Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Planinsko-urbana simpatičnost

Fiat panda 4x4 1.3 multijet

Avtor prispevka: Anže Jereb
Prave potrebe po nakupu pande 4x4 v Sloveniji nima veliko voznikov in tudi ne bo jih veliko, ki bi se zanjo odločili. Ampak to ne pomeni, da po svoje ni fantastična. V uredništvu smo z njo nadvse uživali.
Planinsko-urbana simpatičnost
Foto: Anže Jereb
5. 8. 2014 ob 14:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kompaktne mere zagotavljajo mestno okretnost in igrivost
trda plastika je robustna in delovno posledično uporabnejša
lahkotnost krmilnega sistema in menjalnika bo všeč ženskam
eden redkih avtomobilov, ki kar izžareva simpatičnost
na brezpotjih se panda izkaže za zelo zmogljivega terenčka
najbolj zahtevne ovire premaguje s pomočjo sredinske zapore diferenciala
poraba goriva je izven avtocest majhna in motorček prijeten
na avtocesti se zgodba spremeni in panda vas bo tam živcirala
motor je obenem preglasen
trda plastika v notranjosti pomeni tudi, da se predmeti med vožnjo premikajo
za najresnejše terenske vragolije je premalo oddaljena od tal
panda 4x4 nima širokega kroga potencialnih kupcev
cena je za tako majhen avtomobil previsoka
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (19 glasov)
video test fiat panda 4x4 1,3 multijet
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lahko bi rekel, da je panda 4x4 najboljša v svojem razredu, ampak to ne bi bilo posebej pohvalno, ker je tudi edina. Vendar pa, glede na to, da vztraja že vrsto let, očitno ima določeno število kupcev, ki jo z veseljem izberejo. Večino najbrž v rodni Italiji, a tudi tukaj zna prepričati s svojim zanimivim karakterjem in posebnostjo. Pravzaprav je tako simpatična, da smo jo proglasili za enega najbolj zabavnih testnih vozil letošnjega leta.

Za koga bi sploh bila panda 4x4? Kot mali avtomobil za vse, ki potrebujejo mestno vozilce s pohvalno majhnim obračalnim krogom, a taisti ne potrebujejo štirikolesnega pogona. Za hitro pošto bi bila v večini primerov premajhna, ker bi v prtljažnik pospravili le paket ali dva, s svojimi terenskimi vrlinami bi jo lahko namenil še lovcem, a bi v njen prtljažnik lahko spet stlačili le zajca, podlasico ali krta.

Dejansko ta avtomobil še najlažje vidim v vlogi prevoznega sredstva za gorske reševalce. Panda je namreč sila okretna, prepleza lahko zavidljivo zahtevne ovire, je ozka in zna poskakovati po kozjih poteh, vseeno pa ima povsem dovolj prostora za nujno opremo. Evo, ozko uporabna, a v določenih vlogah briljantna. Konec koncev je panda 4x4 primerna tudi za nekoga, ki živi v malce bolj odročnih krajih in ne potrebuje velikega avtomobila. Za kakšno deklico, ki ji bo izjemno lahkoten petstopenjski ročni menjalnik naravnost všeč.

Sicer pa je 1,3-litrski dizelski motorček dovolj poskočen za mesto in obmestne izlete in s porabo malo nad petimi litri tudi dovolj varčen. Dokler se ne boste zapeljali na avtocesto, tam porabi liter ali dva več in tudi več kot 110 km/h se prav dolgo ne boste hoteli voziti. Bo namreč občutno preglasno. Na srečo si potniki sedijo vsaj zelo blizu, ker je panda pravi malček. Dva močnejša sopotnika spredaj ne smeta biti sramežljive sorte, ker se bosta nenehno dotikala, tisti zadaj pa ravno tako.

Najbolj boste seveda uživali na brezpotjih. Na kakšnem makadamu se boste počutili kot dirkač iz WRC-ja, ker jo boste tako enostavno in natančno premetavali po ovinkih. Ali pa takrat, ko bo podlaga postala zahtevnejša. Takšna panda ima namreč celo elektronsko sredinsko zaporo diferenciala in takrat se pogon iz sprednjih ne prenaša na vsa kolesa po potrebi, ampak je stalno štirikolesni. Takrat je ne ustavi praktično nič. No, razen ovire, ki so višje od 16,5 centimetra, ker je trebuh te pande oddaljen od tal le toliko. In to je iz terenskega vidika dejansko največja ovira.

Na cesti je panda 4x4 torej udobna in nadvse okretna, z nosom sicer rada rine naravnost, a nič dramatično. Resnično pa zaživi takrat, ko jo boste postavili pred težavo in jo bo prežvečila kot za šalo. Vprašajte Italijane, ki so na pande 4x4 nori. Še na tiste stare in neudobne, pa vam bodo povedali, da jih ne zamenjajo za nič drugega. Mogoče le za to novo.

Toliko karakterja danes premore le malo avtomobilov in zato je plastiki in ceni navkljub to eden najbolj zanimivih avtomobilov letošnjega leta. In dejansko avtomobi, ki nima konkurence, ker tako kompaktnih malčkov, ki bi znali vihrati med mestnimi ulicami ali pa plezati na vrh Krvavca sploh ni. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat panda 4x4 1.3 multijet
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3686 x 1672 x 1605
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1115 (500)
največja hitrost v km/h 159
pospešek 0-100 km/h v s 14,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,6/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,4
cena osnovnega vozila v EUR 7.650
cena testnega vozila v EUR 13.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.860

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 6 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |