Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rojstni dan

Mazda MX-5 RC 1.8i energy

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Rojstni dnevi so brez dvoma luštna stvar. Mazda MX-5 letos praznuje že 20. po vrsti. In tule pojem živa legenda res pride do izraza – MX-5k je namreč že več kot 800 tisoč, kar je res huda cifra. Poleg vpisa v Guinnessovo knjigo rekordov je ta avto dobil še množico priznanj, največ pa štejejo seveda zadovoljni in ponosni lastniki. Obstaja kar nekaj primerkov, ki ob rednem servisiranju vozijo z več kot 400 tisoč opravljenimi kilometri!
Rojstni dan
Foto: Matej Mihinjač
1. 9. 2009 ob 18:03
Komentarjev: 0
Mazda MX-5 RC 1.8i energy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V bistvu pa je pri tej mazdi bolj kot uspeh pomembna njena vloga med kabrioleti. Pravijo celo, da je povzročila renesanso, ker so konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja Američani tako zaostrili varnostne zahteve, da so kabrioleti skoraj 'izumrli', če lahko tako rečem. Ko je to zaslutil lastnik znane ameriške avtomobilistične revije, je z idejo odletel k takratnemu japonskemu vodstvu Mazde in Japonci takšni kot so, ko morajo vsako zadevo stokrat premisliti, so rabili 10 let, da so miato skupaj z Američani zapeljali na ceste. No, vse ostalo je zgodovina, tale pa je že tretja generacija po vrsti.

Lahko bi rekel kar tretja generacija in pol, ker je bila mazda MX-5 letos že rahlo prenovljena. In kot bi slišali moje kritike izpred treh let, ko sem prvič vozil novo MX-5 s trdo zložljivo streho, so vse tiste malenkosti zdaj popravili in zopet dokazali, da so mojstri pri izdelavi klasičnega roadsterja na moderen način. Držali za pijačo so skrili v vrata, ker sta prej žulili v koleni, dodali so več usnjenih zaplat na dele, kjer počivajo roke, in še bolj kvalitetno sestavili armaturno ploščo, tako da nisem slišal enega samega črička. Prej pa kar nekaj! Potnika še vedno sedita zelo nizko, zato je vstopanje in izstopanje iz avtomobila kar nerodno, če niste med bolj gibčnimi. Davek na odličen položaj za volanom je pač nekje treba plačati. Ko se enkrat namestite, se pred vami znajde precej enostavna armaturna plošča in merilniki, ki razen s preglednostjo ne bodo nikogar posebej navdušili. Tudi potovalni računalnik ponuja le informacijo o porabi in to je to. Sicer pa, pri MX-5 se gleda na cesto, ker ja ta tista, ki nudi veselje. Zato ni odveč vedeti, da se ročica menjalnika nahaja točno tam, kjer jo iščete in da je blizu volana. Ročna je desno od nje, ker drugje enostavno ni prostora, je pa zato kar nekaj odprtin in utorov, kamor lahko odložite svoje drobnarije. Dva predala lahko tudi zaklenete pred nepridipravimi. In še en gumb je pomemben: na vrhu armaturke se nahaja tisti, ki premika streho. Ja, tudi to ima. Trdo, iz plastike, da je čim lažja, zloži pa se le v enajstih sekundah. S tem da ne jemlje prostora prtljažniku. Mazdini inženirji so se celo toliko potrudili, da so določene komponente vozila prestavili in s tem ohranili idealno razmerje teže na oseh, ker je trda streha z elektromotorji vseeno 36,5 kilograma težja od platnene. Edina škoda je, da morate med zlaganjem mirovati.

Skratka, streho dol in ne ob kakšno obalno promenado, čeprav se tudi tam MX-5 lepo znajde, temveč na zavio cesto. Po možnosti brez prometa. Tam pa le pokaže, kaj pomeni užitek v vožnji. Takoj bo jasno, da je čvrstost karoserije vrhunska, ker se ne stresa kot kakšen puding. Tudi volan ostaja miren, odziven in predvsem ima voznik z njim odličen nadzor nad avtomobilom. Takšen občutek bi moral biti v vsakem avtomobilu, ki želi ugajati športnemu vozniku. Če mislite, da je 1,8 litra in 126 'konjev' premalo za športno vožnjo, obstaja tudi močnejši dvolitrski motor. Pri tem boste pomanjkanje čutili le v klanec, ko rabi kar nekaj časa, da nabere vrtljaje, menjalnik pa ima le pet prestav. Če želite, da vam odnese zadek, boste marsikdaj morali prestaviti kar v prvo, pred tem ujeti vrtljaje motorja in s polnim plinom prevoziti ovinek, vmes pa še prestaviti v drugo. Škoda, še ena prestava bi pomagala, da bi bile vse skupaj potem krajše. In če pogledate v cenik, kjer je močnejša različica le za okoli 1000 evrov dražja, veste, katerega morate izbrati. Poraba ne bo bistveno večja kot pri tej, ki potrebuje od devet do deset litrov bencina na 100 kilometrov ob malo bolj dinamični vožnji.

V glavnem, s to opremo okoli 28 tisoč evrov za avtomobil, s katerim se lahko postarate, ni veliko. Seveda, tudi ni malo, ampak pomislite, koliko konkurentov ima mazda MX-5. Naj pomagam – nobenega. Vse najboljše, torej, in le tako naprej.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 RC 1,8i energy
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 (126) pri 6500
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 4500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4020 x 1720 x 1255
medosna razdalja v mm 2330
prtljažnik v litrih 150
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1155 (220)
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,5/5,5/7,0
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR 19.790
cena testnega vozila v EUR 27.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.663

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 6 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |