Med tremi velikimi, po abecedi med Audijem, BMW-jem in Mercedes-Benzom, mogoče celo še četrtim, Volvom, vedno poteka oster boj za prevlado. Mercedes se od nekdaj ven meče z eleganco in to enostavno obvlada, zato je jasno, da je prav takšen tudi C. Spredaj izgleda podobno kot E, zadaj skoraj kot novi S kupe, skrajno uglajeno in bogato, obenem pa v kombinaciji s paketom AMG line deluje še ravno prav športno. Dejansko tudi mora, ker točno ta na fotografijah stane nekaj več kot 65.000 evrov, kar je seveda veliko. Ampak tudi ostali tekmeci so z lahkoto tako dragi, če imajo veliko opreme.
Zame je notranjost takšnega C-ja ena najlepših v avtomobilskem svetu in zaradi tega se boste v njem počutili bolj posebno kot v ostalih tekmecih. In to je zelo pomembno, boste vsaj ves čas vedeli, čemu ste namenili toliko denarja. Kakovost izdelave je vrhunska, materiali so skrbno izbrani, eleganca, ki jo zagotavljata les in usnje, pa je lepo prežeta z modernimi elementi, ki bodo prepričevali mlajše kupce. Pod mlajše seveda ob tej znamki štejemo bolje situirane 40-letnike, študentje odpadejo.
Sistem, s katerim upravljamo navigacijo, radio, pregledujemo informacije o stanju avtomobila in še marsikaj, je zelo prijeten, ker je zaslon velik in pregleden. Osebno me je zmotil le vmesnik, ker je v določenem pogledu neroden. Če recimo na zaslonu med merilniki pregledujem stanje potovalnega računalnika, na osrednjem pa me vodi navigacija, ne morem premakniti radijske postaje. Če prestavim na radio, pa ne vidim navigacije. Večini se to ne bo zdelo niti omembe vredno, mene moti. Ena redkih zamer, sicer pa sistem deluje brezhibno in tudi vpisovanje črk lepo prepozna.
Testni C izgleda malo bolj agresivno, ker ima paket dodatkov AMG line. V bistvu je ravno prava mešanica elegance in športnosti, je pa pretrd. S podvozjem sem tokrat imel podoben problem, kot pri modelu CLA pred časom. Čeprav ta C ni tako nesramno trd, vseeno kakšno grbino ublaži premalo uglajeno in če bi namesto zgornjih tekmecev izbrali C-ja, ker pričakujete udobje, potem tega paketa ne vzemite. Sam bi priporočil takšen izgled brez tako trdega podvozja, pa ga žal sploh ni mogoče izbrati. Ampak razumem, zakaj je v ponudbi, Mercedes-Benz nagovarja tudi mlajše in mora imeti odgovor odlično voznemu BMW-ju 3. In ga ima, s tem podvozjem se C pelje zelo suvereno, občutek na volanu je dober, predvsem pa je avtomobil lahkotno vodljiv tudi pri pretiravanju. To zelo cenim, ker vas ne bo prestrašil, če boste v ovinek pripeljali prehitro.
Ampak ne pozabite, C je predvsem uglajen avtomobil. Zato boste sedeli v nadvse udobnih sedežih, preglednost je dobra, prostor je svetel, najpomembnejše informacije pa so lepo prikazane na projekcijskem zaslonu. In še natančnost merilnika hitrosti smo preverili, ta je pri Mercedes-Benzu vedno povsem točen. Pri 130 km/h po merilniku je bila dejanska hitrost točno toliko, smo izmerili z dvema Garminovima napravama. Zgolj zanimivost, menda.
Vsekakor lahko priporočim doplačljive led žaromete, bosta zelo dobro upravičena dva tisočaka, ker znajo sami prilagajati dolg in kratek snop, zasenčiti le eno stran, kadar se vam recimo bliža avtomobil, druga luč pa ostane dolga in še kakšen trik ali dva imajo v rokavu. Bi pa lahko pogrešal sistem za prepoznavo znakov. Je dobrodošel in deluje še kar dobro, mu pa sem ter tja kakšna stvar uide in se nanj zato ni mogoče 100-odstotno zanesti.
Pod pokrovom testnega C-ja je bil daleč najbolj razširjen in najbolj pogosto izbran turbodizelski motor, ki ponuja 125 kilovatov moči. Motor je krasen in zelo lepo zmogljiv, ustreza normativom Euro 6 in ob delovanju porablja še dodatek AdBlue, ki ga porabi kakšnih 10 litrov na 10.000 kilometrov in bi ga lahko dotočili kar na Petrolu, ampak ga je dovolj, da se med servisnim intervalom z njim ne bo treba ukvarjati. Porabi okoli 6 litrov, če se boste peljali po predpisih, torej je lahko tudi varčen. Ampak nekaj me vseeno moti, njegov zvok. Ni nadpovprečno glasen, sploh ne, se pa sliši, da ima motor le 4 valje in nekako ne paše k tako elegantnemu okolju in k takšni ceni. Ni pa z njim prav nič narobe in 7-stopenjski menjalnik je vrhunski.
V takšnem znesku in med omenjenimi tekmeci je težko izbrati pravega. Pravzaprav napačnega, ker so vsi po vrsti vrhunski. Bi pa sam zelo verjetno izbral prav razred C, ker je ravno dovolj drugačen od ostalih, všeč mi je filozofija znamke, avtomobil je uglajen in eleganten, še vedno pa se odlično pelje.