Večkrat ste že slišali, da se perfektnega ne da izboljšati. Porsche ima takšno filozofijo in kar malo jezno gledajo na firme kot je Techart, ki si drznejo v svoji mali delavnici predelati njihov avtomobil in ga prodajati kot svojega.
Majhna firma v Leonbergu, ki je čisto zraven Stuttgarta, kar pomeni, da tudi novih porschejev ni treba peljati daleč na 'dodelavo', zaposluje 65 ljudi in tam že 27 let predelujejo porscheje za voznike. Ja, prav ste prebrali, k njim zahajajo zvesti kupci in vozniki, ki zahtevajo nekaj več od svojega porscheja, predvsem še več športnosti, še več ekskluzivnosti. Njihovi mojstri vse šivajo in režejo ročno, da imajo kupci res občutek, da so avtomobili narejeni po njihovi meri oziroma željah. Navadno pripeljejo kar svoje porscheje, lahko pa jih tudi kupijo pri njih, če se jim ne da ukvarjati še s tem.
Techart coupe, narejen na osnovi porscheja cayman, ki sem si ga zaželel in prevzel sam (ampak samo za test) v Nemčiji stane 45 tisoč evrov več kot originalni. Brez davka. Ja, ni malo, je pa res nekaj posebnega. S kombinacijo bele in oranžne barve na cesti precej bolj izstopa, seveda najbolj 'padejo v oči' ogromna platišča. Kar 21 palcev imajo! Ja, 21 na takšnem malem porscheju in še za 15 odstotkov so lažja od serijskih. Avto je spredaj za 3 centimetre bližje tlom, da se bolje zareže v zrak, zadaj pa za 2 in pri večjih hitrostih ga dol tišči še ogromen nepomičen spojler. Znotraj so si dali duška z oranžnimi šivi in drugačnim volanom ter prestavno ročico, karbonskimi dodatki na armaturki, belim hrbtnim delom sedežev... pač, nekje se mora videti, kam ste vložili svoj denar, čeprav se vse skupaj še zdaleč ne zdi vredno toliko denarja, vendar šteje ekskluzivnost.
V delavnici sem med hitrim obhodom videl tudi najhitrejši dizelski SUV na svetu, porsche cayenne, ki je dosegel na Nardu kar 280 km/h. Približno 2 tedna običajno traja predelava, določenim kupcem, ki so malo bolj zahtevni, berite bogati, pa ga dodelajo tudi prej. Nekje tisoč avtov na leto takole opremijo, nekaterim samo platišča, drugim pa vse. Pred testno vožnjo s caymanom, oprostite, kupejem, ker jim Porsche ne dovoli uporabljati tega imena, sem z zanimanjem sedel še za volan panamere, oziroma grand GT, in to samo zato, ker na papirju ponuja 4,8-litrski turbo-osemvaljnik 600 'konjev' in 880 Nm navora! Vse te številke so nore in ko sva s snemalcem naredila nekaj posnetkov, je rekel, da se je v gozdu slišalo, kot da se bliža vojna, tako rohni in sika velik motor. In seveda tudi gre kot sam satan, 3,6 sekunde ima do stotice, 12,3 do 200 in končno hitrost 326 km/h. Če so me same zmogljivosti navdušile, me seveda športne vozne lastnosti po pričakovanjih niso, ker avtomobil tehta 1970 kilogramov in ta ogromna masa ter velikost se čutita, ko pridrviš v ovinek. Zato sem si zaželel prave športne občutke in cayman mi jih je še kako ponudil!
Pol manj moči kot panamera prej, ampak z motorjem na sredini, sedeža sta dva in tehta skoraj pol manj (1370 kg). Veste, kaj to pomeni? Samo eno – užitek! Da ne bo zdaj kdo mislil, da se originalni cayman slabo pelje. Kje pa, v bistvu je fenomenalen in vem, da bo ta za večino voznikov pretrd. Ampak za takšne, ki obožujemo ovinke in občasno kakšno dirkalno stezo, je pa Techartov enostavno nor. Sicer nima nobenih dodelav na motorju, pa je čisto drug občutek med vožnjo. Veliko bolj ga slišiš, ker ima poseben športni izpuh, predvsem pa avtomobil deluje precej bolj direktno. Napol dirkaško. Res čutiš vsako malenkost na cesti in to je to.
Motorja samega niso nič spreminjali, ker so takšne predelave predrage in ker pravijo, da je že osnovni dovolj dober. Ne samo dober, odličen je! Ampak kakšen 'konjiček' več ne bi škodil in tukaj se vidi majhnost, morda tudi pomanjkanje znanja takšne majhne firme. Ko govorimo o ekskluzivnosti, je treba ponuditi vse, čeprav že ta leti kot sneta sekira. 325 'konjev' stisne iz 3,4 litra prostornine, dere se pa kot pač pričakujem od bokserskega motorja in športnega izpuha. Še najbolj me je motilo brnenje izpuha pri počasni vožnji, ker postane kmalu moteče v običajnem prometu in bi ga znal kakšen specialist še veliko bolje narediti. Pa plastične prečke na volanu bi zamenjal, ker so me žulile in škripale pri hitri vožnji. To je pa to!
Klasična odlična namestitev za volanom izhaja iz originala in vsa ostala oprema tudi. Torej tukaj ni nobenih omejitev, ki jih nima že v osnovi Porsche pri caymanu, še enkrat pa se potrjuje, kako dober menjalnik je dvosklopčni PDK. Pri športnih avtomobilih sicer vedno mislimo, da morajo imeti ročne, ampak tale hitro dokaže, da zna bliskovito prestavljati in da lepo uboga ukaze, hkrati pa manj veščemu vozniku ne pusti, da bi ga uničil. Oh, kako uživajo lastniki tega avta! No, pa tudi sam sem po tistih lokalnih nemških cestah s perfektno podlago in ravno prav zaprtimi ovinki, da so bile hitrosti velike in da je nabrušeni cayman pokazal vse svoje kvalitete. Če je vreden tolikšnega doplačila, še danes nisem prepričan, je pa poseben, o tem ni nikakršnega dvoma.
1 / 27
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
techart coupe porsche cayman S
vrsta motorja
bencinski, bokserski, šestvaljni
prostornina v ccm
3436
moč v kW (KM) pri vrt./min
239 (325) pri 7.400
največji navor v Nm pri vrt./min
370 od 4.500 do 5.800
menjalnik
robotizirani, sedemstopenjski (PDK)
pogon
na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm
4380 x 1801 x 1295
medosna razdalja v mm
2475
prtljažnik v litrih
425
masa praznega vozila (nosilnost) v kg
1370
največja hitrost v km/h
281
pospešek 0-100 km/h v s
4,9
poraba (po normah EU) v l/100 km
11,4/6,3/8,2
poraba na testu v l/100 km
ca. 16
cena osnovnega vozila v Nemčiji v EUR brez dajatev
71.010
cena osnovnega vozila v Sloveniji v EUR
82.816
cena z dodatno opremo v Nemčiji v EUR brez dajatev