogovarjanje in možnost namestitve aplikacije za navigacijo, ki za pravilno vodenje po poteh uporablja GPS-sprejemnik pametnega telefona. To je sicer možno takrat, ko je naprava priključena preko kabla USB, pri Oplu pa nenehno dodajajo nove telefone, tako da se baje ni treba bati za podporo v prihodnje, čeprav me takšna rešitev še vedno ni preveč navdušila, ker včasih enostavno prepočasi deluje, ko pripeljete v kakšno komplicirano križišče.
Pri pretekli generaciji corse smo na koncu že kar precej tarnali nad motorji, ki so bili enostavno zastareli. V določenih primerih prešibki ali pa so porabili preveč goriva. Vse pogonske agregate so zato pri Oplu konkretno prevetrili, zdaj jih bo na voljo osem, testni pa je za pogon uporabljal nov 1,4-litrski turbobencinski motor. Moram reči, da je eden boljših. Sicer proizvede 'samo' 74 kilovatov moči, torej 100 'konjev', in 200 Nm navora, vendar je razveseljivo živahen. Lepo in zvezno pospešuje predvsem pri nižjih vrtljajih in točno takšnega so si zamislili pri Oplu. Več moči v praksi niti ne potrebuje in seveda so zato na voljo še drugi agregati, če kdo misli, da lahko zaradi dodatne oznake turbo pričakuje športnost, pa naj raje razmišlja o različici OPC, ki je pri nas razveseljivo poceni. Malo me je spomnil na dizelske motorje, ker se ga nikakor ne splača priganjati, se pri višjih vrtljajih hitro upeša, zato pa niti s porabo pri hitrejši vožnji ne razočara, saj je na testu popil povprečno sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Vsi, ki ste vozili preteklo generacijo, boste presenečeni še nad voznimi lastnosti nove. Se pozna, da so naredili nov krmilni mehanizem za boljšo odzivnost in občutek na volanu, posodobili pa so tudi podvozje z novo geometrijo in blažilniki. Za 5 milimetrov ima nižje težišče, s čimer obljubljajo boljšo lego na cesti, testna corsa pa je bila še malo bolj živahna zaradi športnega podvozja, čeprav po drugi strani manj udobna na slabih cestah. Zanesljiva lega na cesti in dobra smerna stabilnost tako corso uvrščata med lepše vozne predstavnike manjših avtomobilov.
Zrelost se odraža s številnimi inovacijami, rešitvami, ekonomičnostjo in, za nekatere najbolj pomembno, res imate veliko opcij izbire barv in dodatkov. V primeru testne lahko rečem, da bi izbral bolj moško barvo, pa bi bila morda še bolj zapeljiva. Čeprav trivratna deluje bolj dinamično, je morda za koga slabost tudi to, da je nazaj zaradi širokega C-stebrička precej slabo pregledna. Opel seveda želi ponoviti uspeh pretekle generacije, zato se corsa zdaj baha s številnimi novimi tehnologijami, ki jih v segmentu še ni bilo. S ceno pod 16 tisočaki (s popusti še občutno manj) jim to sicer lahko uspe, ampak je konkurenca tako huda, da bo še zelo pestro. K sreči imajo v oglasu Claudio Schiffer, ki reče 'oh', zato je končna ocena še za desetinko višja.
1 / 22
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
opel corsa 1.4 turbo ecotec start/stop color edition
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj