V srži pomeni to, da s prilepljeno omenjeno kratico na zadku dobite v čudno obliko zapakiranega BMW-ja serije 3. Težko spregledamo dejstvo, da izgleda malce nenaravno, morda napihnjeno, ker smo pač navajeni trojk z nižjim zadkom. Gre kajpak za enako idejo, ki se je manifestirala že v petici gran turismo, ki še vedno velja za družinskega spačka. Ampak, hej, Kitajci jih kupujejo, tako da jih bomo gledali še lep čas. Očitno med vožnjo noge radi stegnejo predse. Kakorkoli, komu točno je avto namenjen, je težko reči, verjetno pa tistim neodločnim, ki jim je petica prevelika, trojka premajhna, sedeti pa želijo malce višje, a ne dovolj, da bi prišel v poštev X3.
Je za 20 cm daljši in 8 cm višji od klasične trojke, kar pomeni, da je zadaj res ogromno prostora. Prtljažnega prostora je celo za 25 litrov več kot pri karavanski različici touring, kar pomeni, da lahko zadaj stlačimo kar za 520 litrov robe. Številka je sicer večja, praktičnost pa niti ne, kajti zaradi padajočega zadnjega stekla prostora ni možno tako dobro izkoristiti, če želimo vanj tlačiti kredence in podobne oglate stvari. Se pa zadnja klop zato s potegom ročice zelo enostavno podre, kar vam tovorni prostor poveča na kar 1600 litrov. Še najbolj pa se vsi centimetri poznajo na zadnji klopi, kjer je prostora za zadnje noge dovolj tudi za zahtevnega Kitajca. Več kot pri seriji 5! Tudi spredaj se sedi udobno, praktično enako kot pri klasični trojki, o čemer kajpak ni treba izgubljati besed. Recimo samo, da znajo pri BMW-ju poskrbeti, da se po kakšni uri sedenja počutiš, kot da si se z avtom rodil.
Testni avto je poganjal, kot ime 320d pove, dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki je verjetno najbolj smotrn nakup za večino ljudi. Spojen je bil z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je vrhunski. Pospeševanje je izjemno zvezno, pretikanje med prestavami tudi. Za najboljše rezulate se nikar ne dotikajte obvolanskih prestavnih ročic in pustite računalnikom, da opravijo svoje, saj kar obvladajo zadevo. Tudi načini comfort oz. eco pro ter sport so kot dan in noč. Slednji prestavlja precej kasneje, vendar je vprašanje o njegovi smiselnosti pri tem 135-kilovatnem motorju popolnoma na mestu. Daleč od tega, da ne bi bil poskočen, do stotice namreč 1650-kilogramsko gmoto požene v slabih osmih sekundah, vendar namen avta je vse prej kot športen, predvsem zaradi vodljivosti, o kateri kakšna beseda malce nižje. Četudi ima na zadku spojler, ki se pri večjih hitrostih samodejno dvigne. Nešportnost se ob normalni vožnji odraža pri obiskih bencinskih črpalk, ki jih boste zaradi njih redkosti zapuščali z nasmehom. Na vožnji po avtocesti je v ekonomičnem načinu porabil 5,4 litra na sto prevoženih kilometrov, čez celoten test ob mešani vožnji pa šest litrov in pol. Več kot zadovoljivo.
Vožnja je zavoljo mehkejšega blaženja kot pri standardni trojki še bolj udobna, v kolikor se izognete 19-palčnim platiščem. Testni je bil obut v 18-palčna, kar je še najboljša izbira, da preveč ne trpi podoba, seveda. Z vsem tem udobjem pa ne mislite, da je pretirano omejena vozniška izkušnja. Krmiljenje je pri normalni vožnji še vedno dovolj odzivno in uravnovešeno, vendar zaradi večje višine in podaljšane medosne razdalje žal ne tako ostro kot pri limuzini. Zaradi dodatnih 150 kilogramov pa je malce več tudi nagibanja v zavojih. Vse to pripomore k zgoraj omenjeni nešportnosti, ki pride najbolj do izraza na vijugastih cestah. Ko sem pohodil plin in se poskušal malce zabavati, je bil občutek vse prej kot BMW-jevski. Sistem pogona vseh štirih koles xDrive je zaradi nenadnih premikov mase deloval malce zmedeno in hitro je postalo jasno, da ni tam zato, da bi vam povečal uživancijo v zavojih, temveč pomagal pri različnih vremenskih razmerah. K dobri izkušnji, kar se blaženja tiče, pa pripomore prilagodljivo vzmetenje. Če ga doplačate, kajpak. V načinu sport se dovolj utrdi, da vam v kakšnem zavoju vendarle raztegne ustnice. V načinu comfort pa bo absorbiral večino izdolbin in lukenj in tako postal resnično dovršen potovalnik za dolge poti, iz katerega boste izstopili bolj spočiti, kot ste bili na začetku poti. Preverjeno, kajti dobršen del testa je predstavljala vožnja po nemškem Autobahnu, ki je s svojim mankom lukenj in v sodelovanju z mehko nastavitvijo blaženja poskrbel za resnično 'nemško' motoizkušnjo. Premikanju avta samo s pomočno kinetične energije v načinu eco pro pri BMW-ju pravijo 'gliding' oz. drsenje in boljše besede ne bi mogli uporabiti.
Lahko bi se debatiralo še o lapsusih, kot je nezmožnost sihnhronizacije dvokanalne klime in podobno, ampak to je postranskega pomena. Največja pomanjkljivost poleg nezmožnosti zadovoljitve otroka v vas? Poleg mnogim klavrne podobe boste za točno takega s precej dodatne opreme odšteli slabih 60 tisoč, kar je veliko cvenka za BMW-ja serije 3. S takšnimi številkami pod palcem se lahko spogledujete že s solidno opremljeno petico. Podoba pa je itak stvar okusa, je pa dejstvo, da vam nihče ne bo rekel: »Oh, kako lepega BMW-ja voziš!« Tistim, ki so jim všeč estetske anomalije, kot je X6, katerega zadnjica ni nepodobna temu, jim zna BMW 3 GT povečati srčni utrip. Vsem ostalim pač ne, razen če šofirate za Kitajca.