Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Z vsemi štirimi med ovinke

Renault laguna GT 2,0 16V turbo

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Malokrat se avtomobilski proizvajalci odločijo za drznost. Pri obliki še toliko težje, saj je ta večinoma tista, ki potem prodaja avtomobil. Pri tehniki je zgodba drugačna. Če si napreden, uživaš določen ugled, če vse skupaj potem še odlično deluje, imaš prednost. Renault je želel novo laguno privzdigniti med najboljše, zato svojo moč kaže tudi s tehnološkimi domislicami kot je izjemno zanimivo štirikolesno krmiljenje.
Z vsemi štirimi med ovinke
Foto: Matej Mihinjač
17. 12. 2008 ob 19:30
Komentarjev: 0

Ne gre za nov izum, ker so podobne sisteme že uporabljali večinoma japonski proizvajalci v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Kljub kasnejšim poskusom Američanov in Evropejcev pa se zdi, da je šele sedaj pod Renaultom zamisel zaživela tako kot mora, seveda ob podpori sodobne elektronike. Če je bil osnovni namen doseči boljšo varnost in stabilnost, jim je odlično uspelo. Vendar ne gre pričakovati revolucionarnih sprememb, saj fizikalni zakoni še vedno veljajo tako kot so prej, zato so hitrosti lahko nekaj večje, ne pa dirkaške. Po občutku je avtomobil bistveno lepše vodljiv in če mene vprašate, bi se moral takole lahkotno peljati vsak večji avtomobil! Tudi parkiranja ali obračanja so po zaslugi sistema 4control precej olajšana, saj takšna laguna potrebuje med zidovi le toliko prostora kot za dve številki manjši clio. Zadeva deluje tako, da do 60 kilometrov na uro električni mehanizem ob zadnji premi kolesi zasuka za največ 3,5 stopinje, nad 60 pa za boljše vodenje in stabilnost v isto smer kot prednji.

Če je želel Renault s tem doseči trakcijo štirikolesno gnanih audijev in BMWjev, jim pač ni uspelo, saj vsekolesni pogon odtehta svoje pri bolj enakomernem prenašanju moči motorja na cestišče, je pa zato takšna laguna GT bolj lahkotna v ovinkih, kjer vozniku ponuja nekaj več užitkov. Najprej se vam zdi, kot bi uhajal zadek, ker tako hitro zavije, sčasoma pa se navadite in pač dodajate manj volana. Pri pretiravanju se čuti, da je avtomobil še vedno gnan le na prednji kolesi, vendar mu zadnji bolj ubogljivo sledita kot pri običajni laguni, le gume s cviljenjem takrat opozarjajo, da vozite že na meji zdrsa. Najbolj veselo je v zaprtih ovinkih, kjer pokaže vse svoje kvalitete, medtem ko me ni praveč navdušil na avtocesti pri vožnji naravnost, ko je kar preveč odziven in se zdi, da zahteva več popravkov smeri na volanu, obenem pa občutek na slednjem še vedno ni takšen, da bi mu lahko rekli športno-dinamičen.

Laguna GT je na voljo le z dvema motorjema, v testnem pa se je po ceveh pretakal bencin. Ob dvolitrskem agregatu, kjer zraven piše 'turbo', se marsikomu zasvetijo oči, vendar tukaj ne pričakujte izrazito športnih zmogljivosti, ki se laguni tako ali tako ne bi podale. Najlepše bi ga označili kot zmogljiv motor, ki zvezno vleče in je lepo odziven tudi pri nizkih vrtljajih, vendar po drugi strani nima preveč rad visokih vrtljajev in ne daje tistega občutka moči kot pri na primer že kar surovem megane RS, kjer ima še malce večjo moč. Zvok ne bo presenetil nikogar kljub lepima izpušnima cevema na zadku, po drugi strani pa tudi poraba ni majhna in zlahka preseže 11 litrov na 100 kilometrov.

Pri laguni GT zavijata poleg zadnjih koles tudi prednji luči, da bolje vidite v ovinek, zunaj pa se od običajnih razlikuje po spremenjenem prednjem odbijaču in zarezama na njegovih robovih. Prav tako je malo sprememb znotraj, saj konec koncev le ne gre za nov model, opazili pa boste veliko aluminija, kar pomeni, da bo prestavna ročica pozimi še posebej mrzla, stopalke z gumijastimi čepki pa nedrseče. Če volan odlično sede v roki, je bil vsaj za moj okus prenizko postavljen tudi v najvišji legi, da je spodaj prisekan pa je le lepotna domislica, saj vas bo med preprijemanjem ali parkiranjem to motilo. S čvrstejšim podvozjem seveda avtomobil nekaj izgubi na udobju, vendar je vožnja še vedno nenaporna, če le niso ceste preslabe. Manj navduši zvočna izolacija pri večjih hitrostih, sploh, ker je notranjost zelo kvalitetno sestavljena, izbrani materiali pa odlični. In Renault zopet ni mogel iz svoje kože, tako da potovalni računalnik med preglednima merilnikoma še vedno naenkrat kaže le en podatek.

Vse omenjene malenkosti ne pokvarijo splošnega vtisa o laguni GT, ki je nadvse zanimiv in po zaslugi petih, prtljažnih vrat celo precej praktičen avtomobil. S štirikolesnim krmiljenjem so posegli v neko novo področje, vendar še vedno nisem prepričan, kaj so s tem dejansko želeli doseči. Če je to predvsem športnost, potem bodo morali še veliko narediti, če so s povečano stabilnostjo želeli ustvariti bolj varen avtomobil pa jim lahko oporekam le še ceno. Pomislite, kako super bi bilo, če bi bil '4control' na voljo tudi pri vstopnih različicah.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna GT 2,0 16V turbo
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.998
moč v kW (KM) pri vrt./min 150 (205) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.695 x 1.811 x 1.445
medosna razdalja v mm 2.756
prtljažnik v litrih 450 – 1.377
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.472 (550)
največja hitrost v km/h 232
pospešek 0-100 km/h v s 7,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,5/6,5/8,2
poraba na testu v l/100 km 10,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.900

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |