Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Praktika

Peugeot bipper furgon 1,4 HDi

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Uporabnost in kompaktnost sta besedi, ki najlažje na hitro opišeta bipperja furgon. Mali Peugeotov dostavnik, namenjen profesionalni rabi, zna zaradi svojih majhnih zunanjih dimenzij, velikega tovornega prostora ter praktičnosti dobiti marsikaterega novega lastnika, kateremu je prevoz oziroma dostava zelo pomemben del posla.
Praktika
Foto: Pavel Furlan
22. 10. 2008 ob 10:46
Komentarjev: 0
test peugeot bipper 1.4 HDi furgon
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čeprav gre za dostavnika, mu simpatičnosti navzven ne manjka. Zaradi svojega kratkega zajetnega nosu, ki ga poudarja robusten odbijač ter veliki prednji luči na straneh. In industrijsko bela barva se mu odlično poda. Kljub temu, da izgleda precej igračasto, tako kot avtomobilčki iz lego kock, je napravljen za povsem resna opravila, ki se jih da z njim učinkovito opravljati. Vsak se bo zato najprej spustil v preverjanje velikosti njegovega tovornega prostora.

Tega je v tako majhnem vozilu (le 3,86 metra celotne dolžine!) konkretno dovolj; do 2,5 kubičnega metra robe lahko spravite v njegov zadek in tovor je lahko postavljen tudi na standardno evropaleto, saj znaša globinska razpoložljivost 1,52 metra, po širini 1,05 metra ter v višino uporabnost do 1,18 metra. In dostop vanj je korekten; dvokrilna asimetrična vrata (60:40) na zadku se odpirajo povsem do roba in pod kotom do 90°, z odklopom varoval pa kar do 180 stopinj. Kar se pa tiče obdelave prostora, je ta ob nakupu povsem surov; torej gola, v barvni odtenek avtomobila lakirana pločevina, z vnaprej predvidenimi mesti, kjer se da nanjo vpeti ali zaščitne obloge, nosilce ali sidrišča. Po želji in zahtevah kupca. No, če bi bilo prostora še premalo, pa se da pri bipperju uporabiti tudi prostor na sovoznikovem mestu. Sovoznikov sedež je namreč zložljiv v dveh stopnjah in sicer prvič le z zlaganjem naslona v vodoravno polico, drugič pa s popolnim zlaganjem sedeža na dno avtomobila. Na ta način se da tam pridobiti še tretjino kubičnega metra za prevoz tovora. Nosilnost, s katero se bipperja lahko obremeni, znaša 610 kilogramov.

Voznikov prostor je urejen. Izdelan pa je striktno v skladu z namembnostjo vozila. Zato ne preseneča, da je armaturna plošča prijetnih sodobnih oblik izdelana iz na udarce, praske, obrabo ter prah povsem odporne sive plastike. Sedenje za volanom je dobro, preglednost izza njega naprej odlična zaradi odmaknjenih A-stebričkov, nazaj pa tudi zaradi velikih stranskih ogledal. Da je takšen bipper namenjen zgolj vozniku, pove sedež sovoznika, saj je ta po merah zgolj zasilen; dimenzijsko je velik le za pol normalnega. Opremska založenost testnega bipperja je podrejena uporabnosti. Veliki predali so namenjeni odlaganju konkretnejših stvari, na armaturno ploščo sredinsko vgrajena tablica za vpenjanje papirjev je koristna. Udobje pa rešuje elektrifikacija stekel ter klimatska naprava proti doplačilu. Na žalost je pri varnosti bipper precej špartanski, saj je vanj vgrajena le ena zračna blazina za voznika.

Delovni stroj, ki poganja ta avtomobil, je 1,4-litrski turbodizelski motor HDi, z močjo 50 kilovatov (68 KM) pri 4000 vrtljajih na minuto ter navorom 160 Nm v območju od 2000 do 2750 vrtljajih/min. Povezan je s petstopenjskim ročnim menjalnikom. No, že v osnovi ne gre ravno pričakovati od tako motoriziranega bipperja kakšne poskočnosti, pač pa le suverenost in zanesljivost delovanja na dolgi rok. Kar razveseljuje, je njegova poraba, ki tudi ob polnih obremenitvah in mestnemu skakljanju ne preseže šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov, ter nič razveseljujoča hrupnost in precejšnje vibracije v potniški kabini. Največja prednost bipperja je okretnost. Zaradi svoje majhnosti se odlično izkaže v gostem mestnem vrvežu, na ozkih parkiriščih in kratkih parkirnih mestih, saj se zdi, da se zanj najde povsod vedno dovolj prostora. In prav za takšne situacije je bipper tudi napravljen. To mu omogoča kratka medosna razdalja, majhen rajdni krog ter pripraven mehak volan za vrtenje. Podvozje je konstruirano po manirah dostavnikov; torej, ko je avtomobil obremenjen, funkcionira mehko in lepo prenaša nagibanja ter cestne poškodbe, ko pa je prazen, bosta skakanje in stalno stresanje zadnjega dela avtomobila na luknjah in grbinah cestišč njegova redna sopotnika.

Kot takšen dostavni avtomobil zna biti bipper zelo zanimiv, saj lahko marsikomu predstavlja idealno rešitev, za katero doslej ni bilo možnosti izbire. Velikokrat se namreč zgodi, da za posel človek ne potrebuje ogromnih vozil, pač pa kaj bolj majhnega in zelo praktičnega. In takšen bipper je. Ja, in še za zelo ugodno ceno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot bipper furgon 1,4 HDi
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1398
moč v kW (KM) pri vrt./min 50 (68) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 160 pri 2000 - 2750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3860 x 1820 x 1720
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 2500
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (610)
največja hitrost v km/h 152
pospešek 0-100 km/h v s 17,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/3,8/4,5
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.584
cena testnega vozila v EUR 12.024
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 5 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |