Ko dva valja postaneta poželjiva
Fiat 500C twinair turbo sport

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Ta motor je zdaj edini dvovaljnik, ki je še v ponudbi, saj so tistega z 62 kilovati moči umaknili iz prodaje. To je, upoštevajoč dejstvo, da je motor primarno razvit za majhno porabo, malce čudna odločitev. Zdaj zaradi povečane konjenice praktično ne morete priti pod sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je za takšen motor preveč.
Če sem prej govoril o športnosti, pogovor hitro zamre ali pa se še ojača, ko se spustimo v tehnikalije. Mlinček, ki hrope pod pokrovom, je 9-decilitrski bencinski dvovaljnik. Ja, to je manj kot tetrapak mleka in ja, ima samo dva cilindra. Zdaj je čas, ko se vsi ljubitelji glomaznih atmosferskih motorjev obrnete proč; vsi, ki še vedno vztrajate, pa se pustite navdušiti s turbopolnilnikom in močjo, ki kljub vsemu ni zanemarljiva, saj ta twinair turbo proizvede kar 77 kilovatov oz. 105 'konjev'. Z motorjem se nismo srečali prvič, saj smo ga preizkusili že pred skoraj tremi leti tukaj, ampak tisti je bil šibkejši. Za avto, ki tehta malenkost čez tono, je več kot 100 'vrancev' čisto zadovoljivih, saj poženejo malega fiata do stotice v okroglih desetih sekundah. Na papirju mu ta številka dela krivico, saj se zdi, da je hitrejši. Slednje verjetno na rovaš vsega brnenja in že skoraj masažnih vibracij.
Da ima motor samo dva valja, se ne da preslišati, kajti zvok je precej nenavaden pa tudi glasen in pri določenih vrtljajih je frekvenca ravno pravšnja, da se zvok in tresljaji prenašajo po celi karoseriji v kabino. Brni, skratka. Ampak na fin način, te kar prisili k priganjanju, še posebej, ker tako hitro pride do blokade. Seveda, ko enkrat premostiš mejo 1.500 vrtljajev, do nje deluje malce neodločno in je potrebno nekoliko več plina.
tehnični podatki | fiat 500C twinair turbo sport |
vrsta motorja | turbobencinski, dvovaljni, vrstni, 2 ventila na valj |
prostornina v ccm | 875 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 77 (105) pri 3.750 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 145 pri 2.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3585 x 1627 x 1520 |
medosna razdalja v mm | 2300 |
prtljažnik v litrih | 185 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1055 (340) |
največja hitrost v km/h | 188 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,0 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,5/3,5/4,2 |
poraba na testu v l/100 km | 7,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 12.700 |
cena testnega vozila v EUR | 15.000 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 17.121 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 domača premiera - peugeot 308 SW | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen T-roc | 156 |
renault clio | 137 |
volkswagen T-cross | 128 |
hyundai tucson | 103 |
kia sportage | 96 |
Podatki veljajo za april 2022.
Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















