Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za v žep

Opel agila 1.2 enjoy

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Naj se svet nahaja v recesiji ali konjunkturi, najmanjši smo vedno v senci največjih. Vseeno je v zadnjem času prišlo do spremembe in sicer so najmanjši, bolj po sili razmer, iz modnega prestola izrinili največje.
Za v žep
Foto: Matej Mihinjač
26. 9. 2009 ob 16:00
Komentarjev: 0
test opel agila 1.2 enjoy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Celo Američani, ki več kot očitno krojijo usodo tega sveta in ki so za marsikatero veliko stvar skorajda sinonim, vse bolj posegajo po najmanjših. Beseda teče o malih, ti. 'žepnih' avtomobilih, bolj natančno o novem oplu agila. Če je bila oblika prejšnje agile totalna škatla, je jasno, da so se morali oblikovalci pri novi bistveno bolj potruditi. In nastal je tale simpatičen mestni avtomobilček, ki je sedaj bistveno bolj všeč tudi mladim. V sodelovanju s Suzukijem je Opel naredil že drugo generacijo agile, ki prav malo spominja na zadržano oblikovane nemške avtomobile. Od nemških izdelkov smo vajeni, da so precej sterilno in bolj funkcionalno naravnani, zato je japonska svežina zelo dobrodošla. Podobnosti z ostalimi opli lahko iščemo le v malenkostih. Na maski in lučeh, ostalo pa je bliže japonskim malčkom. Sploh bok, kjer so kolesa povsem v skrajnih robovih, streha je visoko, zadek pa je odrezan skoraj povsem navpično.

Notranjost je nadgradnja zunanje podobe. Monotonost presekata precej odštekan merilnik vrtljajev in rdeča osvetlitev števcev, sicer pa je zopet vse podrejeno uporabnosti. Kjerkoli se pogled ustavi, zagleda precej ceneno in na trenutke glasno plastiko, ki je pač primerna cenovnemu razredu. Tudi pri najvišji stopnji opreme ni zaslediti revolucionarnih elektronskih pomagal, kar sploh ni slabo. Tovrstne avtomobile, poleg njihove majhnosti, nizke stopnje onesnaževanja okolja in ugodne cene, odlikuje predvsem preprostost uporabe. Na tem področju se agila nikogar ne boji, saj se z njo upravlja precej intuitivno in lahkotno. Navodil za uporabo praktično ne potrebujete, razen morda ko iščete števec za temperaturo vode (mimogrede, ne boste ga našli, ker ga nima), drugače pa je vse na dosegu roke.

Prijetno je presenetila ponudba potovalnega prostora; brez večjih težav se v avto spravijo štiri odrasle osebe povprečne višine. Sicer se vrata zapirajo in odpirajo precej težko, kar pa se verjetno z nekaj tisoč prevoženimi kilometri na grbi uteče. Težava nastane, ko s prijateljem na vožnjo povabita svoji boljši polovici, predvsem zaradi špartansko odmerjenega prtljažnega prostora in ne toliko zaradi dejstva, da se prtljažna vrata odpirajo precej nižje, kot bi človek pričakoval in upal. Ker moški težav s prtljago praktično ne poznamo, je verjetno agila namenjena prav nam in našim izletom do najbližjega nogometnega igrišča. Za pogoste izlete na morje bo bolje imeti večji avtomobil.

Prva v mestu, zadnja na vasi. Tako nekako bi lahko opisali občutek ob vožnji najmočnejše motorizacije najmanjšega opla. 86 konjskih moči je za mestno vožnjo več kot dovolj, tako ali tako boste večino časa uporabljali drugo ali tretjo prestavo, četrto bolj redko, peta pa bo skoraj popolna neznanka. Avto je sicer zelo okreten, za kar gre zahvala postavitvi koles v skrajne kote avtomobila in s tem pridobljeni medosni razdalji. Pretiranega športnega obnašanja ne smete pričakovati, sedeži bi za športno vožnjo morali biti bolj oprijemljivi, česar v agilinem naravnem okolju niti ne boste opazili. Krmiljenje je povsem prilagojeno ozkim mestnim ulicam in tako precej 'mehko', serijske pnevmatike pa so tako dobre, da ob občasnem pretiravanju odsotnost ESP-ja ne bo problem. In pretiravali boste, verjemite. Ferrarijevsko rdeča barva, rdeče obarvani merilniki in posebna postavitev merilnika vrtljajev vas (pre)pogosto premamijo v bolj dinamično vožnjo po mestnih ulicah. Vožnja je vsekakor zabavna. V mestu boste zaradi preprostemu parkiranju in mestni okretnosti namenjenemu servovolanu, menjalnika s kratkimi in natančnimi hodi, manekenskega stasa in velikih steklenih površin pravi junak, sprint do naslednje vasi pa raje prepustite večjim. Motor velja kot posebno varčen z gorivom, kar dejansko drži le za tiste bolj umirjene med nami, osebe z malce težjo nogo in pretirano željo po agilnosti pa boste zaradi prej opisanih razlogov precej pogosteje gost bencinske črpalke. Pri majhnih hitrostih in slabši cesti je bilo opaziti pokanje v volanski letvi, kar pa je praktično edina stvar, ki nas je zmotila.

Otroci so ena izmed najlepših stvari, ki se nam lahko zgodi v življenju, po drugi strani pa so precej dragi, tako da gledano strogo iz ekonomskega stališča 'ni računice'. Podobno je v razredu žepnih avtomobilov; če vaše želje niso omejene na samo z majhnim stasom povezano uporabnost, si boste želeli čim bolj 'globokih žepov'. Povedano drugače, cene žepnih avtomobilov so v povprečju višje od njihovih, za razred večjih, bratov in sester. Testna agila je k osnovni ceni 10.700 evrov dodala še za nekaj več kot 1.300 evrov dodatne opreme. Glede na to, da gre za preverjeno tehniko, z njo ne boste imeli pretiranih težav, kot mestni uporabnik pa boste novo agilo tako ali tako že po nekaj kilometrih vzljubili, predvsem na račun njene lahkotnosti in preprostosti uporabe, tako da vam tudi nekaj višja cena ne bo ovira pri nakupu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel agila 1,2 enjoy
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1241
moč v kW (KM) pri vrt./min 63 kW (86 KM) pri 5500 vrt./min
največji navor v Nm pri vrt./min 114 Nm pri 4400 vrt./min
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3740 x 1680 x 1590
medosna razdalja v mm 2360
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1040 (395)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,7/5,5
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.200
cena testnega vozila v EUR 10.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 12.115

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |