Boj med enoprostorniki je neusmiljen, a če želite najboljše in ste za to pripravljeni tudi plačati, potem v tem trenutku glejte le enega predstavnika. No, dva, če upoštevamo še sestrsko firmo.
Ko pomislim na družinski avtomobil, sta opciji le dve. Velik karavan ali pa enoprostornik. In če gledam le najboljše, potem je pri enoprostornikih trenutno to volkswagen sharan (ali pa seat alhambra, gre dejansko za enak avtomobil). Zelo dobrih je kar nekaj, denimo galaxy in espace, ampak sta oba že stara in v nekaj mesecih bosta na ceste zapeljali povsem novi generaciji. Nedvomno vrhunski, a do tega trenutka je najbolj prepričljiv ravno sharan.
Vem, drag je! Zlasti takšen, kakršnega vidite na fotografijah in v videu. Stane preko 38.000 EUR, kar je preveč za večino družin, ampak odličnost ima pač svojo ceno. Če si ga lahko privoščite, vem, da boste zadovoljni, vam tudi razložim, zakaj. Ena najbolj pomembnih stvari v družinskem avtomobilu je zadovoljstvo otrok. Če bodo srečni oni, boste srečni in umirjeni tudi vi. Zato sharana hvalim zaradi prostornosti in velikih stekel ter panoramske strehe, ki bo premamila otroke, da bodo gledali ven. In seveda mizic na hrbtišču sprednjih sedežev, ki lahko služijo za odlaganje igrač ali drugega.
Zadovoljni boste tudi zaradi prostornosti, prtljažnik je velik in brez težav boste vanj postavili kar nezložen otroški voziček. Ali pa kup prtljage, ko boste šli na dopust. V dnu se skrivata še dva sedeža, ki sta običajno precej zasilna, ampak za manj visoke bo celo na njih dovolj prostora, tudi za odrasle. Hvalim še drsna vrata, ki povečujejo uporabnost in so že skoraj stalnica v tem segmentu, bi pa sam izbral ročno pomična in ne električnih. Postopek zapiranja traja predolgo, dejansko je najboljši del električnega pomika ta, da se vrata samodejno ustavijo ob zaznanju ovire. Recimo otroških prstov, ki bi jih sicer lahko stisnili ob neprevidnem zapiranju in tega si niti predstavljati nočem. Isofix-sidrišča ponujata celo zadnja dva sedeža, kar je super.
Vse oziroma večino naštetega sicer ponujajo tudi tekmeci, je pa sharan prepričljiv še pri izdelavi notranjosti. Sicer oblikovno bolj zadržana armaturna plošča je zelo kakovostno izdelana, uporabna, pregledna in intuitivna, sedi se super, preglednost je dobra. Voznik dejansko sploh ne ve, da vozi tako dolgo 'kočijo', dokler ne pogleda nazaj. Pač, vse je urejeno in uporabno.
Veliko proizvajalcev tekmuje pri športnosti voznih lastnosti, ampak to so vozila za prevažanje družin, ki morajo biti predvsem udobna. Sharan je. Občutek na volanu je dovolj dober, podvozje je sicer čvrsto, ampak ne pretrdo in lepo blaži neravnine, malo je to odvisno tudi od velikosti platišč. Dejansko se zmore sharan precej lepo peljati skozi zavoje, predvsem pa je vedno dovolj mehak, da bo vožnja prijetna. Mehko blaženje seveda odlično sodeluje s tokratnim motorjem. Dvolitrski TDI ima 103 kilovate, to je 140 'konjev', in je dovolj močan, dokaj tih, sploh pa varčen. Paket tehnologij bluemotion očitno pomaga, ker je v povprečju na testu porabil med 6 in 7 litrov goriva na 100 kilometrov, kar je za takšno goro pločevine naravnost odlično. Celo pod 6 sem ga spravil na umirjenih vožnjah. Kot sem rekel, če pomislim na družinski avto, je sharan med prvimi v mislih, res je dober. In še paket sky ima zdaj na voljo, da je z bogato opremo malo cenejši.
1 / 14
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen sharan 2.0 TDI highline sky
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj