Modra tehnologija
Mercedes-Benz E 300 bluetec

In takšne razred E še vedno zadovoljuje v vseh pogledih. Prepoznavnost je več kot očitna; z masko, lučmi, dolžino in vsemi detajli, ki nujno pripadajo tej hiši. Bogato odmerjena medosna razdalja na še bolj bogato odmerjeni dolžini karoserije obljublja udobno, prijetno in sproščujočo vožnjo, ugoden zračni količnik precej (na izgled niti ne) aerodinamične silhuete (Cx=0,28) pa tiho premikanje pri vseh hitrostih in seveda pomembno pripomore k manjši porabi goriva.
Oprema avantgarde prinaša avtomobilu še izpiljene detajle, ki ga napravijo kanček športnejšega, ali bolje, privlačnejšega. Če je notranjost razreda E v debatah razdelana že stokrat, gre potrditi, da je izdelana zgledno, ostaja imenitna in seveda, da je, tako kot v testni različici, najbogatejše opremljena. Na račun šestnajstih tisočev evrov seveda, ki jih je potrebno doplačati k osnovni ceni tako motoriziranega E-ja. V tej lepo ujemajoči se konjak barvi usnja, tapiserij ter letvic iz črnega ptičjega javorja in globoko črnino armaturne plošče vključno s strešnim oblazinjenjem (ki deluje tudi sicer precej imenitno), je vozniku in sopotnikom na voljo pravzaprav vse. Elektrifikacija obsega premikanje sedežev in zglavnikov ter volana z vsakičnim odmikanjem ob izstopanju. Štiripodročna klimatska naprava, odličen avdio-multimedijski sistem z navigacijo, kateremu manjka le sprejem TV-programov ter osvetlitev tal zunaj in znotraj pripomorejo k boljšemu počutju. Bočni zračni vreči varujejo delček zdravja tudi tistim na zadnji klopi. Škoda je le, da odklepanje avtomobila ne vsebuje funkcije 'keyless', da zapiranje pokrova prtljažnika ni elektrificirano ter da so vsi predalčki, vključno s tistim, motorizirano odpirljivim pod osrednjo tipkovnico, premajhni za odlaganje normalno velikih stvari, ki jih ponavadi prevažamo v avtomobilih.
Bluetec je oznaka, ki pri Mercedes-Benzovih avtomobilih prinaša pošteno nadgradnjo obstoječih turbodizelskih motorjev, katerih konstrukcija in tehnologija sta se preizkušali in kalili v 'tovornjaški' srenji že od leta 2006. Da je stuttgartskim inženirjem prenos tehnike na elegantne limuzine izvrstno uspel, gre razbrati iz obrazov tistih, ki se s takšnim avtomobilom vsaj enkrat zapeljejo. Ja, bluetec se v E300 odlično izkaže. Posodobitev trilitrskega agregata V6 z novo, pametnejšo elektroniko za boljši nadzor delovanja, piezo-električnimi vbrizgalnimi šobami za natančnejšo dozacijo goriva, keramičnimi ogrevalnimi svečkami za hitrejše vžiganje v hladnih dneh, optimiranim delovanjem turbinskega puhala z novo obliko lopatic za vedno polno dihanje, vračanjem izpušnih plinov za popolnejše zgorevanje (EGR), zadnjo generacijo katalizatorja s patentiranim sistemom lokalne proizvodnje amoniaka ter novo zasnovo katalizatorjev SCR (Selective Catalytic Reduction), ki so zmožni razgrajevati škodljive delce ter dušikove okside v izpušnih plinih brez dodajanja kakršnihkoli aditivov, je navdušujoča.
Končni rezultat moči je 211 KM pri 3400 vrt./min, še pomembnejši pa je navor. Tega je za kar 540 Nm, in to v območju 1600 do 2400 vrt/min. Zmogljivosti so prepričljive. 7,2 sekunde od 0 do 100 km/h ter 244 km/h takšnega, čeprav 1,8 tone težkega E-ja, z lahkoto uvrščajo med 'športnike'. Pri porabi pa je pravi šparovček. Zna se zadovoljiti z le sedmimi porabljenimi litri goriva na 100 prevoženih kilometrov, realna žeja testnih voženj pa se vrti glede na njegovo zajetnost okoli pohvalnih 8,7 l/100 km.
Pri teh dejanjih mu seveda pomaga odlični sedemstopenjski samodejni menjalnik s hitrimi prvimi tremi prestavami ter krepko 'podaljšano' sedmo; pri 130 km/h se motorna gred vrti le z 1900 vrtljaji na minuto. Naj bo v komfortnem, športnem ali ročno sekvenčnem režimu; njegovo delovanje je poezija. Po logiki ali občutku. S pogonsko celoto je korektno dobro usklajeno tudi podvozje. Uravnoteženost vzmetenja je v kombinaciji s sistemi 'anti-lift', 'anti-dive' in 'anti-squat' ter 15 milimetrov nižjo oddaljenostjo od tal vzorna, idilično udobje limuzine na trenutke kvarijo le precej trde Continentalove športne pnevmatike. Vožnja in lega na cesti je tej vzornosti pika na i. No, vsake toliko jo v ovinkih zmoti preobilica navora na zadnji, torej pogonski osi, saj zadek rahko 'cukne' vstran, vendar se sicer nevsiljivi ESP odzove brezkompromisno. Uglajenost razreda E tako ostaja nivoju referenčnega spiska.
Kakorkoli že; modra tehnologija se Mercedes-Benzovi limuzini razreda E zelo poda. In prav zaradi nje ga gre uvrstiti še stopničko višje.
tehnični podatki | mercedes-benz E300 bluetec |
vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2987 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 155 (211) pri 3400 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 450 pri 1600-2400 |
menjalnik | sedemstopenjski, samodejni |
pogon | na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4852 x 1822 x 1484 |
medosna razdalja v mm | 2893 |
prtljažnik v litrih | 540 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1735 (525) |
največja hitrost v km/h | 244 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 10,1/5,9/7,5 |
poraba na testu v l/100 km | 8,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 56.100 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















