Prostorska manija je zadnje leto ali dve zašla tudi v spodnji srednji segment, kot mu rečemo. Torej med golfa, aurisa, octavio, leona in ostale predstavnike. Omenjeni vsak po svoje dejansko podirajo prostorske rekorde, njihovi prtljažniki pa se bahajo s prostorninami, ki so bile še pred leti rezervirane za avtomobile večjega segmenta. Pa se z omenjenimi prostorski boj očitno še ni zaključil, trenutno je zgolj po litrih namreč zmagovalec civic tourer. Ponuja jih 624, kar je več od vseh tekmecev, pa dvojnega dna nisem niti štel. Če bi ga, bi bila zmaga nesporna. Neverjetnih 741 litrov meri prtljažnik v tem primeru.
Naj pa vas prtljažni litri in kataloške številke ne premamijo, ker smo že večkrat dokazali, da je bolj od njih pomembna sama uporabnost prtljažnika. Sicer zgoraj omenjeni predstavniki vsi po vrsti ponujajo precej uporabnega prostora, a se tudi na tem področju zdi, da je civic od vseh po vrsti boljši. Nakladalnega roba za razliko od večine ostalih sploh ni in nasploh je višina prtljažnega dna le dobrih petdeset centimetrov, manj od ostalih, podatek pa bo še kako pomemben, ko boste v civicov prtljažnik postavljali težje predmete, ki jih ne bo treba dvigati tako visoko. Poleg tega prtljažnik ponuja še kopico manjših prostorčkov, v ogromnem dvojnem dnu sicer ni rezervnega kolesa, je pa zato veliko uporabnega prostora in tudi streha se ob zaključku spusti precej strmo, zato je na voljo veliko uporabne višine.
Potem pridemo do prostora za potnike. Tega je veliko spredaj in zadaj, sedala zadnjih sedežev je mogoče dvigniti, kar je tudi po svoje lahko zelo uporabna stvar, hibi sta dejansko le dve. Ker je rezervoar za gorivo postavljen pod voznikov sedež in je na račun tega več prostora v prtljažniku, se za volanom sedi precej visoko, za moj okus celo malce previsoko, obenem pa potniki na zadnjih sedežih svojih stopal ne boste mogli potisniti pod sprednji sedež, kar verjetno povsem nevede vedno počnete. To je pravzaprav to, prostorsko je torej civic tourer nadvse prepričljiv in tudi zadnji par vrat se odpre skoraj pravokotno, zato je vstopanje ali vstavljanje otroškega sedeža povsem lahkotno opravilo. Tudi če ste že v letih.
Voznikovo okolje je lepo urejeno in z malo stikali, je pa oblikovno manj prepričljivo od futurizma, ki ga je ponudila prejšnja generacija. Vse skupaj so malo umirili, je pa vsaj izdelava občutno boljša, ker med vožnjo nič ne škripa in ne poka, pri prejšnjem civicu pa se je to rado zgodilo. Večina plastike okoli voznika je trda in na prvi pogled je delovala zelo občutljivo na praske, a sem hitro ugotovil, da so praske očitno le del mojega nohta in se jih že s prstom lahko odstrani. Pilica za nohte je torej armaturna plošča. Volanski obroč je zelo prijeten in debel.
Tudi za volanom je civic čisto spodoben. Pozabite na dirkaški pedigre predhodnikov, civic je predvsem umirjen in se v zavoju malce bolj nagne, zato posledično dokaj lepo pogoltne tudi neravnine. Karavan ima zadaj celo tristopenjsko nastavljivo trdoto blažilnikov, a pomembne razlike nisem opazil. Da bi se v načinu sport občutno bolje peljal, no, tega ne boste doživeli. Je pa vseskozi občutek zelo dober in zanesljiv, ker je krmilni mehanizem dober. To pomeni, da vas med hitrejšo vožnjo ne bo strah in bo vse pod kontrolo, se pa kakšen focus pelje še bolj prepričljivo.
Težko pa boste našli bolj prepričljiv štirivaljni dizelski agregat. Ne po moči, ker seveda obstajajo bistveno zmogljivejši agregati, temveč po porabi goriva. Tourer je na našem testu zahteval le 5,7 litra, kar je zgolj nekaj decilitrov več od tega kombilimuzinskega civica, obe porabi pa sta še kako vredni pohvale. Motor lahko pohvalim tudi glede prožnosti, zelo lepo se namreč vrti in zalogo moči ponuja zvezno, ni najbolj tih, a tudi na tem področju so še glasnejši motorji, zato njegova nota ne bo kritika.
Na koncu pridemo do izgleda in cene. Avtomobil vam mora biti seveda všeč, sicer si ne boste vzeli niti toliko časa, da bi se z njim zapeljali. In zadek tega civica zna marsikoga odvrniti, ker lep vsekakor ni. Druga stvar pa je cena, ki v primeru testnega vozila znaša okoli petindvajset tisočakov. Glede na dobljeno ni posebej veliko, je pa res, da znajo biti tekmeci vseeno cenejši. Tudi zato, ker pri večini lahko izberete občutno manj opreme, če je majhna cena glavno vodilo, pri civicu pa ste ob tem nekoliko omejeni. No, takšen civic lifestyle ponuja veliko in je vsekakor eden bolj prepričljivih predstavnikov, a kaj ko imamo Slovenci večinoma raje evropske. Tudi zato bo na cestah redkost.