Naj z najboljšo stvarjo udarim že v uvodnih besedah. Obračalni krog je tako majhen, da se vam bo smejalo vedno znova. Pravzaprav je daleč najmanjši obračalni krog med avtomobili, v katerih lahko dovolj udobno sedijo štirje potniki. Manjšega ponujata le še toyota iQ in smart fortwo, a sta oba bistveno manj potniško uporabna. Premer kroga obračanja znaša pri twingu le 8,6 metra, kar se morda ne sliši tako malo, a je tako majcen, da se vam bo zazdelo, da zadnje notranje kolo med obračanjem stoji na mestu. In prav zato sem ga zapeljal med police ene od večjih trgovin in se tam z okretnostjo malo poigral. Se mi je smejalo še tri dni, sploh, ker sem vmes nabral tudi dovolj daril ...
Twinga poznate, v to ne dvomim. Prva generacija je bila po svoje tako zanimiva, da smo jo Slovenci (in drugi) pograbili in še danes je na cestah veliko teh malčkov, ki so za tiste čase ponudili ogromno prostora in praktičnosti, upoštevaje majhnost. Druga generacija je večino lastnosti sicer obdržala, a ni ponudila ničesar posebej zanimivega in Renault je hitro ugotovil, da se na rokah stare slave pač avtomobili v teh časih ne prodajajo tako dobro. Zato so očitno tuhtanje prestavili v način 'turbo' in tretja generacija je posledično zelo posebna. Za začetek ima pogon na drugi strani, torej na zadnjih kolesih, in prav tam se skriva tudi motor.
Ampak tega znotraj ne boste opazili, niti, ko boste postavljali prtljago v prtljažnik, ki je še vedno zadaj, kljub temu da je tam tudi motor. Agregat je namreč majhen, ta v testnem twingu ima prostornino le 0,9 litra in je lahko postavljen dovolj nizko, da je prtljažnik še spodobno velik. Pač, dno je nekoliko višje in posledično je prtljažnik bolj plitek, ampak za velikost in namembnost vozilca je povsem dovolj velik. Spredaj pa se nahajajo le določeni deli motorja oziroma nujne pritikline, denimo posode za tekočine.
Sicer pa je notranjost zanimiva. Malce bolj plastična, ampak v tako majhnem in poceni avtomobilu to ne bo kritika, predvsem je barvno in oblikovno dovolj igriva, da lepo sodeluje z zanimivo zunanjostjo. Položaj za volanom je dober, volan prijetno sede v roke, čeprav je nastavljiv le po višini, prostora je dovolj za štiri potnike, tista dva zadaj naj le nimata predolgih nog. Delovno okolje je zanimivo in enostavno, odlagališč ni veliko, so pa domiselna. Mogoče vas bo za začetek zmotilo dejstvo, da pred volanom ni merilnika vrtljajev, ampak se boste na to že navadili (mogoče je to trenutek, kjer sem malce pristranski tudi sam), če ne drugače, pa si lahko na pametni telefon prenesete posebno aplikacijo in potem preko njegovega zaslona spremljate parametre potovalnega računalnika, vrtljaje in še kaj drugega. Nosilec je torej priročen, je pa njegovo mesto precej nerodno, ker zakrije polovico stikal radia. Sam sem ga snel, me je motil ...
Vozniško od tovrstnih malčkov, ki v dolžino merijo le malo več od treh metrov in pol, seveda ne smete biti preveč zahtevni. Njihova poglavitna naloga je mestna okretnost, če znajo še kaj drugega, pa je to le dodatni bonus. S tem motorjem twingo obvladuje tudi primestno okolje in se zlahka kosa celo z avtocesto. Vsekakor pa od njega ne zahtevajte posebne dinamike, naj vas zadnji pogon ne zavede. Sistema ESP niti ni mogoče povsem izključiti, predvsem pa je občutek na volanu slab. Celo preslab! Kljub temu da je krmilni sistem progresiven in pri večjih hitrostih ni tako neposreden, je vseeno premalo komunikativen in prelahkoten. Twingo RS bo imel to najverjetneje konkretno spremenjeno. Upam!
Ena zamera gre tudi motorju. Vse lepo in prav, je poskočen in zvočno dovolj uglajen, ga pa muči prehuda žeja. Devetdeset 'konjičev' je na testu v povprečju zahtevalo več kot sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je za malčka, ki tehta le okoli 900 kilogramov, absolutno preveč. Toyota aygo ima sicer šibkejši motor, a se ni zdela manj živahna, je pa popila vsaj liter in pol manj in to je velika razlika. Twingov turbomotorček tudi neprijetno cukne, ko se turbopolnilnik zavrti, zato ga ne bom označil za lepo prožnega, pri speljevanju je cukanje zelo opazno. Ampak prav ta motor vam vseeno priporočam, ker tisti brez turbine ne bo dovolj zmogljiv. V mestu še, na avtocesti pa boste jezni na dan, ko ste v želji po prihranitvi evrskega tisočaka izbrali prešibak agregat.
Twingov cenik se začne pri 8.900 evrih, ampak vam takšnega ne priporočam. Dopačajte vsaj dva tisočaka za močnejši motor in bogatejšo opremo. Ta je v bistvu najdražji in pride 13.480 EUR, ampak je tudi zelo zanimiv. Malce cenejši bo še vedno simpatičen, le previdno izberite barvo in ostale dodatke, ker je twingo lahko precej ženski ali pa precej moški avtomobil. Ta na fotografijah je bil s črtami in dodatki bolj po moškem okusu, vijoličnega pa bi dal raje naši Rebeki.