Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vrtavka

Renault twingo TCe 90 energy dynamique

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pri znamki Renault je večina Slovencev čustveno vpletenih, pa naj si to priznamo ali ne. Logično, če pa avtomobile izdelujejo tudi pri nas in morda zato kakšno napakico občasno nevede zamolčimo ali poudarimo katero dobro lastnost. Pri twingu kljub občasni pristranskosti ni dvoma, avtomobilček je fantastičen.
Vrtavka
Foto: Gašper Miš
23. 12. 2014 ob 22:50
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

twingo je v tretji generaciji spet posebnež in to je velik plus
obračalni krog je skoraj rekordno majhen, vrhunsko
notranjost je plastična, ampak barvno zanimiva in uporabna
položaj za volanom je prijeten, sedeža sta presenetljivo dobra
dodatki, kot so takšne barvne letvice, ga naredijo na oko bolj dinamičnega
celo zadaj je prostora za dva potnika dovolj, ni pa najbolj udobno
prtljažnik je kljub motorju zadaj uporaben, čeprav bolj plitek
twingo je slovenski, tudi to šteje, ni tako?
motor s 66 kilovati se zdi v tako lahkem vozilcu zelo zmogljiv
motor porabi preveč goriva, računajte na 7 litrov povprečno
ob vklopu turbine prav nadležno cuka, pri speljevanju je to moteče
občutka na volanu ni prav veliko
sistema ESP ni mogoče izključiti, me zanima, kako obvladljiv bi bil tedaj
nosilec za telefon je slabo uporaben, ker prekrije polovico stikal radia
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (21 glasov)
video test renault twingo TCe 90 energy dynamique
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Naj z najboljšo stvarjo udarim že v uvodnih besedah. Obračalni krog je tako majhen, da se vam bo smejalo vedno znova. Pravzaprav je daleč najmanjši obračalni krog med avtomobili, v katerih lahko dovolj udobno sedijo štirje potniki. Manjšega ponujata le še toyota iQ in smart fortwo, a sta oba bistveno manj potniško uporabna. Premer kroga obračanja znaša pri twingu le 8,6 metra, kar se morda ne sliši tako malo, a je tako majcen, da se vam bo zazdelo, da zadnje notranje kolo med obračanjem stoji na mestu. In prav zato sem ga zapeljal med police ene od večjih trgovin in se tam z okretnostjo malo poigral. Se mi je smejalo še tri dni, sploh, ker sem vmes nabral tudi dovolj daril ...

Twinga poznate, v to ne dvomim. Prva generacija je bila po svoje tako zanimiva, da smo jo Slovenci (in drugi) pograbili in še danes je na cestah veliko teh malčkov, ki so za tiste čase ponudili ogromno prostora in praktičnosti, upoštevaje majhnost. Druga generacija je večino lastnosti sicer obdržala, a ni ponudila ničesar posebej zanimivega in Renault je hitro ugotovil, da se na rokah stare slave pač avtomobili v teh časih ne prodajajo tako dobro. Zato so očitno tuhtanje prestavili v način 'turbo' in tretja generacija je posledično zelo posebna. Za začetek ima pogon na drugi strani, torej na zadnjih kolesih, in prav tam se skriva tudi motor.

Ampak tega znotraj ne boste opazili, niti, ko boste postavljali prtljago v prtljažnik, ki je še vedno zadaj, kljub temu da je tam tudi motor. Agregat je namreč majhen, ta v testnem twingu ima prostornino le 0,9 litra in je lahko postavljen dovolj nizko, da je prtljažnik še spodobno velik. Pač, dno je nekoliko višje in posledično je prtljažnik bolj plitek, ampak za velikost in namembnost vozilca je povsem dovolj velik. Spredaj pa se nahajajo le določeni deli motorja oziroma nujne pritikline, denimo posode za tekočine.

Sicer pa je notranjost zanimiva. Malce bolj plastična, ampak v tako majhnem in poceni avtomobilu to ne bo kritika, predvsem je barvno in oblikovno dovolj igriva, da lepo sodeluje z zanimivo zunanjostjo. Položaj za volanom je dober, volan prijetno sede v roke, čeprav je nastavljiv le po višini, prostora je dovolj za štiri potnike, tista dva zadaj naj le nimata predolgih nog. Delovno okolje je zanimivo in enostavno, odlagališč ni veliko, so pa domiselna. Mogoče vas bo za začetek zmotilo dejstvo, da pred volanom ni merilnika vrtljajev, ampak se boste na to že navadili (mogoče je to trenutek, kjer sem malce pristranski tudi sam), če ne drugače, pa si lahko na pametni telefon prenesete posebno aplikacijo in potem preko njegovega zaslona spremljate parametre potovalnega računalnika, vrtljaje in še kaj drugega. Nosilec je torej priročen, je pa njegovo mesto precej nerodno, ker zakrije polovico stikal radia. Sam sem ga snel, me je motil ...

Vozniško od tovrstnih malčkov, ki v dolžino merijo le malo več od treh metrov in pol, seveda ne smete biti preveč zahtevni. Njihova poglavitna naloga je mestna okretnost, če znajo še kaj drugega, pa je to le dodatni bonus. S tem motorjem twingo obvladuje tudi primestno okolje in se zlahka kosa celo z avtocesto. Vsekakor pa od njega ne zahtevajte posebne dinamike, naj vas zadnji pogon ne zavede. Sistema ESP niti ni mogoče povsem izključiti, predvsem pa je občutek na volanu slab. Celo preslab! Kljub temu da je krmilni sistem progresiven in pri večjih hitrostih ni tako neposreden, je vseeno premalo komunikativen in prelahkoten. Twingo RS bo imel to najverjetneje konkretno spremenjeno. Upam!

Ena zamera gre tudi motorju. Vse lepo in prav, je poskočen in zvočno dovolj uglajen, ga pa muči prehuda žeja. Devetdeset 'konjičev' je na testu v povprečju zahtevalo več kot sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je za malčka, ki tehta le okoli 900 kilogramov, absolutno preveč. Toyota aygo ima sicer šibkejši motor, a se ni zdela manj živahna, je pa popila vsaj liter in pol manj in to je velika razlika. Twingov turbomotorček tudi neprijetno cukne, ko se turbopolnilnik zavrti, zato ga ne bom označil za lepo prožnega, pri speljevanju je cukanje zelo opazno. Ampak prav ta motor vam vseeno priporočam, ker tisti brez turbine ne bo dovolj zmogljiv. V mestu še, na avtocesti pa boste jezni na dan, ko ste v želji po prihranitvi evrskega tisočaka izbrali prešibak agregat.

Twingov cenik se začne pri 8.900 evrih, ampak vam takšnega ne priporočam. Dopačajte vsaj dva tisočaka za močnejši motor in bogatejšo opremo. Ta je v bistvu najdražji in pride 13.480 EUR, ampak je tudi zelo zanimiv. Malce cenejši bo še vedno simpatičen, le previdno izberite barvo in ostale dodatke, ker je twingo lahko precej ženski ali pa precej moški avtomobil. Ta na fotografijah je bil s črtami in dodatki bolj po moškem okusu, vijoličnega pa bi dal raje naši Rebeki.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault twingo TCe 90 energy dynamique
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 898
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 135 pri 2.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3595 x 1870 x 1554
medosna razdalja v mm 2492
prtljažnik v litrih 188
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 843
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,9/4,3
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 8.990
cena testnega vozila v EUR 11.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 6 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |