Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Brušenje diamanta

Techart coupe porsche cayman S

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Večkrat ste že slišali, da se perfektnega ne da izboljšati. Porsche ima takšno filozofijo in kar malo jezno gledajo na firme kot je Techart, ki si drznejo v svoji mali delavnici predelati njihov avtomobil in ga prodajati kot svojega.
Brušenje diamanta
Foto: Anže Jereb
31. 7. 2014 ob 9:45
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Techart je posebnost; ker ga pozna malo voznikov, je ekskluzivnost zagotovljena
izgled serijskega caymana S je z dodelavo še bolj atraktiven
pozornost do detajlov je tista, ki prepriča maloštevilne stranke
podvozje je še bolj športno nastavljeno kot pri serijskem modelu
občutek med vožnjo je napol dirkaški
iz izpuha prihaja glasen in rezek zvok, ki ježi kocine
vodljivost in vozne lastnosti nasploh so fantastične
motor in menjalnik nista spremenjena pa še vedno vrhunska
mere in majhna masa avtomobila zagotavljata veliko športnih užitkov
dodatki so izredno dragi in morda za koga nesmiselni
izpuh med vsakodnevno vožnjo nadležno brni pri spodnjih vrtljajih
plastični prečki na volanu nekatere voznike žulita
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (24 glasov)
video test techart coupe based on porsche cayman S
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Majhna firma v Leonbergu, ki je čisto zraven Stuttgarta, kar pomeni, da tudi novih porschejev ni treba peljati daleč na 'dodelavo', zaposluje 65 ljudi in tam že 27 let predelujejo porscheje za voznike. Ja, prav ste prebrali, k njim zahajajo zvesti kupci in vozniki, ki zahtevajo nekaj več od svojega porscheja, predvsem še več športnosti, še več ekskluzivnosti. Njihovi mojstri vse šivajo in režejo ročno, da imajo kupci res občutek, da so avtomobili narejeni po njihovi meri oziroma željah. Navadno pripeljejo kar svoje porscheje, lahko pa jih tudi kupijo pri njih, če se jim ne da ukvarjati še s tem.

Techart coupe, narejen na osnovi porscheja cayman, ki sem si ga zaželel in prevzel sam (ampak samo za test) v Nemčiji stane 45 tisoč evrov več kot originalni. Brez davka. Ja, ni malo, je pa res nekaj posebnega. S kombinacijo bele in oranžne barve na cesti precej bolj izstopa, seveda najbolj 'padejo v oči' ogromna platišča. Kar 21 palcev imajo! Ja, 21 na takšnem malem porscheju in še za 15 odstotkov so lažja od serijskih. Avto je spredaj za 3 centimetre bližje tlom, da se bolje zareže v zrak, zadaj pa za 2 in pri večjih hitrostih ga dol tišči še ogromen nepomičen spojler. Znotraj so si dali duška z oranžnimi šivi in drugačnim volanom ter prestavno ročico, karbonskimi dodatki na armaturki, belim hrbtnim delom sedežev... pač, nekje se mora videti, kam ste vložili svoj denar, čeprav se vse skupaj še zdaleč ne zdi vredno toliko denarja, vendar šteje ekskluzivnost.

V delavnici sem med hitrim obhodom videl tudi najhitrejši dizelski SUV na svetu, porsche cayenne, ki je dosegel na Nardu kar 280 km/h. Približno 2 tedna običajno traja predelava, določenim kupcem, ki so malo bolj zahtevni, berite bogati, pa ga dodelajo tudi prej. Nekje tisoč avtov na leto takole opremijo, nekaterim samo platišča, drugim pa vse. Pred testno vožnjo s caymanom, oprostite, kupejem, ker jim Porsche ne dovoli uporabljati tega imena, sem z zanimanjem sedel še za volan panamere, oziroma grand GT, in to samo zato, ker na papirju ponuja 4,8-litrski turbo-osemvaljnik 600 'konjev' in 880 Nm navora! Vse te številke so nore in ko sva s snemalcem naredila nekaj posnetkov, je rekel, da se je v gozdu slišalo, kot da se bliža vojna, tako rohni in sika velik motor. In seveda tudi gre kot sam satan, 3,6 sekunde ima do stotice, 12,3 do 200 in končno hitrost 326 km/h. Če so me same zmogljivosti navdušile, me seveda športne vozne lastnosti po pričakovanjih niso, ker avtomobil tehta 1970 kilogramov in ta ogromna masa ter velikost se čutita, ko pridrviš v ovinek. Zato sem si zaželel prave športne občutke in cayman mi jih je še kako ponudil!

Pol manj moči kot panamera prej, ampak z motorjem na sredini, sedeža sta dva in tehta skoraj pol manj (1370 kg). Veste, kaj to pomeni? Samo eno – užitek! Da ne bo zdaj kdo mislil, da se originalni cayman slabo pelje. Kje pa, v bistvu je fenomenalen in vem, da bo ta za večino voznikov pretrd. Ampak za takšne, ki obožujemo ovinke in občasno kakšno dirkalno stezo, je pa Techartov enostavno nor. Sicer nima nobenih dodelav na motorju, pa je čisto drug občutek med vožnjo. Veliko bolj ga slišiš, ker ima poseben športni izpuh, predvsem pa avtomobil deluje precej bolj direktno. Napol dirkaško. Res čutiš vsako malenkost na cesti in to je to.

Motorja samega niso nič spreminjali, ker so takšne predelave predrage in ker pravijo, da je že osnovni dovolj dober. Ne samo dober, odličen je! Ampak kakšen 'konjiček' več ne bi škodil in tukaj se vidi majhnost, morda tudi pomanjkanje znanja takšne majhne firme. Ko govorimo o ekskluzivnosti, je treba ponuditi vse, čeprav že ta leti kot sneta sekira. 325 'konjev' stisne iz 3,4 litra prostornine, dere se pa kot pač pričakujem od bokserskega motorja in športnega izpuha. Še najbolj me je motilo brnenje izpuha pri počasni vožnji, ker postane kmalu moteče v običajnem prometu in bi ga znal kakšen specialist še veliko bolje narediti. Pa plastične prečke na volanu bi zamenjal, ker so me žulile in škripale pri hitri vožnji. To je pa to!

Klasična odlična namestitev za volanom izhaja iz originala in vsa ostala oprema tudi. Torej tukaj ni nobenih omejitev, ki jih nima že v osnovi Porsche pri caymanu, še enkrat pa se potrjuje, kako dober menjalnik je dvosklopčni PDK. Pri športnih avtomobilih sicer vedno mislimo, da morajo imeti ročne, ampak tale hitro dokaže, da zna bliskovito prestavljati in da lepo uboga ukaze, hkrati pa manj veščemu vozniku ne pusti, da bi ga uničil. Oh, kako uživajo lastniki tega avta! No, pa tudi sam sem po tistih lokalnih nemških cestah s perfektno podlago in ravno prav zaprtimi ovinki, da so bile hitrosti velike in da je nabrušeni cayman pokazal vse svoje kvalitete. Če je vreden tolikšnega doplačila, še danes nisem prepričan, je pa poseben, o tem ni nikakršnega dvoma.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki techart coupe porsche cayman S
vrsta motorja bencinski, bokserski, šestvaljni
prostornina v ccm 3436
moč v kW (KM) pri vrt./min 239 (325) pri 7.400
največji navor v Nm pri vrt./min 370 od 4.500 do 5.800
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski (PDK)
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4380 x 1801 x 1295
medosna razdalja v mm 2475
prtljažnik v litrih 425
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1370
največja hitrost v km/h 281
pospešek 0-100 km/h v s 4,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,4/6,3/8,2
poraba na testu v l/100 km ca. 16
cena osnovnega vozila v Nemčiji v EUR brez dajatev 71.010
cena osnovnega vozila v Sloveniji v EUR 82.816
cena z dodatno opremo v Nemčiji v EUR brez dajatev 117.500

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 13 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |