V Evropi zelo priljubljeni križanci in na splošno vsi avtomobili, ki so bolj oddaljeni od tal, žanjejo lepe uspehe, zato se niti ne bi čudil, če vas bo ecosport prevzel. Vendar vseeno ustavite konje, saj ga boste pri nas zaman iskali v prodajni ponudbi. En velik problem ima: ceno. Če bi ga vendarle prodajali pri nas, bi stal enako kot kuga, torej dobrih 21 tisočakov brez popusta, kar je seveda nesprejemljivo. Težava je v tem, da ga izdelujejo v Indiji in Braziliji, kar poleg ostalih stroškov verjetno pomeni več dajatev pa smo tam. Če se to kdaj le uredi, pa boste imeli na voljo še en zelo atraktivno oblikovan avto, ki ga poganja samo litrski trivaljnik ecoboost, evropski motor leta.
Ecosport se odlično počuti na urejenih cestah, pa čeprav se lahko pohvali tudi s spodobnostjo prečkanja vodnih ovir do globine 55 centimetrov.
Ford ecosport na videz daje vtis pravega športnega terenca že samo s svojo 20-centimetrsko oddaljenostjo od dal. Videz vara, najbolje, v bistvu odlično, se počuti na urejenih cestah, pa čeprav se lahko pohvali tudi s spodobnostjo prečkanja vodnih ovir do globine 55 centimetrov. Če greste globlje, pa vas bo verjetno na gladini obdržalo veliko rezervno kolo, nameščeno na vratih prtljažnika! Šalo na stran, prav to kolo, ki morda deluje terensko, avtomobil podaljša za dodatnih 20 centimetrov in naredi parkiranje bistveno bolj nerodno. Je kar nekakšen paradoks: po eni strani se snovalci trudijo, da bi bil avtomobil kompaktnih mer, po drugi ga pa s tem podaljšajo, medtem ko potniki ne pridobijo dodatnega prostora. Prav tako se morajo vrata odpirati na stran, kar ni vedno najbolj praktično, ker se odprejo daleč nazaj, zato rabite spet veliko prostora. So pa po drugi strani kljuko za odpiranje elegantno skrili v zadnjo luč, da sem jo na začetku moral prav poiskati.
To mi je všeč in hkrati so mu znotraj namenili kar 20 uporabnih odlagalnih mest spredaj, medtem ko sem v vrata brez težav spravil tudi veliko plastenko pijače. Le slabe štiri metre brez kolesa zadaj meri ecosport pa ponuja res veliko prostora za potnike. Tudi za glavo ga je dovolj in zaradi višine karoserije ter odmika od tal lahko brez sklanjanja vstopate in izstopate. Če vozite fiesto, vam bo notranjost takoj znana, saj je ecosport v bistvu zasnovan na njej. Plastika je trda, kar ne moti, ker je dobro sestavljena, sem pa pogrešal več opore na udobnih sprednjih sedežih. Tudi položaj za volanom je odličen, preglednost pa je zaradi višjega sedenja seveda boljša. Najbolj udobno se bodo v ecosportu peljali štirje, še posebno pa bosta zadnja potnika navdušena nad naslonjaloma, ki se jima da nastaviti naklon, da je še bolj udobno. Po drugi strani boste zaman iskali stropne ročice. Kljub malenkost večjim meram v primerjavi s fiesto so uspeli povečati še prtljažni prostor za 70 litrov, tako da gre vanj skupno 346 litrov prtljage, ob prekucnjenih sedežih celo 1238 litrov, pa še z zelo nizkim nakladalnim robom se lahko pohvali, kar je spet velik plus.
Ecosport ni širok avtomobil, kar sem na ozkih škotskih cestah začel hitro ceniti. Že na začetku sem dejal, da je urbani SUV, zato ima pogon samo na sprednji kolesi, ker verjetno nihče v mestih ne potrebuje štirikolesnega. Se pa pozna, da je ecosport dobrih 130 kilogramov težji od fieste in ima malo trše vzmeti. Sport v imenu naj vas ne zavede, ker je športnosti v tem avtu kljub dobremu občutku na volanu toliko kot sonca na Škotskem; občasno posije, zato je bolj vodljiv od praktično vseh tekmecev. Gre pa za družinsko vozilo, zato mora biti vožnja bolj ali manj udobna in prijetna. V bistvu me je zmotila le slabša zvočna zatesnitev, da bi bilo v kabini tišje pri večjih hitrostih.
Ecosport je sicer v Evropi na voljo s tremi motorji: 1,5-litrskim dizelskim in dvema bencinskima, 1,5-litrskim in litrskim trivaljnikom ecoboost, ki je seveda poganjal testnega. Preizkusil sem ga že v drugih fordih in tudi v ecosportu ni razočaral. S svojimi 92 kilovati oziroma 125 'konji' in 170 Nm navora je vselej dovolj zmogljiv, le pri speljevanju ni tako odločen kot atmosferski motorji. Tudi ta ima značilen zvok trivaljnika, ročni menjalnik pri fordih še ni razočaral in tudi ta je s petimi stopnjami dovolj natančen, občasno se je malo zatikal le v vzvratno. Potrebe po šesti prestavi zaradi strogih omejitev, kjer se lahko na avtocesti pelješ največ 110 km/h, nisem čutil, je pa v drugih Fordovih modelih na voljo in ne bi bilo nič narobe, če bi bila tudi v dragem ecosportu. Povprečna poraba je bila precej zmerna zaradi majhnih povprečnih hitrosti in voženj po podeželskih cestah; na 100 prevoženih kilometrov se je odžejal z dobrimi 7 litri bencina, kar sem nekako pričakoval in je povprečen dosežek.
Ecosport sicer sproža kar zanimive reakcije na cesti. Večina model prvič vidi in jih kar malo začudi ogromna maska spredaj. V kinetično modri barvi, za katero je treba še malo globlje seči v denarnico, pa toliko bolj. Verjamem, da bi marsikoga pritegnil tudi pri nas, ampak ga zaradi cene vsaj zaenkrat še ne bo v domači ponudbi. V Nemčiji po drugi strani ponujajo skoraj 3.000 EUR popusta za vstopni model, ki ima ceno 19.200 EUR, testni pa je stal še slaba dva tisočaka več. Ja, če bi stal 16 tisočakov, bi še šlo, zato pa se pri nas za tolikšen znesek veliko bolj splača kupiti kugo, ki ima močnejši motor, več prostora, pač, več vsega. Ford mora le paziti, da ne zamudi kakšnega vlaka, ker konkurenca v tem segmentu žanje zelo lepe uspehe in ecosport bi bil lahko z nekaj dodelavami odlična protiutež. In kakšnim bolj izvirnim imenom, jasno.