Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kompromisi

Renault clio grandtour 1,2 TCE dynamique

Avtor prispevka: Miha Dovč
Kupci avtomobilov smo velikokrat postavljeni v dilemo. Izbrati majhen, okretnejši avto, ali večjega, prostornejšega? Varčnega a po zmogljivostih skromnejšega od bolj zmogljivega a tudi bolj potratnega? V praksi se za rešitev izkaže neka srednja pot. Kompromis med štirimi neznankami je v naslovu omenjeno vozilo.
Kompromisi
Foto: Matej Mihinjač
23. 4. 2008 ob 19:04
Komentarjev: 0

Družina clio je bogatejša za še enega člana. Karavanski clio noši hišno ime Renaulta, ki pripada tudi laguni in meganu, grandtour. In Francozi se z novim cliom podajajo tja, kjer sta Volkswagnov polo in Seatova ibiza (začasno?) odstopila. Med malčke z več prostora. Clio grandtour je od svojega, v Sloveniji neuradno poimenovanega ljudskega avtomobila, daljši za približno dvajset centimetrov in prostornejši za 150 litrov. Vsaj. Liter gor ali dol. Komur je všeč praktičnost majhnega avtomobila, ki je še vedno najprimernejši za parkirna mesta (ki ne rastejo v razmerju z avtomobili), a je bil zaradi majhnosti prtljažnika v upravičenih dvomih, je clio grandtour lahko ena od treh izbir. Čeprav je po prostorskih litrih v zlati sredini, za fabio in pred 207.

Drugi kompromis je pogonski stroj. Ker avtomobilska industrija stremi k zmanjšanju emisij strupenih plinov v ozračje, se manjšajo tudi prostornine motorjev. In posledično zmogljivosti. Sprva nemški Volkswagen, kasneje pa še torinski Fiat razvije prostorninsko skromen bencinski agregat, ki sam po sebi ni nikakršna omembe vredna lastnost, če mu pri dihanju ne bi pomagal turbinski polnilnik oziroma v prvem primeru še kompresor. Nemec se imenuje TSI, zahodni sosedi so ga poimenovali T-Jet, Pri Renaultu pa TCE. Liter ter 2 decilitra prostornine iz sebe iztisne 74 kilovatov (okroglih 100 'žrebcev'). S tem je zagotovljena odzivnost in dobra vleka vse od nizkih vrtljajev naprej. Kljub temu pa v ozračje ne izdahne več kot 140 miligramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Clia, tudi s karavanskim zadkom, ta agregat požene do skoraj 190 kilometrov na uro in do prvih 100 v 11 sekundah. Poraba naj bi bila po navedbah tovarne okoli 6 litrov, a se v praksi dvigne za kakšen liter, kar je še vedno ugodno za vse 'konje', ki so na voljo. Motor dobro sodeluje z menjalnikom, ki še vedno na žalost šteje zgolj pet prestav. Tu se odkriva priložnost za še kakšen deciliter manjšo porabo goriva.

Clio grandtour se od svojega, vsem dobro znanega običajnega clia ne loči v mnogo stvareh. Potniki bodo novinca spoznali zgolj po oddaljenosti zadnjih sedežnih naslonjal od prtljažnega stekla. 2575-milimetrska medosna razdalja je tako ostala nespremenjena, zato sedenje zadaj ni nič drugače kot pri petvratnem cliu a je prostora glede na mere kljub temu dovolj. Voznik ne bo navdušen nad odzivnostjo volanskega mehanizma in posredovanem občutku na njem izpod prednjih koles. Servoojačevalnik tu pobere preveč pristnega občutka. Zgodba ima logično nadaljevanje tudi kar se zunanjosti tiče. Prednji del vozila je ostal nespremenjen, zadek pa močno spominja na laguno grandtour, kar pomeni, da je zadnje steklo precej, za karavane neobičajno položno.

Takšen clio, ki prostorninsko ni najbogatejši in cenovno ne najugodnejši, je najbolj svež produkt tega majhnega a ne nepomembnega avtomobilskega razreda, kjer se zdi, da ima večina kupcev raje sodobne mini-enoprostorce. Če je tradicija na njegovi strani, ga bodo kupci dobro sprejeli, vendar takšna prodajna uspešnica kot kombilimuzinski skoraj ne more biti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio grandtour 1,2 TCE
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.149
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.203 x 1.719 x 1.497
medosna razdalja v mm 2.575
prtljažnik v litrih 439 – 1.277
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.120 (405)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,8/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |