V lanskem in letošnjem letu je Ford povsem prenovil svojo paleto lahkih gospodarskih vozil. Prenovil morda niti ni ustrezna beseda, ker je pravzaprav predstavil vse avtomobile v čisto novih generacijah. Najprej lansko leto potniškega kombija tournea custom, letos je nov največji transit, nov je mali enoprostornik tourneo courier in nov je srednje velik ter za družinsko rabo najbolj primeren tourneo connect.
Nekateri mu pravijo kar T-max, ampak tale v videu ni max, ker takšnega connecta lahko dobite tudi v daljši različici grand in kvečjemu tisti bi bil max. Takšen krajši je pravzaprav dolg le 4,4 metra in je tekmec kangooju, caddyju in ostalim predstavnikom. Ampak je od večine boljši, predvsem je bolj prijeten in uporaben, vidi se, da je čisto nov in so pri razvoju stvari pošteno premislili.
Verjetno že sam izgled, mislim, kdo se pa želi voziti v brezobličnih škatlah, kakršni so običajno z dostavniškimi koreninami obogateni enoprostorniki? Če je večina teh dostavnikov malce dolgočasna, tale ni. Že oblika je zelo simpatična ter prepoznavna, potem pa še ta barva in prav takšno priporočam, da malo poživi ceste. In diskretni plastični dodatki okoli luči ter pragov tudi poskrbijo, da je celostna podoba zelo privlačna. No, vsaj meni.
Znotraj sem pričakoval, da se bodo dostavniške korenine vseeno poznale, ker tole je dejansko potniška izvedenka dostavnega transita connect, pa se ne. Seveda je kakšen kos plastike bolj trd, ampak to nikakor ne moti, oziroma je celo priporočljivo, ker so otroci pri povzročnju prask bolj učinkoviti od pilic in je nujno potrebno, da je notranjost vsaj delno odporna na njihove nohte, igrače ter brce. Nasploh je položaj za volanom zelo dober, stekla so velika in se predvsem zajedajo dovolj globoko, zaradi česar tudi manjši otroci lahko vidijo ven, prostora je veliko in uporabnih odlagališč ravno tako. Edina stvar, ki me je zmotila, je osrednji del armaturne plošče, ki je tak, kot pri vseh Fordih zadnja leta, čeprav imajo že novega. Ne bom rekel zastarel, vsekakor pa ne posebej prepričljiv, ampak novega verjetno hranijo za prenovljenega tournea, čez nekaj let.
Uporabnost povečujejo drsna vrata, ki jih hvalim predvsem zaradi lahkotnosti odpiranja in zapiranja. Lahko jih pohvalim še zaradi skrivanja običajnega stekla, ki se spusti povsem dol, v kakšnem caddyju pa ga niti odpreti ni mogoče. Majhnih odlagališč je kar nekaj, lahko bi se kakšen skrival še v sprednjih sedežih in zadnja klop bi bila lahko vzdolžno pomična, potem bi bilo vse skupaj še bolj uporabno. In spodnji del vzvratnih ogledal s tistim dodatnim širokokotnim stekelcem bi bil lahko nastavljiv. Je po svoje zelo dobrodošel, a sam nanj med vožnjo ne vidim, je preveč po kotom.
Prostora vam bo kvečjemu zmanjkalo v prtljažniku in zato ima Ford v ponudbi različico grand, sicer pa je tudi ta kar velik in predvsem uporabno oglat, pa še dovolj robusten, da ne bo takoj popraskan. Malce nejevolje je občasno povzročala le polica, ki je dokaj težka in štorasta in bi jo takoj zamenjal za rolo ter obenem še za zatičke z dodatno mrežo, ki bi jo lahko razpel pod strop. Potem bi zadaj lahko varno naložil še več prtljage, predvsem pa se ne bi s polico ukvarjal vsakič, ko tovor preseže njeno višino.
Pri motorju imam deljeno mnenje. Seveda je takšen najmočnjši dizelski agregat z 92 kilovati moči najbrž še najbolj smotrna izbira. Seveda s tem avtom ne bo nihče vozil hitro in zato bo v večini primerov dovolj zmogljiv. Ampak mu vseeno občasno zmanjka moči, na dopustu smo tournea oborožili še s strešnim kovčkom in kolesom, poleg štirih potnikov pa je bilo v vozilu še kup prtljage in na trenutke, zlasti v kakšen daljši klanec, se je tourneo zapodil z muko. Daleč od tega, da bi od njega zahteval športne vrline, pa je bilo moči vseeno premalo. V bolj običajnih razmerah bo dovolj zmogljiv in v takšnem avtomobilu bi sam izbral prav ta motor. Tudi zaradi porabe goriva, ki je bila manjša od sedmih litrov, kljub zračno precej uporniškem tovoru na strehi. Mimogrede, integrirani vzdolžni in prečni nosilci, ki jih ponuja tourneo connect, so zakon. To bi moral imeti vsak tak družinski avtomobil, ker so tako zelo priročni, vedno pa jih lahko snamete, če jih ne boste potrebovali, saj je z njimi vožnja vseeno malo glasnejša.
Potem pa še cena. Ker je to ford, je ta v mejah normale. Takšen najbolje opremljen in dejansko najbolje motoriziran tourneo connect pride s popustom malo več kot 24.000 evrov. Za povprečno družino morda preveč, ampak je seveda lahko tudi cenejši. Samo potem ne bo imel tako zanimive barve, bogate opreme in prijetnega motorja. Še vedno bo dober, ne bo pa tako kul. In verjemite, če to pride iz mojih ust, je velika pohvala. Te vrste avtomobili mi še zdaleč niso med najljubšimi, kljub temu da imam družino. Bi vedno raje izbral fiesto ST in šel pač na morje nekam, kjer že imajo vso kramo, ki je bila tokrat z nami.