Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škotski ovčar

Ford ecosport 1.0 ecoboost titanium

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Med vožnjo po tujih deželah Volanovci radi vozimo avtomobile, ki jih pri nas ni. Zato sem bil toliko bolj navdušen, da sem lahko prav jaz po prostrani škotski pokrajini preizkušal Fordovega urbanega SUV-ja ecosport.
Škotski ovčar
Foto: Matej Mihinjač
19. 12. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

atraktivna in agresivna oblika bo navdušila številne
litrski mlinček ecoboost je v ecosportu prožen in ob škotskih omejitvah tudi varčen
zadnji potniki lahko za več udobja med vožnjo prilagajajo naklon sedežev
zaradi majhnih mer je okreten tudi v mestih, kjer se počuti najbolje
manjše mere pripomorejo k večji okretnosti
občutno večji prtljažnik napram fiesti
nerodno rezervno kolo na vratih prtljažnega prostora lahko mimogrede obtolčete
vrata prtljažnega prostora se odpirajo samo na stran
stropne ročice boste iskali zaman
nesprejemljivo visoka cena v primerjavi z ostalimi urbanimi SUV-ji
hrupna notranjost pri večjih vrtljajih zaradi slabe zvočne izoliranosti
na žalost ecosporta ni v domači ponudbi
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (17 glasov)
video test ford ecosport 1.0 ecoboost titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V Evropi zelo priljubljeni križanci in na splošno vsi avtomobili, ki so bolj oddaljeni od tal, žanjejo lepe uspehe, zato se niti ne bi čudil, če vas bo ecosport prevzel. Vendar vseeno ustavite konje, saj ga boste pri nas zaman iskali v prodajni ponudbi. En velik problem ima: ceno. Če bi ga vendarle prodajali pri nas, bi stal enako kot kuga, torej dobrih 21 tisočakov brez popusta, kar je seveda nesprejemljivo. Težava je v tem, da ga izdelujejo v Indiji in Braziliji, kar poleg ostalih stroškov verjetno pomeni več dajatev pa smo tam. Če se to kdaj le uredi, pa boste imeli na voljo še en zelo atraktivno oblikovan avto, ki ga poganja samo litrski trivaljnik ecoboost, evropski motor leta.

Ecosport se odlično počuti na urejenih cestah, pa čeprav se lahko pohvali tudi s spodobnostjo prečkanja vodnih ovir do globine 55 centimetrov.

Ford ecosport na videz daje vtis pravega športnega terenca že samo s svojo 20-centimetrsko oddaljenostjo od dal. Videz vara, najbolje, v bistvu odlično, se počuti na urejenih cestah, pa čeprav se lahko pohvali tudi s spodobnostjo prečkanja vodnih ovir do globine 55 centimetrov. Če greste globlje, pa vas bo verjetno na gladini obdržalo veliko rezervno kolo, nameščeno na vratih prtljažnika! Šalo na stran, prav to kolo, ki morda deluje terensko, avtomobil podaljša za dodatnih 20 centimetrov in naredi parkiranje bistveno bolj nerodno. Je kar nekakšen paradoks: po eni strani se snovalci trudijo, da bi bil avtomobil kompaktnih mer, po drugi ga pa s tem podaljšajo, medtem ko potniki ne pridobijo dodatnega prostora. Prav tako se morajo vrata odpirati na stran, kar ni vedno najbolj praktično, ker se odprejo daleč nazaj, zato rabite spet veliko prostora. So pa po drugi strani kljuko za odpiranje elegantno skrili v zadnjo luč, da sem jo na začetku moral prav poiskati.

To mi je všeč in hkrati so mu znotraj namenili kar 20 uporabnih odlagalnih mest spredaj, medtem ko sem v vrata brez težav spravil tudi veliko plastenko pijače. Le slabe štiri metre brez kolesa zadaj meri ecosport pa ponuja res veliko prostora za potnike. Tudi za glavo ga je dovolj in zaradi višine karoserije ter odmika od tal lahko brez sklanjanja vstopate in izstopate. Če vozite fiesto, vam bo notranjost takoj znana, saj je ecosport v bistvu zasnovan na njej. Plastika je trda, kar ne moti, ker je dobro sestavljena, sem pa pogrešal več opore na udobnih sprednjih sedežih. Tudi položaj za volanom je odličen, preglednost pa je zaradi višjega sedenja seveda boljša. Najbolj udobno se bodo v ecosportu peljali štirje, še posebno pa bosta zadnja potnika navdušena nad naslonjaloma, ki se jima da nastaviti naklon, da je še bolj udobno. Po drugi strani boste zaman iskali stropne ročice. Kljub malenkost večjim meram v primerjavi s fiesto so uspeli povečati še prtljažni prostor za 70 litrov, tako da gre vanj skupno 346 litrov prtljage, ob prekucnjenih sedežih celo 1238 litrov, pa še z zelo nizkim nakladalnim robom se lahko pohvali, kar je spet velik plus.

Ecosport ni širok avtomobil, kar sem na ozkih škotskih cestah začel hitro ceniti. Že na začetku sem dejal, da je urbani SUV, zato ima pogon samo na sprednji kolesi, ker verjetno nihče v mestih ne potrebuje štirikolesnega. Se pa pozna, da je ecosport dobrih 130 kilogramov težji od fieste in ima malo trše vzmeti. Sport v imenu naj vas ne zavede, ker je športnosti v tem avtu kljub dobremu občutku na volanu toliko kot sonca na Škotskem; občasno posije, zato je bolj vodljiv od praktično vseh tekmecev. Gre pa za družinsko vozilo, zato mora biti vožnja bolj ali manj udobna in prijetna. V bistvu me je zmotila le slabša zvočna zatesnitev, da bi bilo v kabini tišje pri večjih hitrostih.

Ecosport je sicer v Evropi na voljo s tremi motorji: 1,5-litrskim dizelskim in dvema bencinskima, 1,5-litrskim in litrskim trivaljnikom ecoboost, ki je seveda poganjal testnega. Preizkusil sem ga že v drugih fordih in tudi v ecosportu ni razočaral. S svojimi 92 kilovati oziroma 125 'konji' in 170 Nm navora je vselej dovolj zmogljiv, le pri speljevanju ni tako odločen kot atmosferski motorji. Tudi ta ima značilen zvok trivaljnika, ročni menjalnik pri fordih še ni razočaral in tudi ta je s petimi stopnjami dovolj natančen, občasno se je malo zatikal le v vzvratno. Potrebe po šesti prestavi zaradi strogih omejitev, kjer se lahko na avtocesti pelješ največ 110 km/h, nisem čutil, je pa v drugih Fordovih modelih na voljo in ne bi bilo nič narobe, če bi bila tudi v dragem ecosportu. Povprečna poraba je bila precej zmerna zaradi majhnih povprečnih hitrosti in voženj po podeželskih cestah; na 100 prevoženih kilometrov se je odžejal z dobrimi 7 litri bencina, kar sem nekako pričakoval in je povprečen dosežek.

Ecosport sicer sproža kar zanimive reakcije na cesti. Večina model prvič vidi in jih kar malo začudi ogromna maska spredaj. V kinetično modri barvi, za katero je treba še malo globlje seči v denarnico, pa toliko bolj. Verjamem, da bi marsikoga pritegnil tudi pri nas, ampak ga zaradi cene vsaj zaenkrat še ne bo v domači ponudbi. V Nemčiji po drugi strani ponujajo skoraj 3.000 EUR popusta za vstopni model, ki ima ceno 19.200 EUR, testni pa je stal še slaba dva tisočaka več. Ja, če bi stal 16 tisočakov, bi še šlo, zato pa se pri nas za tolikšen znesek veliko bolj splača kupiti kugo, ki ima močnejši motor, več prostora, pač, več vsega. Ford mora le paziti, da ne zamudi kakšnega vlaka, ker konkurenca v tem segmentu žanje zelo lepe uspehe in ecosport bi bil lahko z nekaj dodelavami odlična protiutež. In kakšnim bolj izvirnim imenom, jasno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ecosport 1.0 ecoboost titanium
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 170 pri 1.400 - 4.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1765 x 1708
medosna razdalja v mm 2520
prtljažnik v litrih 346
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1350 (365)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 12,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/4,7/5,3
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 19.200
cena testnega vozila v EUR 21.065
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.065

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |